Forfatter |
|
clunding Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 11 Januar 2013 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste gang jeg sådan rigtig var i markedet for Hi-fi var tilbage i gymnasietiden i starten af 90'erne hvor jeg købte en Nad 306 og en Sony ES CD afspiller... (som kostede 4 måneders SU). Senere blev det til en Nad 370 forstærker.
For nylig besluttede jeg at købe et sæt B&W Diamond 804 højtalere... og tænkte de ville give godt liv til mit anlæg.. Kort efter valgte både forstærker og CD afspiller (som har fungeret lige siden 1991) at dø.... R.I.P.
Planen er at drøne i Hifi klubben og købe en Nad M3... eventyret med nye højtalere var i forvejen lidt over budget... så en M3 oveni.. gør lidt nas (har sendt vin til bankrådgiveren).. Eftersom jeg ikke køber anlæg så ofte... Ja... så hellere lidt dyrt, godt og noget som holder i mange år...
Hvad dælen skal jeg vælge af CD-afspiller ??? Har ladet mig fortælle at Nad M5 ikke er en darling...
Har lyttet til en Cambridge Azur 851C (på min gamle Nad 306) http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/camb ridge_851c_cd-afspiller_sort.htm
og syntes den var lækker i detaljerne men sådan lidt lige nok digitial i toppen. Elskede min Sony gamle ES afspillers varme og detaljer.
Har kigget efter en ny ES afspiller og har fundet Sony SCD-XA5400ES som har fået gode anmeldeser og kan kun finden den i US til 1500 $.. vil dog helst købe inden for EU. Hader det der told cirkus.
Nettet taler overraskende godt om Marantz CD6004... som faktisk kun koster ca. 2000,- i UK http://www.whathifi.com/review/cd6004 (og knap 4000,- i DK) og har en vægt på 7 kg, så selvom den er billig er der god PSU i..... Men er den måske lige i underkanten af hvad der passer til en Nad M3 ??
Så er den den nye Rotel RCD-12... prisen virker fornuftig... http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=506 osv....
Jeg har ikke brug for streaming lige nu... vil bare gerne spille mine mange dejlige CD'er...
Hvad dælen skal jeg kigge på.... vil gerne købe en CD-dinge... som holder min 10-15 år...
Hvad spiller I på samme med jeres Nad M3'er ??
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 11 Januar 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Jeg havde den omtalte M5 sammen med min M3 og var ovenud godt tilfreds med lyden. Desværre har M5'eren ikke været den
mest stabile afspiller så det er nok ikke den du skal gå efter hvis den skal holde i 15 år
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
kristianemail Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 11 Januar 2013 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD M3 har jeg kun positivt at sige om. Det virker som om NAD med den, er tilbage i den ægte hifi-ånd, og i dette tilfælde i
high end enden.
Den er ultra lækkert bygget, og spiller bukserne ned om knæene på langt størstedelen af de etablerede high end producenters
forstærkere. Det eneste du ikke får, er selvfølgelig snop-effekten
Mht CD-afspiller, så burde du måske overveje en eller anden streaming løsning. Et bud kunne være en Apple TV, hvor du
streamer musikken fra en PC, og så kører digitalt over i en lækker D/A-converter.
Det har jeg oplevet med stor succes. Mange af de gamle entusiaster rynker på næsen af det, men jeg tror mest det handler
om, at alt nyt er skidt.
Det er ihvertfald en løsning der giver stort fleksibilitet, med mulighed for samtidig at udnytte lyden ved film. Og så er det bare
Apple-brugervenligt.
|
Til top |
|
|
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 11 Januar 2013 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en Rega Apollo, og det er altså en fed cd-afspiller. Den har både detaljer og lidt varme.
|
Til top |
|
|
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
Sendt: 11 Januar 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en Nad M3 (haft den i et år) og fik en Cambridge 851c for en md siden. jeg synes de passer godt sammen
lydmæssigt. afspilleren er ret suveræn til prisen. i starten opfattede jeg den som en smule kold og var lidt i tvivl, men
efter noget intenst lytning, vil jeg dog betegne den som åben, detaljeret og meget neutral. Den sminker ikke
optagelsen, men spiller det der er på skiven. Efter overgang til xlr kabel er det blevet endnu bedre. begge maskiner
er jo balancerede. 851c'eren er virkelig god til prisen (8999,-).
|
Til top |
|
|
clunding Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg hentet min M3.... Mums det er lækker lyd... Hælder nok også lidt til Cambridge 851'eren.... Er der virkelig ikke flere bud ? Syntes virkelig
det er vanskeligt. Tænkt at valg af cd afspiller i 2013 skal være så vanskeligt
|
Til top |
|
|
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke flere bud i den prisklasse.. 851'eren kan lidt af det hele. Min ps3 og satellit boks er også hooket op igennem den via de optiske indgange. så super lyd hele vejen igennem. lån en med hjem fra hifi klubben evt.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
clunding...... Bare af nysgerrighed, hvad var din første Sony CD for en, altså den der valgte at dø???  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
clunding Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
clunding......Bare af nysgerrighed, hvad var din første Sony CD for en, altså den der valgte at dø??? |
|
|
Sony CDP-x339es... Som jeg godt nok har været glad for
|
Til top |
|
|
clunding Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyder lyden af min M3 og er lidt træt af at min udtjente cd afspiller vælger hvad jeg hører ud fra princippet kan pladen afspilles/ikke
Har kigger lidt på Lyngdorf. Kan læse at der var god begejstring for den gamle CD-1 her på fora og nu hedder den CD-2
http://lyngdorf.com/products/sources/cd-2/product . Men har ikke fundet den til salg eller testet endnu? Nogen der har en holdning eller har lyttet til
den ?
|
Til top |
|
|
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har primare cd 30.2 sammen med min m3 og er ganske godt tilfreds med den
|
Til top |
|
|
clunding Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2013 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede og lyttede på Bladelius syn og Primare cd22.. Var ikke imponeret og har skrevet lidt med Lyngdorf, om CD-2, som de ikke var meget for at
sælge ..... Var tæt på at købe en brugt Lyngdorf cd-1 og besluttede mig i sidste ende at købe en Nad M51 DAC og en Nad c515bee afspiller... Coax
fra cd afspiller til DAC og balanceret XLR fra DAC til M3.....
Har lyttet et par timer.... Og kniber en tåre over den lækre krystalklare og fløjlsbløde lyd... Kan næsten ikke vente til det er spillet til....
|
Til top |
|
|