Forfatter |
|
Elsner Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum.
Vil lige høre om i kan hjælpe her.
Kan man få en dac der kan sættes imellem for og effekt forstærker? Altså RCA ind/ud
Har en marantz sr7005 som skal være præ for min kommende emotiva xpa-2, men hvis det mix sku blive for køligt i lyden, ville jeg tilføje en dac med
rør imellem de to enheder. Jeg ønsker ikke en dac jeg skal hen manuelt og skrue op og ned for, den skal bare være det "varme link".
Findes sådan en DAC...?
Min musik spilles primært fra server over AirPlay-wifi, radio og cd. (Nævnte rækkefølge)
Vh
René
__________________ Of it works, don't fix it..
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elsner skrev:
Hej forum.
Vil lige høre om i kan hjælpe her.
Kan man få en dac der kan sættes imellem for og effekt forstærker? Altså RCA ind/ud
Har en marantz sr7005 som skal være præ for min kommende emotiva xpa-2, men hvis det mix sku blive for køligt i lyden,
ville jeg tilføje en dac med
rør imellem de to enheder. Jeg ønsker ikke en dac jeg skal hen manuelt og skrue op og ned for, den skal bare være det
"varme link".
Findes sådan en DAC...?
Min musik spilles primært fra server over AirPlay-wifi, radio og cd. (Nævnte rækkefølge)
Vh
René
|
|
|
IMELLEM for og effekt ??  ..... man sætter den normalt til sin forforstærker, IKKE imellem, den forstår jeg ikk lige helt ?
|
Til top |
|
|
Elsner Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvordan man bruger en dac.. Derfor jeg spørger
Så er det måske ikke en dac jeg søger.. Man kan få en hybrid forstærker, som har rør i indgangstrinnet. Kan man få et løst rør trin til at sætte før
effekten så? Beklager min uvidenhed, men spørger man ikke, lærer man heller ikke.
Vh
René __________________ Of it works, don't fix it..
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
E30NA Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argon laver en DAC med rør, den kan du godt sætte i mellem dine digitale kilder og din Marantz ved at tilslutte signalet til analog indgangene på din Marantz. Men det er ikke sikkert at det vil blive bedre end den indbyggede DAC.
Havde det været mig, så havde jeg ventet indtil forstærkeren kom ind af døren, og så beslutte om der skal gøres noget ved klangen på anlæget efter du har haft forstærkeren i et stykke tid. Nu ved jeg godt at jeg måske starter en stor diskussion, men der er også lidt og hente på den front ved at prøve forskellige kabler i mellem pre og effekt, og også højttalerne. Hvis du har mulighed for at låne nogle forskellige prøve kabler et sted, så kunne du jo prøve og tage en weekend hvor du prøver forskellige kombinationer. Aktiv HiFi i Esbjerg havde engang et tilbud, hvor man i mod et depositum kunne låne forskellige kabler, og så se hvordan de passede sammen med ens anlæg.
Og går det helt galt, så kunne du jo overveje en Vincent SP-331 hvor der er rør i indgangen 
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke som om at du søger en Dac....
Mener til gengæld at musical fidelity lavede nogle "rør-buffer" trin som kan bruges til at sætte ind mellem for og effekt - via simpel Rca ind og ud
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Elsner Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det os Kun HVIS den blev kold.. Marantz'en svinger lidt til den varme side., så det er ikke sikkert det blir et problem.. Men ku jo lige så godt
benytte den laaaange ventetid på at blive klogere
E30na
Anda8000
Det ligner noget jeg kunne bruge.. Ville dog være lækkert hvis den ku fås med 12v trigger.. Ja ja.. Ved godt jeg er krævende.. Hehe.
Knoxville.
Præcis! Nogle gange ved man bare ikke hvad det er man står og manger..
Vh
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være en komponent til at sætte mellem forforstærker og effektforstærker, så er det et rør-buffer du skal have. Det kan fås med RCA ind og ud, og så får du lidt rørlyd i dit anlæg. En lidt speciel løsning som nok ikke er helt så god. Så hellere en rør-forforstærker eller rør-effektforstærker.
Eller en rør-DAC. En DAC skal fodres med enten digitaldata fra et CD-drev eller en PC/streamerløsning. Så den skal sættes til en indgang på din forforstærker. Der kan man også få rør-DACs i fornuftig prisklasse, som f.eks. Music Hall (de er også glimrende - har haft en).
Man kan også få rør-CD-afspillere fra f.eks. Jolida (jeg har selv en).
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I princippet kan man godt bruge den Yaqin CD3 Buffer som linkes til.
Du kan finde ret billige modeller på nettet til ca. 300 kr - men kvaliteten er ret svingende.
Problemet ved disse buffer-løsninger er, at man tilføjer et ekstra led med kabler, strømforsyning etc., og det kan give støj og forringet lyd. Jeg har haft flere og de skal være af virkelig god kvalitet, før de rigtigt er gode. Så hellere rør-pre, rør-effekt eller lignende.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Elsner Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke skifte nogle af mine enheder ud, da de er ret nye og har det jeg skal bruge i min opsætning. Hvis en rørbuffer kunne gi lidt rør lyd, så
kunne det være løsningen..
Af go kvalitet...? Modtager gerne bud.  Nu er det jo ikke med sikkerhed at det blir nødvendigt, men lidt fodarbejde kan jeg jo altid gøre..
Der blev linket til en yaqin tubebuffer. De findes i cd1, 2, 3 udgave. Er det værd at samle på? Evt med bedre rør end de std Kina rør den kommer
med?
Vh
|
Til top |
|
|
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo også forsøge dig med andre kabler mellem din for & effekt...
|
Til top |
|
|
Elsner Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
bech skrev:
Du kunne jo også forsøge dig med andre kabler mellem din for & effekt...
|
|
|
Jeg har undgået sølv RCA kabler, da jeg har hørt de kan gi lidt skinger lyd. Købte nogle af kobber __________________ Of it works, don't fix it..
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elsner skrev:
Jeg vil ikke skifte nogle af mine enheder ud, da de er ret nye og har det jeg skal bruge i min opsætning. Hvis en rørbuffer kunne gi lidt rør lyd, så kunne det være løsningen.. Af go kvalitet...? Modtager gerne bud. Nu er det jo ikke med sikkerhed at det blir nødvendigt, men lidt fodarbejde kan jeg jo altid gøre..
Der blev linket til en yaqin tubebuffer. De findes i cd1, 2, 3 udgave. Er det værd at samle på? Evt med bedre rør end de std Kina rør den kommer med?
Vh René |
|
|
Man får ikke en Ferrari-fornemmelse, selvom man sætter Ferrari-fælge/dæk på sin Fiat  Det bliver nok langt værrer end godt. Jeg har ikke set nogle rør-buffers, som jeg vil betragte som høj-kvalitet. Rørene kan du altid skifte, så det er ligemeget med de standard-rør der følger med. Du kan evt. kigge på eBay, der har jeg tidligere fundet et rørbuffer til ca. 300kr inkl. porto... Det tilføjer sikkert den rørlyd du vil have, men jeg vil mene det hele lyder bedre uden sådan et buffer. Kan ikke huske hvad det hedder (det ligger nok et sted i kælderen). Men ellers skal du jo så bare have en af de forslåede rørbuffers. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Elsner Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsigt nok, så kører min FIAT faktisk bedre med Ferrari fælge
Jeg venter lige til emotivaen lander om 14dage, og så vurderer jeg lige om der skal rør med i opsætningen..
Tak for jeres input.. __________________ Of it works, don't fix it..
|
Til top |
|
|