Forfatter |
|
kifa Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2011 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Forbedre en SACD afspiller lyden når man lækker en alm cd i en SACD af spiller ???
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det gør den ikke.
|
Til top |
|
|
250TIce Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det får du vist ualmindelig svært ved at dokumentere  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 581
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, lyden bliver ikke forbedret. Den alm cd har jo ikke det ekstra lag som cd-maskinen skal aflæse.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2012 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig korrekt , og det ville vist være noget af en påstand uden sidestykke, hvis man mener, at kredsløbet til analog signalbehandling skulle være bedre i en SACD spille i forhold til en CD ditto. Det er et spørgsmål om fabrikat og IKKE signalkilde . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
250TIce Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
250TIce Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4847
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonen, de herrer! Hold den sober...
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der er ingen forskel når det gælder normale CDer. Men SACD har aldrig for alvor slået an, og det gør det næppe heller.
For flere er begyndt at udgive i Blueray audio formatet, som så vidt jeg ved kan læses af alle Blueray maskiner men ikke SACD afspillere. Og opløsningen er endnu bedre end SACD. Den nye Neil Young kan fra udgivelsen fåes i både CD og Blueray audio (og vinyl).
Så hvis du skal købe ny CD afspiller, mener jeg ikke SACD muligheden spiller den store rolle. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at holde mig til spørgsmålet. Nej det gør den ikke.
|
Til top |
|
|
kifa Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt Nytår allesammen !
Ogdog !! Jeg har lige anskafet en SACD afspiller ! Den giver abslut bedre lyd når den angår alm cdér ! Det er alså min oplevelse af en SACD afspiller kontra en alm. cd afspiller!! !!!
Testen er imellem en alm. cd afspiller : Sony XA20ES og SACD afspiller :Sony SCD-XE800
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel fordi der oftest, må man antage er offeret lidt flere penge på materiale og kredsløb osv i en SACD afspiller, forstået sådan at både SACD og CD delen er løftet betydligt op.
F.eks min DCD 2010 AE spiller CD betydeligt bedre i mine øre end f.eks DCD 1510 AE...
Selve formattet kan den i den forstand ikke gøre noget ved. Og vil mene at hvis du købte f.eks ovennævnte og der ikke var mulighed for SACD, så vill cd afspilningen også få et løft alligevelle. Så nej, der er ingen gevinst ved at afspille en CD i en SACD afspiller alene i den tro med at SACD delen kan gøre noget ved CD delen..
|
Til top |
|
|
kifa Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therock1967 skrev:
Det er vel fordi der oftest, må man antage er offeret lidt flere penge på materiale og kredsløb osv i en SACD afspiller, forstået sådan at både SACD og CD delen er løftet betydligt op.
F.eks min DCD 2010 AE spiller CD betydeligt bedre i mine øre end f.eks DCD 1510 AE...
Selve formattet kan den i den forstand ikke gøre noget ved. Og vil mene at hvis du købte f.eks ovennævnte og der ikke var mulighed for SACD, så vill cd afspilningen også få et løft alligevelle. Så nej, der er ingen gevinst ved at afspille en CD i en SACD afspiller alene i den tro med at SACD delen kan gøre noget ved CD delen.. |
|
|
Måske og måske ikke !! Men du har ret ! I det tilfælde her er der nogen forskel på alder af disse to afspilere Sony ES cdafspilleren er fra sidst 90érene, det er der den store forskel ligger mener jeg, men ESér har tilgengeld et godt værk, men elektroniken er jo nok for gammel !!
|
Til top |
|
|
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok meget rigtigt, at det er udviklingen, der betinger det. Der er også en verden - hvis ikke to - til forskel mellem min
gamle Denon CD fra 1996 og min Stello. Og i nypris er de tæt på hinanden.
|
Til top |
|
|