Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Pludselig "ud af det blå" vil Logitech Media Server ikke starte ved logon. Jeg for nedenstående fejlmeddelelse i kontrolpanelet, men ikke noget bud på hvad der blokerer.

"Logitech Media Server kører men kan ikke kontaktes på port 9000.Følgende programmer blokerer muligvis forbindelsen:"

Jeg har den nyeste version af Media Server 7.7.2. Og Media Server kører uden om min firewall.

Nogle gode bud på løsninger ?

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som om et andet program på serveren bruger IP-port nummer 9000.

Prøv at genstarte serveren.


__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Media Server kører på min bærbare PC og jeg har prøvet at logge af og på nogle gange uden at det virkede.

Så prøvede jeg det ældste trick i edb-historien at slukke og tænde for pc'en og det virkede.

Men det ville nu være rart at vide hvilket program der har optaget IP-port 9000 til en anden gang.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Ja, at logge af løser ikke problemet, da kørende services fortsætter. Så der skal en ren nedlukning og genstart til.

Det er absolut muligt, at finde ud af, hvilke porte der er i brug og af hvem. Se denne artikel: http://www.howtogeek.com/howto/28609/how-can-i-tell-what-is- listening-on-a-tcpip-port-in-windows/


__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Tak for link.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes