Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kina DAC - Ja tak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Nyligt hjemkommet fra Kina, købt via ebay.co.uk. Samlet pris med moms+gebyr: 1150 kr.

... Og så lige denne lille fætter til 200 kr, til at klare konvertering fra USB til coax (lydkilden er en bærbar).
Der er USB i den ene ende, coax i den anden. Kræver ikke separat strøm

Specs for DAC:

Finished 2496 (AK4396) CS8416 DAC With Transformer + case

case size:125mm*191mm*52mm

Chip solutions: CS8416+AK4396+5532

Input:coaxial

Output:RCA

This is Fully Finished and tested AK4396 DAC ,Using high quality R-core Transformer

Support 192K/24bit

... Og lyden? Nærmere følger....
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Februar 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ja, lyden lige fra æsken - den er sgi i orden.

Hvor min daværende DAC (Emu 0404) gav en god live-lyd: robust, grovkornet og med stemmer up-front - og med god krop

stemmer såvel som instrumenter - så giver den nye DAC en god indsigt i pladestudiet. Der er detaljering, opløsning og rum i
massevis,
samt en rigtig god dynamik. Klangen er lækker - og hælder til den mørke side. Ret underligt at have højopløst lyd, med god
detaljering - og så det aligevel ikke er lystklingende (hvilket jeg ikke kan udholde). Opstarts-lyde på S- og T-ord er fine,
uden
at være for skarpe. Det er lige i skabet.

Eneste ankepunkt er at stemmer træder et skridt tilbage - jeg kan nemlig bedst li' når sangeren står 1 meter fra mig, med
mikrofonen helt nede i drøbelen

Både Emu'en og denne deler AK4396-chippen - men de lyder nu forskelligt. Anbefales !!!

finnogangela
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Tak for "review"; meld gerne tilbage, når den er tilspillet :-)

Hvor har du fundet Usb-coax converteren og hvad er specs på den (= klarer den 24/192)?

Hvis du/man er til at pille, er tweaks af Dac-boardet jo udførligt beskrevet på DIY-Audio

- og der er jo dem, der straks ville skille Usb-dimsen og strømføde den med batteri, f.eks.

Til top Vis finnogangela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnogangela

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

finnogangela skrev:
Tak for "review"; meld gerne tilbage, når den er tilspillet :-)

Hvor har du fundet Usb-coax converteren og hvad er specs på den (= klarer den 24/192)?

Hvis du/man er til at pille, er tweaks af Dac-boardet jo udførligt beskrevet på DIY-Audio

- og der er jo dem, der straks ville skille Usb-dimsen og strømføde den med batteri, f.eks.

ebay.co.uk - søg efter 'usb to coax'. Jeg tror ikke den klarer 24/192 - pc'ens usb-udgang er såvidt jeg ved begrænsningen (16/48). Jeg kører dog ubuntu, som jeg synes giver bedre lyd end xp, ved eksempelvis wimp-streaming, mspot-streaming (og jeg kører kablet, ej trådløs forbindelse)

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

USB er ikke begrænset.
KAn sagtens køre 24 bit/384 kHz
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Er det meningen den hele tiden skal lyse i "error"?

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har også denne dac, og har lavet den komplette "upgrade BOM" som en bruger fra diyaudio har lagt ud. Jeg er meget tilfreds hvis du synes
den er god "out of box" så glæd dig til at høre den modificeret
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Juspur..... tillykke med den,
har bygget nogle stykker, både AK 4393 og 4396, men i mine ører lyder Crystals CS4398 altså lige den tak mere varmt, printet kommer også fra kina, og ligner til forveksling i opbygning. Jeg har så droppet analogdelen og kører direkte fra dac´en ind i et par russiske 6N16B-V rør, det spiller helt forrygende. Et par tips, hvis du har lyst til at "modde" den........
De 6 små lytter der sidder omkring dac-chippen+den der sidder øverst til højre i billedet opad ud for spændingsregulatoren skifter du til Sanyo Oscon SEPC 470uF/16 volt, de resterend 3 små lytter til alm. Oscon (de lilla) 15-25uF/16 volt, de 3 store lytter til Frolyt 2200uF/50 volt, alle de små grå 100nF til Wima MKP 470nF/63 volt, det gør pokker til forskel, og der kommer helt vildt meget luft i toppen hvis du skifter til en AD712 i stedet for NE5532.

Skulle du nogensinde komme forbi Århus, er du velkommen til en "lytter".

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Juspur..... tillykke med den,
har bygget nogle stykker, både AK 4393 og 4396, men i mine ører lyder Crystals CS4398 altså lige den tak mere varmt, printet kommer også fra kina, og ligner til forveksling i opbygning. Jeg har så droppet analogdelen og kører direkte fra dac´en ind i et par russiske 6N16B-V rør, det spiller helt forrygende. Et par tips, hvis du har lyst til at "modde" den........
De 6 små lytter der sidder omkring dac-chippen+den der sidder øverst til højre i billedet opad ud for spændingsregulatoren skifter du til Sanyo Oscon SEPC 470uF/16 volt, de resterend 3 små lytter til alm. Oscon (de lilla) 15-25uF/16 volt, de 3 store lytter til Frolyt 2200uF/50 volt, alle de små grå 100nF til Wima MKP 470nF/63 volt, det gør pokker til forskel, og der kommer helt vildt meget luft i toppen hvis du skifter til en AD712 i stedet for NE5532.

Jeg skiftede min NE5532 op-amp til en opa827 (dual mono på en browndog)

Og ellers Ja wima og SEPC er guld. Psu delen er det Elna Silmic II der sparker røv. Modstands værdierne omkring op-ampen er forkerte på Ak4396, så hvis man skifter til de rigtige størrelser, bliver der klart mere hul igennem til bassen, og den går dybere. Carbon film er at foretrække.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Hej Boyd
Jeg kommer faktisk forbi Århus med jævne mellemrum - jeg PM'er dig lige lidt tid i forvejen, når jeg har noget at gøre på de
kanter - så må vi se om vi kan finde en tid der passer. Det kunne være interessant at sammenligne standard-modellen med
den moddede.

Ha en vellydende dag

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes