Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 06:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SB Controller - kan man dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 August 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SB Duet som spiller musikken fra min DS 207+ NAS. Det er sådan set ok, men jeg overvejer at skifte NAS'en ud med en lille Atom-baseret pc-musikserver for at få den til at reagere hurtigere.

Mit spørgsmål er så om det kan sættes op så jeg styrer Squeezebox Server med Controlleren og få lyden ud via USB-udgangen og videre til en ekstern USB dac, eller om jeg er nødt til at tage s/pdif signalet fra Receiveren, hvis jeg vil bruge en ekstern DAC?

Der er masser af eksempler på at man kan styre Squeezebox server fra pc'ens browser, men det er snarere det modsatte jeg er ude efter.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 August 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Jeg har en SB Duet som spiller musikken fra min DS 207+ NAS. Det er sådan set ok, men jeg overvejer at skifte NAS'en ud med en lille Atom-baseret pc-musikserver for at få den til at reagere hurtigere.

Mit spørgsmål er så om det kan sættes op så jeg styrer Squeezebox Server med Controlleren og få lyden ud via USB-udgangen og videre til en ekstern USB dac, eller om jeg er nødt til at tage s/pdif signalet fra Receiveren, hvis jeg vil bruge en ekstern DAC?

Der er masser af eksempler på at man kan styre Squeezebox server fra pc'ens browser, men det er snarere det modsatte jeg er ude efter.

Det kræver at din AFSPILLER er din PC og ikke din receiver. Du kan bruge enten Squeezeplay eller Softsqueeze. Du skal så have digital udgang på dit lydkort på din PC.

Du så styre squeezeplay eller softsqueeze med din controller/iPod/iPhone/Android

Bruger selv en ekstern PC, når jeg er på arbejde og afspiller med Softsqeeze, som jeg så kan fjernbetjene med min iPod. Bruger dog analog udgang på pcen, da den ikke har andet.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Det kræver at din AFSPILLER er din PC og ikke din receiver. Du kan bruge enten Squeezeplay eller Softsqueeze. Du skal så have digital udgang på dit lydkort på din PC.

Du så styre squeezeplay eller softsqueeze med din controller/iPod/iPhone/Android

Tak for det svar. Jeg var bare i tvivl om Controlleren kunne styre PC'en på den måde. Jeg har nemlig ingen smartphone af nogen art.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes