Forfatter |
|
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for et års tid siden på foranledning af "For 250,- forstærker"-tråden, en Tripath forstærker med en TA2020 chip. - en Lepai, nok den billigste jeg kunne finde på ebay  .. jeg har ikke rigtigt haft brugt den, kun lige pakket den ud for at afteste, men nu hvor jeg har brug for den kan jeg ikke få den til at du - den kan tænde, men der er ikke nogen lyd, jeg kan bare ikke finde ud af om det er input, output eller noget helt 3. .. jeg har testet begge inputs...
vores 1½ årige datter har skruet lidt ved knapperne engang imellem, men hun har ikke smidt rundt med den, og der er intet der tyder på at den er gået i stykker dér - der er lys i den diode der viser om den er tændt, så den eksterne PSU virker, men jeg kan ikke rigtitg gennemskue hvordan jeg kan fejlsøge på sådan en fætter... nogen idéer ?
det er sådan en fætter her:
http://cgi.ebay.com/2CH-TA2020-Home-HiFi-Digital-MINI-Power- Sound-Amplifier-/150460456679?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=ite m2308245ee7
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at måle output på den eksterne PSU. Jeg har flere gange oplevet at output er væsentligt højere end angivet. Ellers prøv på diyaudio.com hvor rigtigt mange har lapai og blandt andet har haft problemer med PSU med for høj spænding.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret, det er en 12v 60watt 5a psu jeg har sat til, det er den samme jeg tidligere har brugt, så vd ikke helt om det kunne være det - men hvis det nu er tilfældet, har den så brændt skidtet af, eller hvad?
/Christian
__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChriZ skrev:
tak for svaret, det er en 12v 60watt 5a psu jeg har sat til, det er den samme jeg tidligere har brugt, så vd ikke helt om det kunne være det - men hvis det nu er tilfældet, har den så brændt skidtet af, eller hvad?
/Christian |
|
|
Det er ikke sikkert, det kan også være den bare lukker ned.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændingen fra kontakten kan også svinge meget, så du kan i princippet have testet hvor spændingen var lav sidst, og dennegang hvor spændingen har været højere.
Nu er Lepai ikke kendt før høj kvalitet, så det kan også være andre ting. Men jeg ved at flere har købt hos Parts Express hvor den medleverede 12 volt forsyning gav for høj spænding.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 30 December 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik den desværre aldrig til at virke, fandt aldrig ud af hvordan jeg skulle fejlsøge på den :) Jeg tror indmaden i ovenstående er ens, men min ser lidt anderledes ud (ingen direct input knap)
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|