Forfatter |
|
mike dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 29 Juli 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg står og skal købe en ny cd afspiller og vil gerne købe en som giver en varm lyd. Lige nu bruger jeg en Denon dvd (1930) afspiller til cd, og lyden er meget diskant. Vil derfor gerne have decideret cd afspiller. Nogen der kan anbefale en som giver en varm lyd ? Prisen skal helst være max 6000 kr.
Håber der er nogle som har nogle bud :)
ps. Har Denon forstærker som kostede omkring 6000 kr. samt Dali concept 8 højtallere. Alt sammen købt i Hifi klubben.
|
Til top |
|
|
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 29 Juli 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til under 6000,- ville jeg kigge efter noget Rega eller NAD. De hælder almindeligvis til det bløde og lækre fremfor det mere kantede og præcise.
|
Til top |
|
|
Christian S Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 29 Juli 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Luxman D600s, som spiller rigtigt godt. Den har den lidt varme lyd som jeg værdsætter. Det er mit bud men den er nok svær at finde, måske kan du finde den på ebay, da jeg ikke har set andre til salg end den jeg har, og ja jeg beholder min
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 29 Juli 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker også en rega apollo eller måske noget marantz __________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn
Meridian
Arcam
Rega Planet mk1
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje at købe en "varm" DAC til din CD-afspiller - jeg kan anbefale en Musical Fidelity V-DAC ligesom min egen. Og den koster kun 1500.
__________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig at lytte til DAC Zero fra Audio Note.
Den spiller varmt og analogt. Hvis du er heldig fås den netop nu sammen med drev på Den Blå Avis.
Du kan købe DAC i den blå, og så har du pænt med penge tilbage.
Den spiller RIGTIG godt.
Med venlig hilsen.
|
Til top |
|
|
mike dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for de gode svar :)
Jeg vil tage i hifi klubben på Mandag og lytte til lidt forskelligt (flere jeg kender har anbefalet NAD). Hele DAC ideen er ny for mig, men vil læse en masse om det på nettet. Lyder ret interessant og er måske det jeg søger. Er i hvert fald ret træt af den meget diskante lyd min denon afspiller giver!
|
Til top |
|
|
sgbuller Branchemedlem

Konsulent Vitus Audio
Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ik tag i hifiklubben det er ik det sted man skal finde noget godt beklager, men hver mand sin smag jo.
Lige nad er ik smart hvis du mangler leder efter noget der kan spille musik skal du lede andre steder og brugt market er det bedst sted man for mere for sine penge og et bedre produkt.
|
Til top |
|
|
sgbuller Branchemedlem

Konsulent Vitus Audio
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan støve den her sag op, så banker den alle andre uden tvivl.
http://www.opera-consonance.com/products/digital/RCD2.2MKIII .htm
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgbuller skrev:
Ik tag i hifiklubben det er ik det sted man skal finde noget godt beklager, men hver mand sin smag jo.
Lige nad er ik smart hvis du mangler leder efter noget der kan spille musik skal du lede andre steder og brugt market er det bedst sted man for mere for sine penge og et bedre produkt.
|
|
|
Hmm er det ikke og stramme den, med sådan en udtagelse, hifiklubben har da masser af godt grej
|
Til top |
|
|
sgbuller Branchemedlem

Konsulent Vitus Audio
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo helt som man ser på det 
Jeg har ikke fundet noget godt lad mig side det sådan kan godt være andre kan finde det kan i så ikke lige fortælle mig det når i gør det hehe.
Spøj til side hver mand sin smag længere er den jo ikke.
ikke alle der har bruge for det samme jo og man kan ikke forvente at folk kender til meget andet da de ligger over alt i landet og steder man kan finde noget der spiller max er ikke nemt jo.
Forstår godt folk går der ind det er nemt og de har alt på lager det er et +
De prøver jo ikke på og sælge til dem der leder efter toppen af popen jo men hr og fru danmark nok bare mig der vil ha noget der dur

|
Til top |
|
|
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgbuller skrev:
|
|
|
Jeg har da en Lyngdorf fra Hifi Klubben den er da "ik" det værste jeg har haft "ik" M.v.h.
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
... ik  ... kan også kun sige ok for hifi klubben.. men ikke sagt at det er der du finder det du søger.. som tidliger anbefaldet kan marantz være en mulighed som er til at betale også fra ny af.. men go jagt.. !!
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgbuller skrev:
Det er jo helt som man ser på det 
Jeg har ikke fundet noget godt lad mig side det sådan kan godt være andre kan finde det kan i så ikke lige fortælle mig det når i gør det hehe.
Spøj til side hver mand sin smag længere er den jo ikke.
ikke alle der har bruge for det samme jo og man kan ikke forvente at folk kender til meget andet da de ligger over alt i landet og steder man kan finde noget der spiller max er ikke nemt jo.
Forstår godt folk går der ind det er nemt og de har alt på lager det er et +
De prøver jo ikke på og sælge til dem der leder efter toppen af popen jo men hr og fru danmark nok bare mig der vil ha noget der dur

|
|
|
Jeg synes godt nok det er en mærkelig holdning du har, den burde du nok holde for dig selv.
Du skriver at du ikke har fundet noget godt, men er det så ikke fordi du ikke har hørt det? enig de sælger til hr og fru danmark, men de sælger også til os nørder, er det ikke sådan det skal værre? Vi kan jo så vende den om når du skriver, at du vil have noget der dur har du det da? Ham som har købt det hele i hifiklubben, kan jo også mene at han har noget der dur ik.
|
Til top |
|
|
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener da helt bestemt heller ikke man skal afskrive alt fra hi fi klubben, og synes i øvrigt bedre om Denons lyd frem for Nad
__________________ Jan O. Pedersen
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal du ikke være ked af det gør jeg også. men tilbage til trådstarter har du overvejet at det kan være dit signalkabel den er galt med det kan du jo tune din cdafspiler med ligesom du kan med en højtalerkabel til en højtaler. måske et xindak signalkabel kan hjælpe på dit problem
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Denon, det har intet med det kabel at gøre, det går bare ikke, når man sætter Denon og Dali concept sammen, så bliver diskanten meget spids i lyden
|
Til top |
|
|