Forfatter |
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
Bruger siden: 12 Juni 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer alle.
Jeg er en helt ny bruger på Hifi4all. Igennem længere tid har jeg siddet som den passive læser og kigget med på alle de mange
spændende indlæg og svar.
Hele mit liv har været fyldt med musik og igennem musikken er der også kommet en del hifi udstyr til og diverse opgraderinger har
været uundgåelige.
Jeg håber at mit første indlæg her på sitet vil give andledning til god respons..
Jeg forsøger lidt med ekstern D/A converter for at opgradere min digital kilde - Jeg har haft lånt og lyttet på Peachtree Idac og
NorthStar Exstremo og i min søgen efter atypiske og helst balancerede modeller er jeg faldet over : Audio GD.
Et kinesisk mærke som ser ekstremt seriøst og velbygget ud - De benytter både Sapre og Wolfson chips. De har mange forskellige
modeller og det hele ser meget spændende ud, MEN jeg kender ikke noget til mærket og derfor kommer 10000 kr. spørgsmålet :
Er der nogen herinde som kender mærket og har erfaring med dette. Set det i virkeligheden, holdt det i hænderne eller lyttet på
det.
Jeg syntes det ser meget, meget lækkert ud, men at give sig ud i at bestille noget via Ampcity i England uden at have hørt/set det
først, er for mig lidt vovet
Lad mig høre fra Jer
Med venlig hilsen Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har godt læst lidt om dem på 6moons - Men er der virkelig ikke nogen herinde som har stiftet personlig bekendtskab med
Audio GD.. __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Et spørgsmål til dig - hvordan var Peachtree idac'en? Har selv tænkt at høre på den.
/Dranov
__________________ /Dranov
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
Sendt: 04 August 2011 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dranov,
Jeg må sige at jeg ikke er specielt imponeret af Idac'en. Min cd-afspiller er en Sony XA50ES som var meget mere levende, frisk
og klar at lytte på, selvom Idac'en har Sapre dac chip indbygget. Det er selvfølgelig smag og behag, men oplevelsen var den
samme med folkemusik, heavy metal, verdens musik og dansk 80'er pop
NorthStar'en var rigtig god, men stadig ikke bedre end Sony'en og ikke prisen værd.
Jeg ser du har Vincent, cool, har selv SA-T8/SP-T800 og dem er jeg svært glad for.
Audio GD ser virkelig ekstremt seriøst ud, kunne være fedt at høre omkring dem. __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 04 August 2011 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Audio-GD DAC19 (mk.4) med DSP1-kredsløbet. De producerer dog ikke DAC's med PCM1704uk-chippen længere, da
chippen ikke produceres og ikke er tilgængelig. Det var dog også kun de dyrere modeller med PCM1704uk der var
balancerede, da det kræver flere (dyre) chips.
Jeg har været meget glad for den. Den er ganske neutral forstået på den måde at der ikke er ekstra/for meget fokus på nogen
frekvensområder. Jeg synes at lyden er meget realistisk, stemmer og instrumenter lyder rigtigt.
Byggekvaliteten er ganske fin. Der er ikke lagt vægt på at designet skal være noget særligt, så de bruger måske ikke de mest
elegante løsninger, men det er absolut ikke noget der falder fra hinanden. Dreje- og trykknapper samt stik virker meget
robuste.
|
Til top |
|
|
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 04 August 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Jep - Vincent spiller dejligt. God kombi af rør og godt med kontrol/power :-).
Har du set nedenstående tråd om DACs.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=89404&PN=6
/Dranov
__________________ /Dranov
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
Sendt: 05 September 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer igen.
Så er jeg lidt på igen, efter et huskøb er det ikke lige tiden der er så meget af.
Ja Vincent gør det godt, men hold da op hvor bliver T800 blokkene dog varme. Man skulle næsten tro at de ikke kunne tåle det.
Roundsound : Det lyder spændende med den Audio GD som du har stående. Og dejligt med en god beskrivelse. Jeg kunne
rigtig godt tænke mig at se den i virkeligheden - Det er jo næsten umuligt at opdrive en sådan i DK. Hvad syntes du, kunne du
tænke dig at vise den frem en dag eller?
Mange hilsner Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 05 September 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HV Fidelity skrev:
Roundsound : Det lyder spændende med den Audio GD som du har stående. Og dejligt med en god
beskrivelse. Jeg kunne
rigtig godt tænke mig at se den i virkeligheden - Det er jo næsten umuligt at opdrive en sådan i DK. Hvad syntes du, kunne du
tænke dig at vise den frem en dag eller?
Mange hilsner Henrik |
|
|
Det er som sådan ikke umuligt at vi kan finde ud af det, men jeg ved ikke hvor stort udbytte du vil have af det.
Det er jo ikke fordi der er så meget at se. Det er en sort kasse med knapper. Derudover produceres min model ikke længere,
da de ikke har flere 1794 chips.
Hvis du vil se om det er noget for dig er det lettest at bestille en hjem fra UK og prøve den i dit eget setup. Der er 14 dages
returret.
|
Til top |
|
|