Forfatter |
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører i øjeblikket RCA kabel fra min Cambridge dacmagic til min Nad M3, kan det betale sig at skifte til et XLR-kabet ???? hvori ligger de lydmessige forskelle på de to kabler ??? Hvad har i god/dårlig erfaring med ????
|
Til top |
|
|
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg "lytter" lidt med da jeg også har overvejet denne løsning.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Kører i øjeblikket RCA kabel fra min Cambridge dacmagic til min Nad M3, kan det betale sig at skifte til et XLR-kabet ???? hvori ligger de lydmessige forskelle på de to kabler ??? Hvad har i god/dårlig erfaring med ???? |
|
|
Det er ikke i selve kablet forskellen er. Men i det at du kan køre balanceret i stedet for RCA. Det er en støjmæssigt bedre løsning. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den forskel der ligger i støj er så begrænset at det næppe vil være der de store gevinster ligger. Tilgengæld så mener jeg at
huske dacmagic har en bedre XLR udgang ift. dens phono. De opamps der sidder i udgangen på phono stikkene skulle ikke
være de bedste. Disse omgåes når man benytter XLR kabler. Derfor kan der godt være lydmæssige fordele at hente alligevel.
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Den forskel der ligger i støj er så begrænset at det næppe vil være der de store gevinster ligger. Tilgengæld så mener jeg at
huske dacmagic har en bedre XLR udgang ift. dens phono. De opamps der sidder i udgangen på phono stikkene skulle ikke
være de bedste. Disse omgåes når man benytter XLR kabler. Derfor kan der godt være lydmæssige fordele at hente alligevel. |
|
|
Korrekt, jeg skiftede selv forbindelsesmetode fra RCA til XLR mellem min DacMagic og forstærker for et stykke tid siden. Det gav en meget lille hørbar forbedring, samt en stor tilfredsstillelsen ved at vide, at signalet nu går igennem lidt mindre elektronik og overføres mere direkte.
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Kører i øjeblikket RCA kabel fra min Cambridge dacmagic til min Nad M3, kan det betale sig at skifte til et XLR-kabet ???? hvori ligger de lydmessige forskelle på de to kabler ??? Hvad har i god/dårlig erfaring med ???? |
|
|
Har ikke lyttet forskel på XLR og RCA udgangene på en DACmagic, men jeg ved af erfaring, at M3eren lyder væsentlig bedre på XLR indgangene, så jeg ville bestemt prøve det hvis jeg var dig.... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger XLR->RCA-adaptere på XLR-udgangen på min DacMagic. Derefter går der et almindeligt RCA-kabel til min forstærker. Jeg synes selv det gav mere luft i lyden på den måde, men jeg vil ikke kalde det for en dag/nat-forskel. Det skal nok passe at der sidder nogle opamps på RCA-udgangen som man kan slippe for via XLR-udgangen, om man så udnytter at den er balanceret eller ej.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg så denne tråd tænkte jeg at jeg lige ville prøve selv også
Jeg fik et sæt xlr-rca kabler med da jeg købte min dacmagic. Manden havde selv lavet dem og de er derfor et "noname" kabel. Jeg ved kun at det er et rent kobber kabel.
rca kablerne er nordost black knight.
Så kabelprismæssigt er det nok ikke helt fair.
Setupet er comp via usb til dac. Derfra med et af de 2 kabler over i en Cambridge 540R som sender det ud i mine System Audio 1550'ere.
Først hørte jeg lidt rolling stones og dernæst lidt beethoven afsluttet med lidt DJ aligator. Og nu mens jeg skriver også lige Hotel California.
I starten hørte jeg en lidt ændret vocal, men efter meget skiften direkte A til B er jeg nået frem til at jeg ikke kan høre forskel.
Men jeg synes da du skal prøve selv - det koster jo ikke alverden, og tænk nu hvis det virker for dig :) (omend ikke andet, så psykisk  )
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som andre har nævnt, så slipper du for den sidste opamp i udgangen + nogle elektrolytter til dc blokering. Det alene gør det værd at bruge de balancerede udgange.
Og jo, jeg kan høre forskel på min DAC-Magic, når jeg bruger de balancerede udgange. De er bedre.
mvh.
|
Til top |
|
|