Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er en DVD-afsp. en reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg sad og så på elgigantens hjemmeside, i kategorien hjemmebiograf. Der stod at DVD-afspillerne havde en udgangseffekt på så og så mange W. Vil det sige at alle DVD-afspillere fungerer som en receiver?! Er det så ikke overflødigt at sætte sin dvd-afspiller til en receiver?!

Jeg skal have lavet det sådan at jeg kan høre pclyd og tvlyd på et surroundsystem, kan jeg så ikke bare sætte pcen og tvet til en dvd-afspiller og den så fører lyden videre til surround-systemet, eller er der noget jeg har misforstået?

Til top Vis j_nie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_nie

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

hvad med et link?

Det kunne lyde som en DVD Receiver.....

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Et link?

www.elgiganten.dk

Mit spørgsmål er bare om samtlige dvd-afspillere fungerer som receivere, eller det kun er de deciderede dvd-receivere der gør?!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

det er kun dvd-recievere der gør det-- lyden er ikke optimal men sony dav er noget af det bedste jeg har hørt af de små samlede anlæg
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Okay, men hvad er forskellen så, hvis man køber en receiver+dvd-afspiller, eller en dvd-receiver?

Man skal vel ikke bruge en receiver, hvis man bare køber en dvd-afspiller?!

Men jeg kan vel ikke nøjes med kun en dvd-afspiller, når den skal fungere som anlæg?!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

alt hvad du skal bruge til musik og til at se film med er i en dvd-reciever

hvis du kun køber en dvd afspiller mangler du fem HT (to er nok men der følger fem med til en dvd reciever) og en forstærker.. men hvis du kun skal se film så er en dvd nok da du der bruger fjernsynets højttalere, men lyden er meget bedre i en dvd-reciever

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ahhh, okay. Det vil sige:

Lyden er dårlig i en dvd-afspiller, bedre i en dvd-receiver og bedst i en receiver+dvd-afspiller?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

nej man kan ik få lyd ud af en dvd afspiller.. så skal den tilsluttes et tv.. den kan ikke i sig selv styre nogle højttalere   på en dvd-reciever har man indgange til højttalere så de kan tilsluttes, det er der ikke på en dvd afspiller

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Ahhh, okay på den måde. Logisk nok.

Kan jeg med en dvd-receiver gøre følgende:

Høre mp3 på surround-systemet igennem en dvd-receiver, afspille cder på surround-systemet via dvd-afspilleren i receiveren, høre lyden fra mit tv på receiveren? Kan alle ting være tilsluttet på samme tid?!

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

j_nie skrev:

Ahhh, okay på den måde. Logisk nok.

Kan jeg med en dvd-receiver gøre følgende:

Høre mp3 på surround-systemet igennem en dvd-receiver, afspille cder på surround-systemet via dvd-afspilleren i receiveren, høre lyden fra mit tv på receiveren? Kan alle ting være tilsluttet på samme tid?!

Jeps. Det kan du. Hvis bare den dvd-receiver du kigger på, har tilstrækkeligt med indgange bagpå, så er det ikke noget problem.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

ja   du skal bare ha et stereo kabel med phono i den ene ende (rød og hvid) og jack i den anden til din pc medmindre du brænder en cd med mp3 filer. og så et scart kabel fra tv til reciever..  og så kan du selvfølgelig os se dvd film på dit tv.. men brug lidt tid på at høre de forskellige muligheder for der er enorm forskel.. der er mange af dem der lyder som om de spiller i en spand vand..

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvordan du har tænkt dig at spille mp3 hvis det skal gøres fra en cd direkte fra dvd-receiveren så skal den suporte mp3 (det siger sig selv).

Hvis du skal spille det fra computeren så skal der være en line indgang til dette på dvd-receiveren.

Du skal også bruge en line indgang hvis du skal høre lyden fra fjernsynet på dvd-receiver anlægget.

Og tingene kan alt sammen være sluttet til samtidigt hvis du køber en dvd-receiver med nok indgange (2 hvis du også skal tilslutte din computer)

Håber det var tydeligt nok :)

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svar alle.

Det er ikke mp3-filer, det er lyden fra spil osv, men det er jo også ligegeyldigt...

Kan jeg godt nøjes med at sætte 2 højttalere til en surround dvd-receiver, eller vil alle de lyde der skulle have kommet i centerhøjttaleren og de 2 baghøjttalere så blive væk?!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Ja, du skal bruge en line indgang til din computer.

Dvs du skal bruge 2 line indgange, en til din computer og en til dit fjernsyn, medmindre du har lyst til at skifte imellem dem.

Du kan godt nøjes med at sætte 2 højttalere til en DVD-receiver men så kan du kun få stereo ud af den, men ja som du selv udtrykker det lyden fra baghøjttalerne og centeren vil blive væk.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

Du kan godt nøjes med at sætte 2 højttalere til en DVD-receiver men så kan du kun få stereo ud af den, men ja som du selv udtrykker det lyden fra baghøjttalerne og centeren vil blive væk.

Nu når du siger at den bliver væk, vil det så sige at man slet ikke kan høre de lyde der skulle være kommet ud af de 3 højttalere, eller bliver de bare lagt ind i de andre højttalere?! For hvis man slet ikke kan høre dem kan man jo risikere at man ikke kan høre samtalen i en film, men kun baggrundslydene?!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Du kan på de fleste receivere downmixe 5.1 lydsporet til stereo, men mange dvd'er har også stereo lydsporet liggende på dvden ..

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Okay, men det vil sige hvis jeg afspiller en cd på receiveren kan den afspilles så lyden kommer ud af de 2 højttalere?!

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

j_nie skrev:
Okay, men det vil sige hvis jeg afspiller en cd på receiveren kan den afspilles så lyden kommer ud af de 2 højttalere?!

Ja. Alle receivere har mig bekendt en stereofunktion.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit budget?

Jeg vil til en hver tid fravælge dvd-reciever løsningen i mit primære setup. Den er pladsbesparende men du går på kompromis med lydkvaliteten hvis du vælger denne løsning.

Problemet med disse kompakte anlæg er også hvis de går i stykker. Det kan sjældent betale sig at lave dem, og så kan du smide både forstærker og dvd ud. I et setup med seperat reciever og dvd-afspiller kan man nøjdes med at udskifte den defekte del.

Hvis du køber et komplet anlæg med højttalere så sørg for at lytte til højttalerne inden du køber, og lyt til både musik og film. Jeg har hørt flere af dem som ganske enkelt spillede fordærdeligt så snart der kom alm. musik i dem.

Har du overvejet at købe brugt. Her kommer man ofte længere for sine penge, og du får med garanti mere lyd for pengene.

Held og lykke med købet.

Med venlig hilsen
Daniel

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej Daniel.

Jeg har intet musikanlæg og er på jagt efter et. Men jeg ved at jeg indenfor ½-1 år vil kigge efter et surroundanlæg til tvet. Så tænkte jeg bare at det kunne være smart at købe surroundanlæget nu og bruge 2 højttalere, receiver og dvd som cd-afspiller... Men jeg er meget i tvivl om jeg skal købe seperat eller i ét.

Jeg har ikke rigtig fastsat et bestemt beløb, men vil helst ikke ofre mere end 3-4.000 på receiver+dvd-afspiller..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes