Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har jeg fat i det rigtige (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hattinglarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 April 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg har brug for det sidste bekræftelse med henblik på at stykke et anlæg sammen.

Jeg startet rimelig fra scratch da jeg ikke har haft et ordentligt anlæg i rigtig mange år, men nu er tiden så kommet.

Jeg har læst en masse, hørt en masse og været i diverse hifibutikker og set lyttet og mærket på produkter. Jeg har stykket følgende sammen som jeg ville høre om folk synes så hensigtsmæssigt ud.

Det skal siges at anlægget skal levere musik og til få lejligheder også skal kunne få lyd fra yousee box og bluerayafspiller over anlægget.

Lad det være sagt med det samme, surround er ikke det vigtigste for mig, men jeg vil gerne have muligheden for at kunne bygge ud hvis nu jeg bliver bidt af det.

Jeg har anskaffet mig en fin NAS server og rip af CD samlingen er begyndt. Planen er at Sonos skal købes, jeg synes det er utrolig smart og kan se mange fordele ved det i fremtiden.

Jeg synes dog ikke at det spiller helt så godt som jeg kunne ønske, derfor er planen at investere i følgende to ting

Marantz 5004 surround receiver
2 stk. xtz 99.36 (De skal helst være vide siger hustruen)

Receiveren fås i øjeblikket på tilbud hos KTradio så det er jo fint og jeg synes den spiller godt, og surround lyden kan den jo også klare.

Hvad synes folk. Kan jeg gøre det bedre for de samme penge, eller bliver det blot et spørgsmål om religion i forhold til mærker.
Til top Vis hattinglarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hattinglarsen

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 April 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hvilken forstærker bruger du lige nu?

En ting du kan overveje er at anskaffe en DAC, der er skrevet meget om dem i denne sektion af forum, prøv at søge nogle tidligere tråde frem.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

hattinglarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 April 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Idag har vi intet... Eller et minianlæg og nogle gamle "paphøjtalere"

Jeg vil prøve at læse hvad DAC er for noget. :)

exciter skrev:

Hvilken forstærker bruger du lige nu?

En ting du kan overveje er at anskaffe en DAC, der er skrevet meget om dem i denne sektion af forum, prøv at søge nogle tidligere tråde frem.

Til top Vis hattinglarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hattinglarsen

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun skal have 2 højttalere (og ikke 5+sub) så køb en stereo forstærker, det vil give bedre lyd for pengene.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 April 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Cambridge 540R - den er god :)
Den har 6*80 W men kan også benyttes som stereo forstærker med 2*100 w
Jeg gav 1400 for min, men det er en v2 uden HDMI den koster nok omkring 2k med HDMI (540R v3)
Begge dele taler jeg og brugt - der fåes desværre ikke pt en ny pendant - kun 640R og den koster 7 k men kan også lidt mere.

Se evt her
http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=282&Title=Azur +540R+%28Version+3%29+6.1+HDMI+AV+Receiver
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 April 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes dit udgangspunkt ser meget fornuftigt ud. Jeg spillede selv på et meget lignende system og det lyder bare godt. Jeg
har godt nok lillebroderen til 99.36 og modellen før SR5004, men systemet spillede rigtigt godt. Siden er der kommet en
effektforstærker til og en Cambridge DAC ligeså. Hvis du ikke har brug for at spille højt tror jeg dog ikke du vil mangle noget.

Især DAC'en gav ikke ret meget i mit tilfælde, om dette skyldes at DAC'en i Marantzen slet ikke er så dårlig skal jeg ikke
kunne sige. Kan kun udtale mig ud fra mine øre. Jeg ville i hvert fald have svært ved at foreslå et bedre startsæt end det du
har fundet når du vil holde muligheden for at få surround senere åben.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes