Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 04:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: overførsel fra transporter til arcam av9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 17 November 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst lidt på nettet angående logitechs transporter men er meget i tvivl om hvordan det virker. P.t. bruger jeg pioneer lx71 som cd afspiller, hvor jeg overfører lyden med optisk kabel til min arcam av9 processor. Jeg er i tvivl om, hvordan processen foregår fra en eventuel nas-server og igennem transporten til min av9. Egentligt er jeg meget glad for lyden i min av9 skal jeg så bare overføre lyden fra transporten til av9'en med optisk kabel?  
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 17 November 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du har tænkt dig at bruge Transporteren som ren digital kilde, så vil jeg sige at du kan komme lige så langt for langt mindre
penge. Den væsentligste fidus ved Transporteren er vel kvaliteten på de analoge udgange.

Ellers så er det rigtigt at du i princippet kan bruge coax, optisk, eller aes/ebu til at trække et digitalt signal ud af den.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 17 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Er der noget bestemt du har i tankerne til en ren digital overførsel? Hvilken overførsel er bedst digital overførsel eller den analoge overførsel? 
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 17 November 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Som digital kilde tænkte jeg nu primært på de rimeligere produkter i Logitech's Squeezebox-serie (hvori Transporteren er top-
modellen). Enten en Squeezebox Duet, den klassiske SB3, eller den nye Squeezebox Touch som kommer til December.

Hvad der er bedst er umuligt at sige generelt. Det giver ikke mening at sammenligne kun overførselsesmetoden. Ved digital
overførsel kommer det an på kvaliteten af den digitale-til-analoge konverter i din av9. Jeg vil tro at med Transporteren vil
analogt være bedst da den har en meget god analog-del. Digital-delen er også god, men hvis din konverter i av9 er god, så vil
der sandsynligvis være mindre (ingen) forskel på om du bruger en Duet eller Transporter som kilde.

Der er også den andre producenter fx. Sonos.   
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 19 November 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Hvis du har tænkt dig at bruge Transporteren som ren digital kilde, så vil jeg sige at du kan komme lige så langt for langt mindre
penge. Den væsentligste fidus ved Transporteren er vel kvaliteten på de analoge udgange.

Ellers så er det rigtigt at du i princippet kan bruge coax, optisk, eller aes/ebu til at trække et digitalt signal ud af den.

Ikke helt enig her. Transporteren har jo bedre komponenter hele vejen igennem og markant lavere jitter end SB. Har selv både en SB reciever og en Transporter og ved digtial out til min Tact lyder Transporteren KLART bedre....



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes