Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
20 år gammelt avisklip?
Nye udgivelser idag lyder ofte dårligt fordi: - Der benyttes DRC (Dynamic Range Compression) under mastering. - Pladeselskabet bruger meget få penge på mastering processen. - Mastering-engineer er inkompetent. - Musikken er elendig. - Flere eller alle af overstående.
Jeg har masevis af CD'ere som er LP overlegne. Jeg har dog aldrig haft en vanvittig dyr pladespiller.
Jeg har også massevis af CD'ere, som er andre CD'ere overlegne. Et eksempel: Doors - LA Woman Dårligst: 1999 HDCD remaster. Indeholder DRC. Mellem: 1990 first release. Tynd og lys i lyden. Bedst: 1993 DCC Compact Classics - Steve Hoffman.
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
sshd skrev:
20 år gammelt avisklip?
Nye udgivelser idag lyder ofte dårligt fordi: - Der benyttes DRC (Dynamic Range Compression) under mastering. - Pladeselskabet bruger meget få penge på mastering processen. - Mastering-engineer er inkompetent. - Musikken er elendig. - Flere eller alle af overstående.
Jeg har masevis af CD'ere som er LP overlegne. Jeg har dog aldrig haft en vanvittig dyr pladespiller.
Jeg har også massevis af CD'ere, som er andre CD'ere overlegne. Et eksempel: Doors - LA Woman Dårligst: 1999 HDCD remaster. Indeholder DRC. Mellem: 1990 first release. Tynd og lys i lyden. Bedst: 1993 DCC Compact Classics - Steve Hoffman.
Steve Hoffman er vist også kendt for at være anti-loudness-war.
Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
heltny skrev:
Ja netop et rigtig gammelt udklip............... Der må jo være sket en del siden, ikke mindst på den "nyeste" område; CD.
På LP området er der vel næppe sket ligeså meget ? Eller ?
Der bliver da udgivet masser af audiofile LP'ere i disse stunder. Blandt andet MFSL og ClassicRecords udgiver 200g vinyl o.l.
Teknikken er ikke problemet med CD. Det er den manglende vilje til at bruge penge på masteringen. Jeg læste for nogle år siden en artikel skrevet af en mastering engineer. Han skrev, at i starten af 90'erne kostede en CD master typisk omkring $18.000. Idag er prisen omkríng $3.000. Det giver sig selv, at man ikke får meget kvalitet når man skal gennemføre masteringen på 1-2 dage.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum