| Forfatter |
|
DKXDN Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I august 2006 købte jeg en SqueezeBox SB3 og var fra starten målløs over lydkvaliteten samt betjenings venligheden.
Jo den har virkelig givet mig min musik tilbage og jeg hører til stadighed numre jeg knap nok vidste eksisterede i min samling.
Min SB3 er koblet digitalt direkte ind i Lyngdorf TDA2200.
En ny Squeezebox kom så på marked nemlig model Duet og det jeg læste om modellen lød fornuftigt og den blev bestilt og sendt retur …
En lille side bemærkning:
I mange år har jeg haft en Beocom 6000 – Trådløs telefon. Denne har jeg altid været meget glad for. Dreje hjulet som B&O faktisk har opfundet er meget godt og den lille forhøjning gør betjeningen til en leg blot man ikke har for mange lagrede nr for så er det træls at dreje så mange gange og det måtte jeg sandelig erkende da børnene kom i skole og alle deres venner kom på Beoen heldigvis nu igen fjernet for det er jo ifølge dem total oldnordisk at tale fra en fast net… Men B&Os drejehjul er fantastisk designet det er bare lavet som det skal!
Og det er hvad jeg vil frem til med Squeezebox Duet – deres drejehjul fungerer ikke !!! Jeg har pt 125 forskellige kunstnere og det duer bare ikke at dreje sig frem til disse og slet ikke med et ”Hjul” som ikke er designet korrekt og til tider med et delay så man føler at man har drejet for kort og så lige med et er man ren faktisk kommet for langt. Deres ”Hjul” er nedsænket i en bude således at fingeren skal ligge nede i denne fordybning og som ergonomisk ikke passer til mine fingre hvor Beocom 6000 er en forhøjning skrående lige ind mod midterknappen.
Logitech er desværre også faldet for moden med at det skal have piano finish – hallo dette er en brugs genstand og igen ser jeg over på Beocom’en denne er også lavet i plast men med denne lidt rublede/materede overflade og som ikke efterlader synlige fedtfingre. Opladeren giver desværre også ridser i lakken på bagpladen.
Ja hvis er det kanon med at kunne se sine plade covers når musik samlingen gennemsøges og herligt ikke at skulle være i ”nærkontakt” med receiveren men blot inden for ens Wireless LAN. Og hvad bringer fremtiden ikke af muligheder med SD kortet, hovedtelefon udgangen, bevægelse sensoren, 192 khz – 24bit mm. så hvis bare lige ...
Jo produktet er godt men jeg holder mig til min gamle SB3er og lyden er der PT ikke sket nogen forbedring af.
Et par gange oplevede jeg også at Controleren faldt af nettet hvilket jeg aldrig har oplevet med SB3 og det har endda været når jeg har siddet tættere på min Linksys router end hvor SB3 står.
Jeg tror stadig på produktet men venter og ser tiden an indtil da er min SB3 stadig min fortrukne signal kilde – den er stabil, hurtig at søge efter kunstner på og spiller fantastisk.
Hjullet på Beocom 6000:

|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm godt læsestof. Jeg overvejer nemlig en Duet, men det kunne da godt være man skulle spare de penge alligevel..
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, gode kommentarer som jeg lige forsøger at supplere lidt.
DKXDN skrev:
| Og det er hvad jeg vil frem til med Squeezebox Duet – deres drejehjul fungerer ikke !!! Jeg har pt 125 forskellige kunstnere og det duer bare ikke at dreje sig frem til disse og slet ikke med et ”Hjul” som ikke er designet korrekt og til tider med et delay så man føler at man har drejet for kort og så lige med et er man ren faktisk kommet for langt. Deres ”Hjul” er nedsænket i en bude således at fingeren skal ligge nede i denne fordybning og som ergonomisk ikke passer til mine fingre hvor Beocom 6000 er en forhøjning skrående lige ind mod midterknappen.
|
|
|
Det skal siges at hjulet har forskellige "avancerede" egenskaber så som acceleration, så helt dum er den ikke. Jeg synes det fungerer ganske udmærket, men designmessigt skal der i det lange løb noget andet end en lang liste til. Jeg har ~1000 kunstnere, så lige meget hvor godt hjulet virkede, så vil det ikke være optimalt at søge lineært i sådan sådan en liste. Der er en masse forslag til hvordan dette i fremtiden kan forbedres. Den fysiske udformning synes jeg er ok, men det er nok smag og behag.
Citér:
Logitech er desværre også faldet for moden med at det skal have piano finish – hallo dette er en brugs genstand og igen ser jeg over på Beocom’en denne er også lavet i plast men med denne lidt rublede/materede overflade og som ikke efterlader synlige fedtfingre. Opladeren giver desværre også ridser i lakken på bagpladen. |
|
|
Jo det er en svaghed. Man skal behandle den "pænt" hvis den skal beholde udseende.
Citér:
Et par gange oplevede jeg også at Controleren faldt af nettet hvilket jeg aldrig har oplevet med SB3 og det har endda været når jeg har siddet tættere på min Linksys router end hvor SB3 står.
|
|
|
Har ikke oplevet problemer med udfald, men rækkevidden er mindre end på de fleste laptops. Jeg oplever rækkevidden som sammenlignbar med wlan i min mobil.
Citér:
Jeg tror stadig på produktet men venter og ser tiden an indtil da er min SB3 stadig min fortrukne signal kilde – den er stabil, hurtig at søge efter kunstner på og spiller fantastisk. |
|
|
Jeg synes produktet pt. er for dem der vægter den grafiske grænseflade på kontrolleren højt. For nogle kan det nok også være en fordel at det kører over wlan og ikke IR. Den primære opgave, at spille musik, løses mindst lige så godt af SB3/Transporter med deres gamle IR fjernbetjeninger. Enig i at der højst sandsynligt kommer STORE forbedringer. Men ting sker hurtigt og allerede nu findes der kode for at anvende controlleren som afspiller.
vh Bjørn
|
| Til top |
|
| |
mooens Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for gode indput. Det er virkelig rart med indput fra Jer der har gjort nogle erfaringe - gode som dårlige. Jeg venter og ser tiden an, inden jeg skifter.
__________________ Mvh.
Mogens
Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony RDR-HX820. Philips 32PF5320. Squeezebox 3. Squeezebox Boom. QNAP TS-209. Logitech Harmony 525.
|
| Til top |
|
| |
Fredrik97 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huskede du at opdatere controleren med nyeste software, betyder nemlig rigtig meget for hjullet.
Er selv rigtig glæd for duet'et og har ingen problemer med udfald, her er det igen vigtig at man har nyeste software på både controler og router da der har været problemer med nogle mærker og gammel software.
Alt i alt er både jeg og kæresten (og det siger ikke så lidt) super glæde for duet'en
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige supplere med mine erfaringer indtil videre med Duet'en. Først vil jeg pointere at jeg ikke vil undvære den selvom den lider af nogle åbenlyse problemer.
Det mest irriterende er udfald i netværket. Det har været virkelig besværligt for mig at få det trådløst til at virke og jeg har skiftet over til tråd nu for at undgå problemer. Nogle gange vil Duet'en og min router bare ikke kommunikere sammen. Det giver ingen mening for det kan ske over natten hvor der ikke er ændret på nogle instillinger. Dette sker heldigvis ikke så ofte længere - et par gange om måneden. Det kan som regel ordnes ved at genstarte Duet'en og/eller lige lidt med netværket. Ved SB3'eren lagde slet ikke op til at gøre så meget brug af netværket og derfor var der ikke problemer med det.
Internetradio er noget jeg benytter mig meget af og en ting som jeg elsker ved Duet'en. Nogle gange er der dog problemer med at connecte til enkelte radiostationer. Dette kan selvfølgelig også skyldes lokale problemer for den enkelte radiostation.
jeg synes nu ikke at drejehjulet er genstand for kritik. Jeg bruger dog meget søgefunktionen, så jeg savner virkelig meget den gamle søgeinterface som var ens med tastaturet på en mobiltelefon. Nu skal man "dreje" hvert bogstav op og det er en ret træg måde at gøre det på.
Jeg kan slet ikke forstå at logitech (og apple i øvrigt også) laver blanke overflader på deres produkter, lav dog en mat finish så fedtede fingre og ridser ikke ses.
Selvomd der er disse problemer, ser jeg dog intet alternativ som kan erstatte den. SB3'en har sine begrænsninger. Jeg bruger Duet'en primært pga. dens skærm på fjernbetjeningen og overvejer ikke at skifte tilbage.
Det var lige mine umiddelbare tanker... Har helt sikkert glemt noget
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 100% enig med DKXDN. Jeg havde også Duet forbi og røg tilbage på SB3.
|
| Til top |
|
| |
AlexCCC Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som glad Duet-ejer (der i parantes ikke har haft tidligere versioner, SB3 eller lign), kan jeg godt nikke anerkendende til de "udfordringer" DKXDN nævner.
Jeg synes at indgangen til søgesiderne, burde være et alfabet, så man i det mindste kun havde en 28-del af scrolle sig igennem.
Da dette ikke er tilfældet har bruger jeg dog oftest "Genre" som udgangspunkt for min søgning.. herved får jeg også reduceret listens længde.. dette har selvfølgelig størst virkning når man som jeg har en meget alsidig sammensat musiksamling.
DKXDN jeg er dog meget nysgerrig efter at høre din mening om lydkvaliteten, eftersom jeg kan se du anvender SB som en ren transporter via digitalindgang.
SB3 er jo rost til skyerne for sin digitale musikperformance, og du skriver at "lyden er der p.t. ikke sket nogen forbedring af". -kan du herved bekræfte om SB Duet spiller ligeså godt som SB3 ?
Jeg spørger fordi jeg indtil videre køre via "analog", men er meget nysgerrig fsa. en ren digital løsning.
mvh
Alex
|
| Til top |
|
| |
DKXDN Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AlexCCC
Det er jo ikke negativt ment med at "lyden er der p.t. ikke sket nogen forbedring af" dette er blot at der absolut ikke er nogen hørbar forskel mellem Duet og SB3 når der køres på den digitale udgang samt musikken er lagret som FLAC. Jeg har ikke testet de analoge udgange. Lyden er efter min mening helt ok. Men måske kan der ske noget når der åbnes op for 192 khz - 24 bit hvilket jo så også kræver at CDerne er med dette og ribbet med dette ...
En helt anden ting er hvad er det igrunden vi ønsker: - Musik rippet i FLAC for bedste lydkvalitet samt ca 50-70% reduktion i datamængden. - HD lagret således der ikke forkommer nogen "aftastnings" fejl som på et CD medie - Brugbart interface uden "computer støj" til anlægget. Og dette opfylder SB3 til fulde på Duet får man dog nogle meget smarte ekstra ting såsom covers og andre grafiske ting - men grundlæggende og det vigtigste er vel at finde frem til sin musik på en hurtig og simpel måde.
Prisen for en "Duet controller" alene ligger på omkring 2K og her er vi jo tæt på diverse PDAer med Wireless som jo godt kan connecte og give Slimserver interfacet og måske findes der noget derude som også er specielt lavet til Squeezeboxen ... Har ikke søgt men det skulle ikke undre mig !
mvh
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv nybagt duet ejer og har også knas med tabt forbindelse. Især controlleren....
Ifølge deres forum er det især zyxel routere som er i skudlinien; har selv en sådan Jeg regner med at prøve med en iike zyxel de kommende dage.
Og ellers opdater til seneste Squeze Center 7.01 der er angiveligt et par rettelser med. Bl.a. kan man gå ind under factory settings og slå WLAN power savings fra. Skulle hjælpe på forbindelserne men koster tilgengæld på batteri levetiden
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fantastisk tråd. jeg følger lige med. Det bliver jo nok SB3 jeg skal købe så. Kan man i øvrigt betjene SB3 med fjernbetjeningen til Duet?
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
fantastisk tråd. jeg følger lige med. Det bliver jo nok SB3 jeg skal købe så. Kan man i øvrigt betjene SB3 med fjernbetjeningen til Duet?
|
|
|
Fjernbetjeningen til Duet (Controller) er en selvstændig enhed, der kan styre Receiveren, Squeezebox og Transporter. __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan bekræfte netværksproblemerne med Duet'en. SB3'eren var superstabil - når den var sat op, så kørte det bare. Med Duet'en har jeg efterhånden en del gange måtte resette alt og starte forfra med opsætningen. Og det er faktisk et stort problem, for det er ikke noget min kone vil kunne finde ud af, hvis jeg ikke skulle være hjemme. Så CD-spilleren står der stadig som backup. Min kone vil gerne have en SB eller en Duet i køkkenet, og hvis Duet'en ikke snart bliver mere stabil, så kan det ende med at det bliver en SB3.
Mht. betjeningen: Jeg går næsten altid ind gennem musikmappe-indgangen. Jeg har en del klassiske albums, og specielt dem hvor der er flere CD'er i et værk, fx opera, kan Squeezecenter ikke finde ud af det. Den kan heller ikke finde ud af komponister, dirigenter mv. Jeg har opgivet at bruge søgefunktionen, for ofte finder den ikke CD'er som jeg ved jeg har lagt ind, og så må jeg tilbage til musik-mappeindgangen. Men det har nok mere noget med tagningen fra DBPoweramp at gøre.
Mht. lyden: Fra de analoge udgange synes jeg SB3'eren lød bedre. Mindre skarp og mere musikalsk. Jeg har fået lavet en ekstern strømforsyning til Duet'en fra Bolder Cables, og det har hjulpet noget. Min plan med SB3/Duet har dog hele tiden været at få en ekstern DAC, så jeg betragter det ikke som det store problem. Problemet er mere at Duet'ens hirez-potentiale endnu ikke er implementeret. Jeg tror Logitech snart skal skynde sig med at implementere det, ellers kan der forsvinde kunder over til Sneaky ... Som i forvejen har en fordel på jitterområdet ved at dens master-clock effektivt kan styre timingen hele vejen igennem, hvorimod en ekstern DAC tilsluttet Duet'en vil skulle "gætte" sig til timingen ud fra det indkommende signal.
j.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at skrive at noget andet meget irriterende ved Duet'en er at den ofte roder rundt i Now Playing. Den registrerer ganske enkelt ofte ikke hvis man skifter musik. Dvs. i displayet viser den stadig det album man hørte før, og minutangivelsen (hvor langt man er inde i nummeret) er så helt hen i været. Er jeg den eneste der oplever dette problem?
j.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
| Jeg kan bekræfte netværksproblemerne med Duet'en. SB3'eren var superstabil - når den var sat op, så kørte det bare. Med Duet'en har jeg efterhånden en del gange måtte resette alt og starte forfra med opsætningen. Og det er faktisk et stort problem, for det er ikke noget min kone vil kunne finde ud af, hvis jeg ikke skulle være hjemme. Så CD-spilleren står der stadig som backup. Min kone vil gerne have en SB eller en Duet i køkkenet, og hvis Duet'en ikke snart bliver mere stabil, så kan det ende med at det bliver en SB3. |
|
|
Jeg oplevede de samme problemer i starten, men efter jeg har opdateret til SC 7.01 fungerer det nu ganske stabilt.
/erla
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også Duet - kører både digitalt og analogt idet jeg tester DAC's. Umiddelbart er jeg glad for produktet - men det har taget lidt tid at nå dertil.
Mit setup kører stabilt over mit accesspoint fra Zyxel ZyAir B-1000 V2. sat op alene med det formål at køre Duet. Der er manuelt åbnet for de porte Port 3483 (UDP), Port 3483 (TCP), Port 9000 (TCP) som DUET bruger. Alt fimware er opdateret.
Jeg bruger Squeeze Center til at mappe/scanne mine musik drev, men ellers holder jeg Squeeze Center nedlukket idet applikationen konflikter med controlleren.
Duet’en er sat op til at køre med Controlleren over WLAN - ikke direkte – dette virker bare ikke. Både controlleren og Duet’en er sat op på routeren med faste IP-adresser låst til deres respektive MAC’ adresser. Husk på at DUET ikke lagrer noget – den downloader alt i realtid – derfor skal dens forbindelse til WLAN bare køre.
Nu mangler jeg bare en super DAC til alt mellem 5- 20K.
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKXDN skrev:
|
Hej AlexCCC
Det er jo ikke negativt ment med at "lyden er der p.t. ikke sket nogen forbedring af" dette er blot at der absolut ikke er nogen hørbar forskel mellem Duet og SB3 når der køres på den digitale udgang samt musikken er lagret som FLAC. Jeg har ikke testet de analoge udgange. Lyden er efter min mening helt ok. Men måske kan der ske noget når der åbnes op for 192 khz - 24 bit hvilket jo så også kræver at CDerne er med dette og ribbet med dette ...
En helt anden ting er hvad er det igrunden vi ønsker: - Musik rippet i FLAC for bedste lydkvalitet samt ca 50-70% reduktion i datamængden. - HD lagret således der ikke forkommer nogen "aftastnings" fejl som på et CD medie - Brugbart interface uden "computer støj" til anlægget. Og dette opfylder SB3 til fulde på Duet får man dog nogle meget smarte ekstra ting såsom covers og andre grafiske ting - men grundlæggende og det vigtigste er vel at finde frem til sin musik på en hurtig og simpel måde.
Prisen for en "Duet controller" alene ligger på omkring 2K og her er vi jo tæt på diverse PDAer med Wireless som jo godt kan connecte og give Slimserver interfacet og måske findes der noget derude som også er specielt lavet til Squeezeboxen ... Har ikke søgt men det skulle ikke undre mig !
mvh
|
|
|
Du skriver"....der åbnes op for 192 khz - 24 bit "! Er der planer om at opdatere Squeezebox V3 med 192KHz/24bit og er det så kun Duet man vil opdatere eller vil opdateringen være software-mæssigt i Squeezecenter 7.0?
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
Jeg har også Duet - kører både digitalt og analogt idet jeg tester DAC's. Umiddelbart er jeg glad for produktet - men det har taget lidt tid at nå dertil.
Mit setup kører stabilt over mit accesspoint fra Zyxel ZyAir B-1000 V2. sat op alene med det formål at køre Duet. Der er manuelt åbnet for de porte Port 3483 (UDP), Port 3483 (TCP), Port 9000 (TCP) som DUET bruger. Alt fimware er opdateret. |
|
|
Kører du med den nyeste Squeeze Center ?
Efter jeg opdaterede til SC 7.01, opdaterede alle mine enheder deres firmware, så hvis du kører med SC 7.0, tror jeg ikke du har den nyeste firmware i Duet... ?
Martin_Kbh skrev:
|
Jeg bruger Squeeze Center til at mappe/scanne mine musik drev, men ellers holder jeg Squeeze Center nedlukket idet applikationen konflikter med controlleren.
|
|
|
Hvordan konflikter ?
/erla
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører SqueezeCenter 7.0, så jeg skal nok have opgraderet. Men jeg synes i øvrigt det er for tyndt at den ikke selv sørger for at hente opdateringer. Det bidrager næppe til produktets udbredelse ...
j.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
|
Jeg kører SqueezeCenter 7.0, så jeg skal nok have opgraderet. Men jeg synes i øvrigt det er for tyndt at den ikke selv sørger for at hente opdateringer. Det bidrager næppe til produktets udbredelse ...
j.
|
|
|
Tjoh... det kan man mene... mener da også man kan sætte autoupdate on/off et eller andet sted - ihvertfald på SB og Reciever, men er ikke sikker på man kan sætte SC til at opdatere sig selv.
Synes også det er meget rart selv at ha' styr på hvad der sker hvornår, så man ikke pludselig har fået nye / ændrede features, fordi den har opdateret sig sig. If it aint broken, don't fix it 
/erla
|
| Til top |
|
| |