| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været i hifiklubben i dag og lytte lidt til Lyngdorf TDA2200 og SDAI2175 Og ved første indtryk af dem, så synes jeg TDA2200 er meget mørk i lyden, men har et flot og dybt lydbillede. Men SDAI2175 har en mere lys, og mere rigtig (i mine øre) lyd, men lydbilledet er noget smallere... I bund og grund syntes jeg egentlig SDAI2175 lød bedst. Men jeg synes dog begge havde en lidt rodet lyd... Men det kan lige så vel være cd'en der var dårlig produceret, hvad er jeres indtryk af disse 2 forstærkere?
Det er begge nogle forstærkere som tiltaler mig meget, og jeg går seriøst og overvejer om det er sådan en der skal hjem til mig og stå 
Lige pt. er tankerne, at jeg faktisk ikke har nogle lyd kilder, som ikke har digital udgang, så TDA2200 kunne somend godt bruges, uden A/D konverter. Men på den anden side så kunne jeg forestille mig at PCM-PWM delen var hyped helt op til skyerne, og deraf pris forskellen, i forhold til analog-PWM konverteringen i SDAI2175, den kan jo være lige så avanceret og raffineret. Hvilket det også tyder på, da den umiddelbart lød "bedst". Som jeg har forstået det, så er effektdelen i de to, faktisk ens. Forskellen ligger i at pre delen i TDA2200 ikke på noget tidspunkt arbejder analogt?
Derudover, så vil jeg helst ikke ofre mit surround på grund af sådan et skifte... Så har også leget lidt med tanken om at købe effekt udgaven af SDAI2175 - SDA2175, og anskaffe mig et Silver Sonic Revalation kabel, og så koble den til min nuværende NAD T753v2, og bruge den som pre/processor. Det skulle self. være planen at udskifte denne med tiden, og anskaffe mig endnu et par SDA2175, og så en bedre processor, så jeg kan køre surround også. Vil det være helt tåbeligt at gå denne vej? Tænker bla. på, om pre delen i 753'eren vil ødelægge alle de fordele der ellers ville være...
Og får at vende tilbage til det første spørgsmål. Hvad ville i vælge TDA2200 eller SDAI2175?
Er åben for input og kommentare! 
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb det DU syntes lyder bedst .
Hvad brugte i som signal i kilde til hendholdsvis tda2200 og sda ?
Mi erfaring siger mig lyngdorf cd-1 er en ganske hæderlig maskeine når man bruger dacen men som rent drev er der bedre alternativer.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var netop cd-1, og den samme cd vi hørte på begge forstærkere...
Men det har jo hver sine fordele, og det er jo svært at afgøre, da rummet og højtalere osv. osv. slet ikke svare til det man selv har stående der hjemme. Så det ville være lidt interessant, om andre havde samme opfattelse af, at SDAI2175 til den halve pris, faktisk lød bedst?
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Det var netop cd-1, og den samme cd vi hørte på begge forstærkere...
Men det har jo hver sine fordele, og det er jo svært at afgøre, da rummet og højtalere osv. osv. slet ikke svare til det man selv har stående der hjemme. Så det ville være lidt interessant, om andre havde samme opfattelse af, at SDAI2175 til den halve pris, faktisk lød bedst? |
|
|
Hvilken højtaler brugte i ? mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er hvis man vælger en tda2200 er det helt klart at fortrække at bruge en fuldtone højtaler og det er næsten lige meget hvor stort ens rum er.
En tda er jo også meget feleksibel fordi den har en eq inbygget bla.
En tda2200 er lidt tynd i lyden hvis den kun skal trække en lille standar højtalere.
Jeg havde tda2200 forstærkere før men blev aldrig helt venner med dem Fuldt digitale forstærkere er ikke for alle enhver .
Mit største problem er de ikke lyder lige godt med alt musik men med det rette er desvære at slå.
En sda er virkeligt fin forstærker.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nogle B&W nautilus?, hvilket nok var det som mindede mest om mine egne, af det de havde stående...
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville høre om jeg ku låne begge med hjem.
Tda2200 fortærkeren har altid været berygted for at have en hekt fantastisk lydscene jeg meget glad for min indtil jeg hørte en millennium.
Har kun hørt sda et par gange og der var jeg meget imponeret.
Den har lidt mere drive i de nedere frq og lød bedre med næsten alt musik men aldrig som en tda2200 med en god optagelse
Det er en svær en du for tda2200 er tekniksk en bedre forstærker. men nogle gange har det ikke så meget at gøre med hvad man hygger sig mest med hjemme i lænestolen.
mvh
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tråd.
Jeg overvejer selv en Lyngdorf CD-1, når min Denon DCD 3560 går på pension.
Det er svært at svare på dit spørgsmål, når vi ikke kender hele afspillerkæden, samt ikke mindst dine referencer?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Interessant tråd.
Jeg overvejer selv en Lyngdorf CD-1, når min Denon DCD 3560 går på pension.
Det er svært at svare på dit spørgsmål, når vi ikke kender hele afspillerkæden, samt ikke mindst dine referencer?
|
|
|
Jeg har haft cd.1 skal du bruge den som ren transport eller som cd player ? mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været den lykkelige ejer af en TDA2200+ i godt et år. Jeg har aldrig været gladere for en forstærker - ikke engang mine elskede triode 300B - og kan kun anbefale den, hvis du har pengene. Jeg bruger en TacT S2150 i bunden i en rent digital signalvej, og det har aldrig lydt mere analogt, hvis du forstår den tilsyneladende modsætning.
Mulighederne med eq er nærmest uendelige, men det er en af de forstærkere som kan demonstrere så mange lag i musikken, at det først er i rolige omgivelser helst hjemme, at man for alvor hører, hvad den kan. Ingen tvivl om, at Millenium er klart bedre, men......
....... der er jo lige RoomPerfect, som du kunne købe til og stadig være under prisen på en Millenium.
Jeg kan kun sige: køb  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Jeg har været den lykkelige ejer af en TDA2200+ i godt et år. Jeg har aldrig været gladere for en forstærker - ikke engang mine elskede triode 300B - og kan kun anbefale den, hvis du har pengene. Jeg bruger en TacT S2150 i bunden i en rent digital signalvej, og det har aldrig lydt mere analogt, hvis du forstår den tilsyneladende modsætning.
Mulighederne med eq er nærmest uendelige, men det er en af de forstærkere som kan demonstrere så mange lag i musikken, at det først er i rolige omgivelser helst hjemme, at man for alvor hører, hvad den kan. Ingen tvivl om, at Millenium er klart bedre, men......
....... der er jo lige RoomPerfect, som du kunne købe til og stadig være under prisen på en Millenium.
Jeg kan kun sige: køb  |
|
|
Har du hørt en millennium mk3 i dit eget setup ? Romperfect er fantastisk Jeg har haft 2 tda2200 med romperfect har og har også leget kun med eqen . standard Millennium mk3 uden nogen som helst for for eq eller rumcorrecton lød så meget bedre at jeg solgte alle tda2200erne øjeblikligt. Romperfect er lidt hyped hvis du spør mig. inderst inde var jeg aldrig helt tilfreds med tda2200 men blev ved med at overbevise mig selv om at når roomperfect ku købes ville alt falde i hak. det gjorde det sådan set også på nær i toppen intil jeg hørte millennium mk3 men i et stort rum med hjørne subs kan man godt sætte recorder i lydscenestørrlse. Det lyder bedre hifi mæssigt men tro mig det kan aldrig i toppen komme til at lyde bedre end det din signal kilde og forstærker spiller. Man aner ikke hvad man går glip a til man høre det . mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Donky shark.
Nu bor du i kbh kan jeg se.
når jeg får min mk3 tilbage fra usa så syntes jeg du sku komme forbi og lytte lidt jeg tabte både næse og mund da jeg hørt den moddificeret millennium ikke kun først gang men hver gang.
Da den var standard var den stadig klart bedre en tda2200 også med romperfect den er meget mre HEL i lyden og mere musikalsk og afslapped den har en top som er helt fantastisk.
Rommperfect var meget overbecvisnede men lyden var i mit setup var stadig mekanisk og ikke så musikalsk jeg blev ved at blive irreteret nå jeg havde købt en cd som lød dårligt på tda2200eren men godt på andet grej . og jeg har hældt uanet penge på kabler og powerconditioners ud af vinduet i anstrengelserne for at forbedre det. men intet hjalp kun varmt lyden hjtalere ku hjælpe.
En tda2200 er virkelig en super forstærker ingen tvil om det mest fordi den er så fleksible og der er så mange muligheder. vi har alle vores idealer meeeeen.
mvh
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej harmonic,
jamen det vil jeg da rigtigt gerne høre. du kunne jo sende mig en privat besked, når den kommer.
mange hilsner  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Donky shark.
når jeg får min mk3 tilbage fra usa så syntes jeg du sku komme forbi og lytte lidt jeg tabte både næse og mund da jeg hørt den moddificeret millennium ikke kun først gang men hver gang.
Da den var standard var den stadig klart bedre en tda2200 også med romperfect den er meget mre HEL i lyden og mere musikalsk og afslapped den har en top som er helt fantastisk.
Rommperfect var meget overbecvisnede men lyden var i mit setup var stadig mekanisk og ikke så musikalsk jeg blev ved at blive irreteret nå jeg havde købt en cd som lød dårligt på tda2200eren men godt på andet grej . og jeg har hældt uanet penge på kabler og powerconditioners ud af vinduet i anstrengelserne for at forbedre det. men intet hjalp kun varmt lyden hjtalere ku hjælpe.
En tda2200 er virkelig en super forstærker ingen tvil om det mest fordi den er så fleksible og der er så mange muligheder. vi har alle vores idealer meeeeen.
mvh
|
|
|
Nu bor jeg jo også i Kbh. Så hvis du havde lyst til lidt demo en dag, ville jeg da gerne lytte med.
Ville også gerne høre din Aberdeen modificeret Transporter 
Jeg er selv TacT bruger, men i 2.2x version og lytter også pt på en Transporter.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
harmonic skrev:
Donky shark.
mvh
|
|
|
Nu bor jeg jo også i Kbh. Så hvis du havde lyst til lidt demo en dag, ville jeg da gerne lytte med.
Ville også gerne høre din Aberdeen modificeret Transporter 
Jeg er selv TacT bruger, men i 2.2x version og lytter også pt på en Transporter.
Mvh
Torben |
|
|
Hej torben Transporteren er en fantastisk maskine. Jeg havde jo en på prøve fra streamtech men da jeg købte kitted til min millennium købte jeg så transporteren igennem aberdeen components som havde uvviklet et stage 1 kit til den . Derfor havde jeg mulighed for at teste dem op i mod hinanden forskellen var meget tydlig den moddificeret transporter var mere smoth og analog i lyden det er sjovt at den lød fantastisk som standard men efter jeg fik den fra aberdeen lød den stadard glasagtig i lyden. .
Jeg har en kæmpe kasse til min millennium faktisk til en nad forstærker så der var massr af rum i den til transporteren aberdeencompnents har nemlig vidreudviklet kitted til trasnporteren så det får jeg også laver nu hvor jeg har plads i kassen. jeg får også moddificeret den analog del i samme ombæring. Jeg skal nok imformere dig og donkyshark når de kommer tilbage. mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Aaberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis det var mig valg, ville det helt sikkert falde på TDA2200. Bedste forstærker jeg til dato har haft.
Jeg skiftede min Tact M2150 ud med en TDA 2200 her for et par uger siden, og det var et skridt i den rigtige retning.
TIl dato har jeg kun lyttet til en forstærker som JEG synes lyder bedre....Og det er en Mill MK3!
Jeg bruger selv en Apollo til transport og har B&W 805s.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input! 
Det lyder også til, at der er en generel mening om at TDA2200 er en klasse bedre end SDAI2175. Og det kunne jo nok igen tyde på at mit test lyt ikke har været helt optimalt... Men jeg har tænkt mig at besøge hifiklubben på Nørregade i Århus også, og høre dem begge i deres omgivelser, før jeg drager nogen endelig konklusion.
Men det ender jo nok med noget lyngdorf under alle omstændigheder... 
Men det kan være at en af jer TDA2200 ejere kan svare på et hurtigt spørgsmål: Jeg kan læse i dokumentationen, at den kan køre i et slave mode. Vil det sige at man kan opstille den som egentlig effektforstærker, eller skal den have en master unit for at kunne bruge dette mode?... Tænkte jo lidt på, om man kunne bruge den til at drive fronterne i mit surround system, hvis jeg fik de lyster 
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Tak for input! 
Det lyder også til, at der er en generel mening om at TDA2200 er en klasse bedre end SDAI2175. Og det kunne jo nok igen tyde på at mit test lyt ikke har været helt optimalt... Men jeg har tænkt mig at besøge hifiklubben på Nørregade i Århus også, og høre dem begge i deres omgivelser, før jeg drager nogen endelig konklusion.
Men det ender jo nok med noget lyngdorf under alle omstændigheder... 
Men det kan være at en af jer TDA2200 ejere kan svare på et hurtigt spørgsmål: Jeg kan læse i dokumentationen, at den kan køre i et slave mode. Vil det sige at man kan opstille den som egentlig effektforstærker, eller skal den have en master unit for at kunne bruge dette mode?... Tænkte jo lidt på, om man kunne bruge den til at drive fronterne i mit surround system, hvis jeg fik de lyster  |
|
|
Flexibiliteten i en tda2200 er en af de største fordele. jeg brugte en tda2200 som slave forstærker til at trække et sæt w210 hjørnesubber. ellers så henvende dig dircte til lyngdorf audio de kan bedst svare på alle de tekniske spørgsmål mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
Men det kan være at en af jer TDA2200 ejere kan svare på et hurtigt spørgsmål: Jeg kan læse i dokumentationen, at den kan køre i et slave mode. Vil det sige at man kan opstille den som egentlig effektforstærker, eller skal den have en master unit for at kunne bruge dette mode?... Tænkte jo lidt på, om man kunne bruge den til at drive fronterne i mit surround system, hvis jeg fik de lyster 
|
|
|
Slave mode er hvor du bruger en anden Lyngdorf som forforstærker, og så kører digitalt over til slaven, der følger masteren i volumen. Det kræver altså 2 Lyngdorf forstærkere.
Hvis du i stedet køber den med en analog indgang, kan den altid bruges som effektforstærker til surround. Volumenkontrollen skal bare stå på det samme hver gang. Du kan ikke køre digitalt ind i den med et surround-lydformat, da den ikke forstår signalet.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
Slave mode er hvor du bruger en anden Lyngdorf som forforstærker, og så kører digitalt over til slaven, der følger masteren i volumen. Det kræver altså 2 Lyngdorf forstærkere.
Hvis du i stedet køber den med en analog indgang, kan den altid bruges som effektforstærker til surround. Volumenkontrollen skal bare stå på det samme hver gang. Du kan ikke køre digitalt ind i den med et surround-lydformat, da den ikke forstår signalet.
|
|
|
Ok, men troede man kunne bypasse volumen kontrollen osv. men det er der måske heller ikke det store problem ved på sådan en type forstærker...
|
| Til top |
|
| |