| Forfatter |
|
shane Forum Bruger

(Tidl. vintage)
Bruger siden: 13 November 2006 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg har lige købt en Audio Note DAC 1 her på siden, og jeg må tilstå, at den spiller grotesk godt. Jeg bruger en Pioneer PD-S901 som transport, og det fungerer såmænd rigtig godt. Men på output bag på DAC'en er der to muligheder: DEMP eller DIRECT...?? Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogle audiofile der kunne fortælle, hvad forskellen er på de to...
På forhånd mange TAK
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vintage skrev:
|
Hejsa, jeg har lige købt en Audio Note DAC 1 her på siden, og jeg må tilstå, at den spiller grotesk godt. Jeg bruger en Pioneer PD-S901 som transport, og det fungerer såmænd rigtig godt. Men på output bag på DAC'en er der to muligheder: DEMP eller DIRECT...?? Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogle audiofile der kunne fortælle, hvad forskellen er på de to...
På forhånd mange TAK
|
|
|
Jeg har selv haft sådan en DAC, og var også meget glad for den. Hvis du har lyst/har råd/gider, at smide penge i den til upgrade, så skulle du få smidt en anden konverter chip i. Så sker der noget 
Det var lige et sidespring Prøv at tage kontakt til www.audioconsult.dk Ring helst dertil, da det er kun er een mand, der står i bixen. Har er ikke helt så flink, til at svare hurtigt på mails. Jeg kan nemlig ikke huske, hvad den knap skal bruges til
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
vintage skrev:
|
På forhånd mange TAK
|
|
|
Jeg har selv haft sådan en DAC, og var også meget glad for den. Hvis du har lyst/har råd/gider, at smide penge i den til upgrade, så skulle du få smidt en anden konverter chip i. Så sker der noget 
Det var lige et sidespring Prøv at tage kontakt til www.audioconsult.dk Ring helst dertil, da det er kun er een mand, der står i bixen. Har er ikke helt så flink, til at svare hurtigt på mails. Jeg kan nemlig ikke huske, hvad den knap skal bruges til
|
|
|
Hans navn er Anders og tlf. er 35 37 36 80
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"DEMP" er en forkortelse af "de-emphasis" det er et filter som skydes ind mellem DAC'ens udgang og rør-trinet .., filteret skal benyttes for at opretholde ret frekvensgang på cd'er som er fremstillet med "DEMP" de er sjældne og som oftest fremstillet og solgt i USA ..., lytter du til en CD som er anmassende i øvre mellemtone og diskanten, så er det det en god ide at lytteteste om der mangler "DEMP" det skulle være ret tydeligt om CD'en afspilles korrekt 
"Direct" er summasummarum den stilling, som du skal benytte til 99% af alle CD'er du afspiller 
Egentligt lidt morsomt/dumt at AN ikke har lavet et automatisk skift af "DEMP" ..., for YM3623B kredsen er den som benyttes i din DAC og som er en "Digital Audio interface Receiver" har på ben 16 af kredsen en udgang til det formål, der kan meget nemt ved hjælp af få komponenter enten sættes en lysdiode på den udgang til at indikere "DEMP" er påkrævet eller bedre et relæ driver kredsløb så den manuelle omskifter kan udskiftes med et relæ (evt. med lysdiode der indikere "DEMP") til at autoskifte mellem direct/demp
|
| Til top |
|
| |
shane Forum Bruger

(Tidl. vintage)
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MANGE TAK for jeres svar, de har været meget brugbare 
Anders fra Audio Consult har også bidraget...
MVH Torben
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
vintage skrev:
|
MANGE TAK for jeres svar, de har været meget brugbare 
Anders fra Audio Consult har også bidraget...
MVH Torben
|
|
|
Fik han dig lokket til at købe en anden konverter chip? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
shane Forum Bruger

(Tidl. vintage)
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men den er allerede modificeret temmelig meget.. Duelund, Jensen, Black Gate osv... Ved ikke om chippen også er skiftet...
|
| Til top |
|
| |