Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: God SACD afspiller vs. billig m. ext. DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mick-j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er ved at købe de sidste stumper til mit nye anlæg, og vil i den forbindelse gerne have mulighed for at afspille SACD'er; efter en demo i Hifi-klubben blev jeg overbevist om formatets fortræffeligheder ;)

Men jeg er i tvivl om jeg skal købe en god SACD afspiller som f.eks Denon DCD-1500AE eller beholde min Pioneer 696AV (Billig DVD-afspiller m. DVD-Audio og SACD support) og tilslutte en ekstern DAC til denne. Har overvejet at bruge en god DAC (f.eks. benchmark DAC-1 eller AA XDP/DTI) til min SB3 i forvejen - så med en billig SACD i ryggen virker investeringen til en DAC endnu mere sund.

Andet udstyr: Denon PMA-1500AE, Helicon 300, SB3

Hvad siger I?

Med venlig hilsen, Mick Johansen

Til top Vis mick-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mick-j

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

hej der,

hvad er det du vil ? høre sacd i 6 kanaler eller høre sacd i 2 kanaler?, for hvis du finder en dac med 6 analoge indgange, så ringer du lige, ik...

Jeg mener; hvis du overføre sacd i coax/optisk går ide'n da fløjten, da sacd/dvdAudio er lavet til 6 seperate (analoge)kanaler...

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Man kan slet ikke overføre SACD via coax/optisk, så i givet fald er det kun cd-lyden som går via DAC'en. Nogle meget dyre afspillere kan sende SACD ud via iLink, men det er så sjældent og dyrt, at det ikke er aktuelt.

I det konkrete tilfælde ville jeg umiddelbart holde på Denon, i hvert fald hvis formålet også er at få noget ud af SACD. Men cd-lyden er muligvis bedre med den anden kombination. men det er da et forsøg værd

Noget andet er, at de fleste dvd-afspillere betjeningsmæssigt er et mareridt ved siden af en dedikeret lydafspiller. De loader meget langsomt og larmer tit en del mekanisk.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

mick-j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

aurumcantus/Vanderlay:

Tak for opklaringen. En lidt kedelig nyhed når jeg lige gik og troede jeg kunne få dobbelt udnytte af en kommende DAC.. sådan er livet ;)

Med venlig hilsen, Mick Johansen

Til top Vis mick-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mick-j

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

hej mick-j.

Men der er ingentvivl om at selv sacd i 2 kanaler osse lyder godt, men der er ikke mange cd'er jeg kan/vil købe i sacd, men en cd'spille med HDCD afkodning giver osse et godt resultat, og det gør min Clasic 01b. rigtigt godt (og den er der sat en DAC til) og classic har lige udgiver en ny multispiller, men kan ikke se om den osse har HDCD.

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes