Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Accuphase (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Som jeg er inde på i en anden tråd. Se link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51038

Er jeg kommet frem til at en Accuphase cd-afspiller godt på sigt kunne være det rigtige valg for mig.

Men jeg har et lille problem. Jeg har aldrig hørt en stump Accuphase grej.

Så mit spørgsmål lyder kort og godt:

Hvordan lyder Accuphase?

Skyd lige fra hoften og kom med jeres meninger.....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Dejlig detaljeret og behageligt. En helt igennem homogen og lækker lyd. Det perfekte værktøj for det musikglade menneske. Den bliver du aldrig uvenner med.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Lidt ærgeligt vi bor så langt fra hinanden....ellers kunne du høre min DP 67.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Lidt ærgeligt vi bor så langt fra hinanden....ellers kunne du høre min DP 67.

Ja. Det er lidt træls.

Brian7500

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Accuphase er mange ting Brian.

Jeg har hørt ret mange integrede forstærkere, et par løse eff.trin. Lyden kan karakteriseres som letflydende, god udstrakt bass og med fornuftig "hul igennem". Toppen er ikke helt åben, men lyden hænger sammen. Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203  !

Jeg læste din anden tråd om CD´maskiner, og tror faktisk at eletronikken er bedre end selv knappernes "lækkerhed". Drev osv bliver ikke meget bedre, men jeg kan ikke huske hvor lækker knapperne på f.eks. DP65 eller lignende maskine. Accuphase er altså et godt produkt, og har du ikke haft det før, så vil jeg mene der venter dig en positive oplevelse.

Mvh  

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Accuphase er mange ting Brian.

Jeg har hørt ret mange integrede forstærkere, et par løse eff.trin. Lyden kan karakteriseres som letflydende, god udstrakt bass og med fornuftig "hul igennem". Toppen er ikke helt åben, men lyden hænger sammen. Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203  !

Jeg læste din anden tråd om CD´maskiner, og tror faktisk at eletronikken er bedre end selv knappernes "lækkerhed". Drev osv bliver ikke meget bedre, men jeg kan ikke huske hvor lækker knapperne på f.eks. DP65 eller lignende maskine. Accuphase er altså et godt produkt, og har du ikke haft det før, så vil jeg mene der venter dig en positive oplevelse.

Mvh  

Det er klart at der er forskel på de enkelte modeller. Men det jeg var ude efter, er om Accuphase har en generel lydsignatur som går igen. Og det svarer du jo så også fint på.

Så tak for dit indlæg Bradman

Brian7500

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej Brian7500

Jeg kan kun anbefale, at give Accuphase et lyt!

Som Bradman så rigtigt skriver, er der selvfølgelig forskel på en lille integreret forstærker og de større modeller, men det er der også på prisen! Jeg forstår ikke helt folks begejstring over gamle udgåede E200 modeller og vil mene man skal op i en E308 før det virkelig begynder at rykke.

Med hensyn til CD-afspillere kan f.eks. DP-65 og DP-67 klart anbefales. Har Ronni ikke en sådan model til salg på KSB for omkring 10K? Det er fuld valuta for pengene! God jagt!

mvh

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Hej Brian7500

Jeg kan kun anbefale, at give Accuphase et lyt!

Som Bradman så rigtigt skriver, er der selvfølgelig forskel på en lille integreret forstærker og de større modeller, men det er der også på prisen! Jeg forstår ikke helt folks begejstring over gamle udgåede E200 modeller og vil mene man skal op i en E308 før det virkelig begynder at rykke.

Med hensyn til CD-afspillere kan f.eks. DP-65 og DP-67 klart anbefales. Har Ronni ikke en sådan model til salg på KSB for omkring 10K? Det er fuld valuta for pengene! God jagt!

mvh

Det er netop DP-67eren jeg på sigt kunne tænke mig. Brugt altså. For som ny er den lidt udenfor rækkevidde for mig.

I første omgang er det primært en cd-afspiller jeg er ude efter fra Accu. Deres forstærkere interesserer mig ikke lige så meget igen.

Brian7500

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
 Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203  !

Det er slet ikke så mærkeligt, vi lige ser bort fra deres respektive max effekt/strøm kapacitet

E-203 er opbygget med Hitachi 2SJ50/2SK135 MOS-FET's i udgangen,

M-1000 har en flok bi-polare effektransistore fra Sanken (2SA1216/2SC2922) i udgangen ...,

Hvis vi hypotetisk lavede to forstærkere på eks. 100W/8Ohm hvor BIAS/driver trin og udgangens bestykning var den største forskel konstruktioner i mellem, så ville disse forstærkere uanset hvad en konstruktør laver af smarte løsninger opføre meget fortskelligt med den samme højttaler ...   

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej Brian,

Nu bor du jo lidt langt væk, men ellers skulle du være velkommen til komme forbi.

Jeg kører med DP78 cd/SACD afspiller, C2400 forforstærker og A60 effektfortærker - altså en total kæde med Accuphase.

Lyden er glat, stor og meget let at lytte igennem. Der findes nok apparater i samme prisklasse som formidler flre detaljer, men ofte går det så ud over helheden. Jeg har også hørt rør-grej (i den dyre ende) der gør det bedre mht. det tredimensionelle og organiske i lydbilledet, men så har de gerne nogle fejl andre steder.

Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med mit Accuphase.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hej Brian,

Nu bor du jo lidt langt væk, men ellers skulle du være velkommen til komme forbi.

Jeg kører med DP78 cd/SACD afspiller, C2400 forforstærker og A60 effektfortærker - altså en total kæde med Accuphase.

Lyden er glat, stor og meget let at lytte igennem. Der findes nok apparater i samme prisklasse som formidler flre detaljer, men ofte går det så ud over helheden. Jeg har også hørt rør-grej (i den dyre ende) der gør det bedre mht. det tredimensionelle og organiske i lydbilledet, men så har de gerne nogle fejl andre steder.

Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med mit Accuphase.

Detaljer er ikke det vigtigste for mig. Det vigtige er netop sammenhængen. Det skal nemlig præcis være let og ukompliceret at lytte til musik.

Tak for tilbuddet Jan. Det kan være jeg måske kan tage imod det, en dag hvor jeg skal til øen alligevel.

Brian7500

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

The Dude skrev:

Bradman skrev:
 Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203  !

Det er slet ikke så mærkeligt, vi lige ser bort fra deres respektive max effekt/strøm kapacitet

E-203 er opbygget med Hitachi 2SJ50/2SK135 MOS-FET's i udgangen,

M-1000 har en flok bi-polare effektransistore fra Sanken (2SA1216/2SC2922) i udgangen ...,

Hvis vi hypotetisk lavede to forstærkere på eks. 100W/8Ohm hvor BIAS/driver trin og udgangens bestykning var den største forskel konstruktioner i mellem, så ville disse forstærkere uanset hvad en konstruktør laver af smarte løsninger opføre meget fortskelligt med den samme højttaler ...   

Jo. Jeg er klar over det kan være en masse frem og tilbage om lyden fra FETs kontra bipolare. Synes at have hørt konstruktioner med begge typer som lyder godt....mere kan jeg såmen ikke sige om selv halvlederne.

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes