| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
| Har udskiftet kredse i Vincent CD S 2 fra 5532 til LM 4562 der er 12v dc. på indgang til den første kreds efter dac. kan det skyldes selvsving i kredsene grundet impedanstilpasningsproblemer? |
|
|
Ja, det kan det godt, men det også være dårlige lodninger, kortslutninger og afbrændte komponenter.
Jeg undrer mig også meget over, at der er 12 volt på "indgang til den første kreds efter dac". Er der også 12volt på dacens udgang?
Diamagnetic skrev:
| Der er begge spændinger tilstede. På dac;s strømforsyning er der tilføjet 1 stk 680 uf. lyt efter regulator da der kun var 1 uf. oprindeligt. Det samme er gjort efter regulatorer til kredse. Kan strømforsyninger gå i sving af det? |
|
|
At sætte 680 µF efter regulering er normalt ikke noget, man bør gøre - med mindre man ved, at regulatoren kan håndtere det. Det, du risikerer at gøre, er at forhindre regulatoren i at udføre sit arbejde; at regulere. Jo større kondensator efter regulatoren, jo større strømme skal trækkes for at ændre spændingen.
Diamagnetic skrev:
| Som sagt så er spændinger til kredsene fungerende og på ca. 16 V. ER der nogen der har forslag til andre dobbeltkredse da jeg mistænker kredsene. Kamerat monterede LM 4562 i sin New Class D forstærker og måtte fjerne dem pågrund af støj i højttalerne. Håber der er noget hjælp at hente derude. |
|
|
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er der +/- 16 volt på hhv. ben 8 (+) og 4 (-)? Hvis de er højere end 18, kan du ikke bruge LM4562, da du så er ude over "absolute maximum ratings". Jeg kan desværre ikke anbefale nogle andre typer, da jeg ikke "leger" med opamps, men at sammenligne din situation med din kammerats mener jeg ikke, du kan, da de to applikationer er - som jeg ser det - helt forskellige.
Desværre ikke meget direkte hjælp, men start med at fjerne alle de 680 µF, du har sat EFTER reguleringerne og se, om der sker noget. Hvis der stadig skal fejlsøges, skal der mindst et diagram på bordet og nogle måleresultater, før jeg kan hjælpe videre. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|