| Forfatter |
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brev Til fullrate:
Efter i har opgraderet på jeres central (den sidste uge), har jeg haft problemmer med Streamning af Radio via internetet (jeg har en squezebox http://www.slimdevices.com/index.html) Internet forbindelsen falder ud i 30 sek - 1 min og kommer tilbage. Det er ikke nok for min Squezebox til at buffe signalet....Kan i fixe det ? Der er ingen problemmer ved alm internet surfing.
Har andre problemmer ?
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej QWERTY126, jeg havde et problem med min Fullrate-router til jeg prøvede nedenstående, pøj pøj... Har du prøvet at gen-starte din
router? (der sidder en lille sort knap bagpå som skal holdes inde til alle
lamperne slukker) hvis dette ikke hjælper skal du ringe til support på 88 20 30 00
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Der er problemmer med Radio lytning via Squezebox og Fullrate internet.
Squezeboxen´s buffer er for lille - signalet falder simpelthen ud engang imellem.
Kørrer 5 mbit
Fullrate er sat min forbindelse op til interleave (tror jeg nok) - virker bedre men ikke perfekt.
Er jeg den eneste med dette problem ?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever samme problemer. Men da jeg deler net-forbindelse med samtlige beboere (ungdomsbolig), kan jeg ikke med sikkerhed sige, at det er Fullrate, som er udbyder.
Jeg mistænker lidt, at det skyldes mit wireless signal. Det er måske forstyrret af andre trådløse forbindelser i nærheden?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever problemmet kun når jeg er på internettet, altså når jeg skal høre Radio (via Squeze network - PCén slukket).
Har snakket med Fullrate, men de kan ikke hjælpe mig mere. De har lave diagnose på forbindelsen, og den er super fin siger de.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Jeg oplever problemmet kun når jeg er på internettet, altså når jeg skal høre Radio (via Squeze network - PCén slukket).
Har snakket med Fullrate, men de kan ikke hjælpe mig mere. De har lave diagnose på forbindelsen, og den er super fin siger de.
|
|
|
Jeg oplever det også kun, når jeg er på Squeezenetwork __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Torben]Du kan teste din internet hastighed om den er i orden http://hastighedstest.tdc.dk/test/jsp/start.jsp[/QUOTE]
Men det er ligesom ikke det som er problemmet. Har en flot 5 Mbit forbindelse, så kører perfekt når jeg surfer på nettet. Har testet forbindelsen.
Problemmet ligger i bufferen i squeze afspilleren, den er for lille. Det virker som om at udbyderen (fulrate) har et antal switche som ikke switcher hurtigt nok...
|
| Til top |
|
| |