Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2024 | 05:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Primare V10 vs idag?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hvordan vil i sige billede/lyd er på en Primare V10 i forhold til std. idag...

Har en NAD T512 som ellers gøre fint, men  har lige fået nyt Tv og vil sige, jeg ved det kan gørs beder... og det er så her V10 kommer ind i billedet?! hvad vil i sige... vil jeg få noget mærkbart ud af det...?



__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Der er slet ikke nogen der har noget af sige ???

__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

På billedsiden tvivler jeg på V10 slår en T512, og i så fald er det ganske marginalt. På lyden har Primare nok selv lavet lidt mere, så her kan du givetvis hente lidt.

I øvrigt er det en SUPER lækker maskine at kigge på. Bare lidt en skam, at den ultra lækre finish ødelægges, når man kører skuffen ud og ser hvor plastic den er. Havde den været i samme lækre forarbejdning som resten af V10, var jeg 100% solgt!! Men kan man leve med det, er den super lækker.

Hvad angår holdbarhed... Man skal nok ikke forvente det vilde. Jeg har en mistanke om, at der er tale om en eller anden standard OEM maskine, som Primare har bygget ind i deres eget lækre kabinet, og sikkert optimeret lidt på lydsiden. Tvivler på de selv har lavet det hele fra bunden.
Men sådanne OEM maskiner kan være OK.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Bør man ikke vide og undlade at gætte så meget, såfremt man ønsker at så tvivl eller kritisere andres arbejde og produkter. 
Det ligner ikke Primare at lave noget OEM, de har meget dygtige folk som sagtens kan den slags. På den billedmæssige side har de jo allerede lavet udmærkede produkter, så hvorfor skulle denne ikke også være i orden, ligesom man også kan sige, at de er kendt for at lave kvalitet der holder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan komme med nogen erfaringer eller test mod nyr DvD maskiner?

__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1928
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Alt er sgu da stort set OEM nu om dage.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hurtig

Bør man ikke vide og undlade at gætte så meget, såfremt man ønsker at så tvivl eller kritisere andres arbejde og produkter. 
Det ligner ikke Primare at lave noget OEM, de har meget dygtige folk som sagtens kan den slags. På den billedmæssige side har de jo allerede lavet udmærkede produkter, så hvorfor skulle denne ikke også være i orden, ligesom man også kan sige, at de er kendt for at lave kvalitet der holder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Måske skal man ikke gætte så meget... Men på den anden side, skal man helle ikke være naiv. Det tjener kun snake-oil-sælgerne.
Du har ret i, at Primare er kendt for at lave ganske glimrende kvalitet. Men kigger du på eks skuffen på V10, vil man også straks bemærke, at den slet ikke ligner noget Primare. Det er en billig plasticmekanisme af tvivlsom kvalitet. Det har de dygtige Primare folk helt sikkert ikke selv siddet og designet.

Sandsynligheden for at Primare selv har lavet ALT i V10 er ganske lille. Også selvom man har dygtige folk. Det er et ret omfattende projekt, at lave en DVD helt fra bunden. Noget mere end at lave en CD. Og når firmaer som Denon ikke engang laver alle sine maskiner selv, men køber dem som OEM-maskiner, hvad får dig så til at tro, at et lille firma som Primare ikke også gør??

Og at man benytter OEM-maskiner er ikke nødvendigvis negativt. Faktisk mener jeg for et firma som Primare at det er positivt.
Et lille firma som Primare har næppe ressourcer til at gennemudvikle og genemteste et så omfattende produkt som en DVD. Et firma som SONY har formentlig flere produkter til test, end hele Primares produktion.

Netop derfor benytter firmaer som Primare ofte færdige OEM-moduler, hvor man så evt laver nogle opgraderinger på. Og det er jo egentlig genialt.
Skulle et lille firma selv lave hele konstruktionen, ville man måske skulle bruge 90-95% af ressourcerne på styrekredsløb, display, betjening osv, og ville kun have 5-10% til det vigtigste, nemlig de signalbehandlende kredsløb, hvor ekspertisen i øvrigt er koncentreret.
Ved at benytte en OEM maskine, kan man koncentrere indsatsen på de signalbehandlende kredsløb, og dermed ende med et bedre produkt.

Jeg ved godt at du Toftdahl, gerne vil tro på alt hvad alverdens små producenter prøver at bilde folk ind. Men et eller andet sted må man være realistisk.
Og ja, en Primare DVD ser utrolig lækker ud. Men hvis den er baseret på en 500 kroners OEM-model, så performer den således. Det kan hverken fine salgstaler eller lækker finish og tykke forplader ikke ændre op på.

Der er gennem tiden set mange eksempler på lign. Eks solgte QUAD i en periode en CD-afspiller til 8.500,- hvis ikke jeg husker galt. Den fik vældig gode tests, fordi den lød usædvanlig godt. Sandheden var bare, at den var bygget af en Philips maskien. Faktisk sad der en maskine til 895,- fra Philips i QUAD's kabinet. Den pågældende Philips maskien var ikke hæderkronet, og selv til en pris på 895,- mindes jeg ingen anmeldere eller ejere der berettede om særlig gode egenskaber. Men i et QUAD kabinet og i øvrigt uden nogen form for opgradering, var den virkelig velspillende til 8.500,-. Sjovt som et kabinet/navn kan påvirke vores hørelse...

I forbindelse med DVD-afspillere, har jeg hørt flere der kan fortælle, at eres B&O DVD1 er ganske glimrende (og ikke kun B&O fanatikere, men faktisk også lidt mere HiFi orienterede folk). Ikke at den slår andre maskiner i den prisklasse (8.995,-), men op i 3-4.000,- klassen skulle den være ganske godt med.
Sagen er bare, at B&O kun har lavet et lille interfaceprint i denne maskine, så den kan betjenesmed en BEO4. Hele maskinen er et OEM-produkt. Mener den pågældende maskine kan købes for ca. 400,- i et andet kabinet...



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hurtig har 99% ret. Der er ikke ressourcer i et lille firma som Primareridt til at lave CD eller DVD-maskiner selv og fra bunden af. Selv de som har råd, gør det ikke. Den mest anvendte metode er at outsource tegning, konstruktion og fabrikation af af delkomponenter. Så den oprindelige producent, her Primareridt, kan tænkes at definere forventede data og formåen fra underleverandørerne, men står måske selv kun for at samle alt hjemme på fabrikken. På den måde kan man få de dygtige mennesker rundt om i verden til at arbejde for en, istedet for man har dem man tilfældigvis har ansat til at lave noget nyt de måske ikke har spidskompetencer til.

Ingen laver alt selv mere. Kig på bilindustrien, hvem har lavet en BMW? Er det BMW eller 232 underleverandører?
 
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Jeg påstår ikke noget, jeg har ikke kigget i den pågældende maskine, jeg tror aldrig på store eller små producenter, og sådan er det i alle livet forhold.
Derimod mener jeg, at hvis man vil kritisere noget, så må grundlaget og viden være 100 % på plads, man kan ikke basere det på gætteri. 
Jeg tænker jo lidt på hvordan du ryger i tasterne, hvis anmelderne ikke helt har kigget ordentligt efter og laver en lille gætteleg eller fejl.
OEM - jamen det foregår i stor målestok snart alle steder, men netop nogle af de små firmaer inden for HiFi har evnen til at basere deres produkter på egen tanke og udvikling, hvorfor deres produkter også ofte er lidt dyrere - det var ikke en generalisering, jeg ved udmærket omfanget af OEm og udviklingen.
Men det bliver da spændende at høre nærmere om produktet og indholdet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

@Toftdahl: Tror problemet er forskellen på os to. Jeg har det min gamle Kaptajn kaldte en "positiv skepsis overfor alt". Tro det eller ej... Men jeg har det på skrift... . Det gør, at jeg altid er lidt skeptisk, og ikke antager at eks en DVD er super god, fordi det er eks Primare der har lavet den. Jeg skal overbevises.
Som jeg ser det, er du lige modsat. Du ser altid det positive i producenten, og der skal håndfaste beviser til, før du vil overveje om produktet holder.

Skal vi ikke lade det være ved det, for jeg gider snart ikke diskutere det mere. Det er jo hver gang markedet byder på en ny "snake-oil", så skal man igennem denne plade, fordi man i modsætning til dig ikke æder markedsføringen råt.

Når det er sagt, vil jeg stadig sige, at V10 er en super lækker maskine! Faktisk var jeg meget tæt på at købe en, indtil jeg så så skuffen og den lidt fesne remote, som jeg helelr ikke tror kommer fra Primare's hånd.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Kig hvad jeg skrev, jeg tror ikke på noget elelr nogen  specielt, jeg har en meget stor skepsis over for alle produkter og forehavender. Jeg kan bare ikke hver gang jeg ser et nyt produkt eller andet her i livet, tage udganspunkt i at det er nok noget skidt og jeg ved selv bedre, man kan jo ikke leve hele livet i en sort negativ kuppel, hvor kun "jeg alene vide hersker" og alt andet og andres ting samt meninger er det rene vås og ingenting. 
Men du har ret, jeg vil have håndfaste beviser og erfaringer med et produkt og alle andre forhold i livet, inden jeg meget bastant og håndfast afviser et produkt eller for den sags skyld andre folk.
Så derfor tager du aldeles og meget fejl, hvis du tror jeg æder markedsføring "råt for usødet", herunder heller ikke den form for markedsføring som du udtrykker.
Faktisk udtrykte jeg mere et ønske om håndfaste beviser for det pågældende produkts duelighed, istedet for at man "råt for usødet" kaster sig over det i negativ retning, alene baseret på gætværk, hvilket mere minder om en kategorisk angst for nytænkning og andres evt. kunnen. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Stadig Toftdahl.... Du intager en positiv holdning til alt nyt, indtil andet er bevist. Jeg er nok lidt mere tilbageholdende... Jeg har jyde-gener!!!
Farmer

__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 256
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig:

Hvad er det for noget vrøvl! Ikke at indtage en negativ holdning er ikke det samme som at indtage en positiv holdning.

Når jeg læser den tråd bliver jeg sgu en smule sur på folk som dig, og det er i bund og grund årsag til at jeg ikke er særligt aktiv herinde.

Du har dog ret i at primarfe bruger billige fjernbetjeninger til deres apparater, det er for at holde prisen ned, og hvis man vil have en ordentlig fjernbetjening har dette jo altid været muligt med netop Primare: C30 C31 og snest C32.

 

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kunne tænke sig fortæle lidt om det jeg spurgte om?! Tak :o)

__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

  Lad det nu ligge!! Tilbage til emnet!! Om du kan lide min måde eller ej, har intet med sagen at gøre.
Camouflage







__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
BUELL-RIDER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Primare V10, hmm..

Jeg har selvhaft en i mange år, men har kun brugt den til hifi de første par.. Efter en investering i ny CD-spiller er den kommet over og spille DVD, og jeg må sige jeg er yderst tilfreds.. Til sammenligning har jeg desværre kun helt billige afspillere 400-800kr. Men der er der også en væsentlig forskel. Meget dybere og skarpere billede.. Så skulle det være en OEM, hvad end det så betyder, så må det være en helt ok en af slagsen..

Håber du kan bruge det til noget.

Anders,



__________________
Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
Til top Vis BUELL-RIDER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BUELL-RIDER Besøg BUELL-RIDER's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Original Equipment Manufacture. ofte kinesiske producenter, der laver eks en DVD-afspiller, som diverse producenter så efterfølgende køber og sælger under eget navn.

Fordelen er at man slipper for udviklingsomkostningerne. Desuden er det ikke rentabelt at starte en produktion af DVD-afspillere som eks V10 fra bunden, hvis man ikke sælger RIGTIG mange. Man skalop i store styktal, før priserne bliver realistiske. Og det undgår man ved en OEM-maskine. Her kan flere producenter jo deles om at aftage produktionen, og behøver derofr ikke selv aftage så mange.
Ulemperne er, at man ikke selv har kontrol over kvaliteten osv. Og sidst men ikke mindst... Det er reelt en mainstream maskine man sælger. Det er ikke noget særligt, heller ikke selvom man sætter den i et kabinet med tykke alu-fronter.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
BUELL-RIDER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Der er vel også forskellig kvalitet indenfor OEM..?

Kunne man ikke forstille sig der sad rigtig gode masse producerede ting i mange maskiner..

Anders,



__________________
Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
Til top Vis BUELL-RIDER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BUELL-RIDER Besøg BUELL-RIDER's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Og lige netop sådan gør Primare ikke - deres udviklere er bestemt helt i top, og mig bekendt er det eget koncept det de udvikler og sælger.
Jeg medgiver dog en ting, at deres tidligere fjernbetjeninger som følger med produkterne, var en anelse for ringe, men som tidligere nævnt i tråden, laver de også nogle hamrende lækre fjernbetjeninger, som tilvalg / køb.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan komme med nogen erfaringer eller test mod nyr DvD maskiner?



__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes