Forfatter |
|
garner30 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke snakke lidt om AR? Hvor mange her har et af deres produkter stående derhjemme?
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spørger igen om 14 dage har jeg forhåbentligt et forstærker sæt stående. Jeg har nemlig bestilt en eAR LE og en eAR pre two så jeg glæder mig som en lille dreng til at jeg kan høre det. Jeg har en kamp med min far om at have det bedste anlæg og i øjeblikket står det 2-1 i hans farvør så det nye udstyr skulle gerne kunne vippe hans af pinden. 
Næste projekt bliver at finde en ny cd afspiler. Min drøm er en af Coplands som virkelig er flotte og som skulle lyde godt efter hvad jeg kan læse mig frem til. __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich skrev:
Hvis du spørger igen om 14 dage har jeg forhåbentligt et forstærker sæt stående. Jeg har nemlig bestilt en eAR LE og en eAR pre two så jeg glæder mig som en lille dreng til at jeg kan høre det. Jeg har en kamp med min far om at have det bedste anlæg og i øjeblikket står det 2-1 i hans farvør så det nye udstyr skulle gerne kunne vippe hans af pinden. 
Næste projekt bliver at finde en ny cd afspiler. Min drøm er en af Coplands som virkelig er flotte og som skulle lyde godt efter hvad jeg kan læse mig frem til.
|
|
|
Hvad har din far siden du kan vippe ham af pinden med AR ?
Hmm ja mange burde have det stående så meget AR lover og så billigt det er ??????
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har En Cayin 252 B forstærker, Rotel RCD-961 cd afspiller og et par B&W cdm 1nt højtalere, samt en 10" sub fra jbl. Senere skal han købe et par System Audio sa 2K højtalere. Jeg indrømmer gerne jeg hjælper ham med at finde udstyr, syntes jo det er lidt sjovt med denne konkurrence.
Min forstærker er egentlig ikke det svageste punkt i mit setup det er min cd afspiller (H/K HD750) som ikke kan ret meget sammenlignet med Rotel'en. Men den har jo heller ikke kostet så mange penge. Jeg lavede en lille test hvor jeg skiftede imellem de to cd-afspillere og resultatet var stjerneklart. Min cd afspiller kunne ikke fange de højeste og dybeste toner i musikken. Rotel'en havde en langt bredere spektre. Men grunden til at skifte forstærker og ikke cd afspiller hænger sammen med at jeg i lang tid har været forelsket i AR's design men prisen skræmte mig noget. Så da de satte prisen alvorligt ned slog jeg til.
Er der nogen der har en ide om hvad man skal give for en brugt Copland CDA 288? Eller har et andet forslag til en cd afspiller der max må koste omkring 10.000 om den er brugt eller ny betyder ikke så meget. __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte du AR kun for designets skyld ? har du ikke lyttet det ? Men når du får det AR så køb for sjov en gammel NAD3020 den helt gamle model og sammenlig, den NAD koster vist kun 200kr brugt men lov mig du ikke græder ;O) for det har jeg hørt man gør ;O)
Jeg har dog ikke selv lavet denne sammenligning men viller gerne og nære venner siger det er sjovt ;O)
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skulle jeg høre AR henne? Jeg vil i stedet benytte mig af klausulen på 3 ugers retur ret hvis ikke jeg er tilfreds med det.
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en NAD3020 engang, skulle den være speciel? Den kan jo ikke trække andet end hornhøjttalere og så kan jeg huske, at den lød meget meget "kunstig" i diskanten. Bas var der heller intet af. Den var måske nok prisen værd, men så heller ikke en krone mere. Måske fik den kult status fordi alt andet (i prisklassen især japansk) var så dårligt dengang.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
Jeg har haft en NAD3020 engang, skulle den være speciel? Den kan jo ikke trække andet end hornhøjttalere og så kan jeg huske, at den lød meget meget "kunstig" i diskanten. Bas var der heller intet af. Den var måske nok prisen værd, men så heller ikke en krone mere. Måske fik den kult status fordi alt andet (i prisklassen især japansk) var så dårligt dengang. |
|
|
Hvad CDafspiller benyttede du dengang ? jeg kan måske vise dig en 3020 i aktion en dag ;O)
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Micro Seiki DDX-1500 pladespiller, jeg har aldrig hørt en 3020 med CD afspiller.
Et genhør kunne da være morsomt.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich skrev:
Hvor skulle jeg høre AR henne? Jeg vil i stedet benytte mig af klausulen på 3 ugers retur ret hvis ikke jeg er tilfreds med det. |
|
|
Hej Mirovich.
Ja, det er altid spændende at prøve noget nyt. Nu du nævner Copland, så lov mig, LOV MIG!, at du låner noget rørgrej hjem og sammenligner med AR, INDEN du vælger at købe. Ja faktisk, lån så meget hjem som din lokale hifi-dealer tillader og sammenlign så. Og lad vær' med at købe på udseendet, det bliver du trær af i længden. Så opdager du hvad musik er...
Mvh. og god fornøjelse!
|
Til top |
|
|
garner30 Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2003 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd handler om AR. Get it?
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry. Lad høre når du har fået sat dit AR op og testet det lidt.
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2003 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har på intet tidspunkt overvejet rør, men jeg kan se Hi-fiklubben i Roskilde har tilbud på en cayin A88T til ca. 13.000 det er nok max. hvad jeg vil invistere for i øjeblikket. Men jeg går ned og lytter til den i morgen og ser om rørlyd er noget der tiltaler mig. Har hørt noget om at de godt kan være lidt sumpede i bas området men om det bare er mine fordomme det skal jeg ikke kunne sige før jeg har hørt det. Og jeg skal nok give lyd når AR dukker op på mit værelse. __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 26 August 2003 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mirovich
Jeg synes at det lyder kanon-spændende med dit AR-projekt, jeg har selv leget lidt med tanken men det blev til 211 trioder, sådan kan det går 
Jeg glæder mig til at du kan komme med de første spæde lytteindtryk når trekanten er landet, Held og lykke, jeg håber det lykkes for dig 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 26 August 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Mirovich
Jeg synes at det lyder kanon-spændende med dit AR-projekt, jeg har selv leget lidt med tanken men det blev til 211 trioder, sådan kan det går 
Jeg glæder mig til at du kan komme med de første spæde lytteindtryk når trekanten er landet, Held og lykke, jeg håber det lykkes for dig 
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig Alex. Jeg syntes at det er fedt at du prøver AR...... Og iøvrigt tør fortælle at du gør det !
Der må da være flere på dette forum, som har noget AR ? Det tror jeg der er. Men der er nok en del som vælger at tie pga. de eder, som flyver igennem luften, når AR er i vælten.
Kom bare ud af busken ! Jeg er sikker på, at kritiske såvel som ukritiske, på dette forum, er da nygerrige efter at høre om de erfaringer AR-folket har. Jeg vil meget gerne høre hvá I har at berette.
Kan AR noget specielt ?? Hvilket ? Fortæl fortæl !
Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med AR, Mirovich  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 26 August 2003 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AR høres veldig spennende ut. Vurderte selv et par av disse forsterkerene men ville gjøre noe selv. Endte derfor opp med zappulse (4 moduler) som det er tweaket endel med og spiller nå bedre enn et par krell forsterkere som er benyttet som AB målinger. Jeg sakser noe fra en Norsk hifi site:
Jeg mottok to nye amper i dag, og når gutter får harde pakker blir nok de fleste litt entusiastiske, men dette er bare helt til å få hakeslipp av. Det er nok sikkert ikke alle som tror meg nå, men disse spiller bare nydelig. En slik oppløsning og snert....ja det er bare moro, for ikke å snakke om bassen.... den spiller stramt,dypt og tørt Må bare si at hvis det er noen som vurderer å kjøpe seg ny forsterker, så bør de i alle fall høre på acoustic reality, før de handler. Det er nok noen som sverger hardnakket til rør og rådyre transistor greier, men de bør høre denne før de uttaler seg negativt om den. Jeg kjører en til mellomtone og diskant, eg en til bass, med aktiv deling. Og nei, jeg har ikke provisjon for å uttale meg positivt om disse trekantede sakene, men fikk utrolig lyst til å fortelle verden hvor fornøyd jeg ble.
Oppover i mellomtonen og diskanten spiller det så gjennomsiktig og oppløst at det er nesten ikke til å tro at jeg spiller på dynamiske element. Samtidig er det en energi og impulsvillighet som er langt over det man kan forvente av slike små bokser. Som jeg sa, så må disse forsterkerene tas med i vurderingen, hvis et bytte er aktuelt. Jeg har ikke hørt noe som er mere oppløst og gjennomsiktig, med en slik tre-dimensjonalitet. Mine spiller i et 4 Ohms system, Under 2 Ohm skal ikke være et problem, men har ikke prøvd. Disse eAR LE2 har oppgitt effekt i 2,7 Ohm til 285W.
Lykke til med prosjektet ditt.
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var rart endelig at høre en der omtaler AR's produkter positivt. Det får mig til at blive endnu mere opsat på at høre dem. Jeg kan næsten ikke vente længere og det er nu ca. en måned siden jeg bestilte grejet men da de stadig ikke har pre ampen parat må jeg vendte til den bliver færdig her i starten af september.
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|
garner30 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2003 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en tråd for noget tid siden hvor en der hedder Thommas havde noget AR. Er du stadig på linjen??
__________________ Man har en idé til man får en ny.
|
Til top |
|
|
Hylle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det kunne være spændende at lytte teste noget AR grej, men da jeg forespurgte hos Peter Thomsen, så kunne det ikke lade sig gøre, da jeg ikke ville købe det. Jeg har prøvet ICE powers evaluation board, det lyder noget grumset og dynamik forladt, så jeg undre mig lidt over den gode anmeldelse AR har fået i Highfidelity og i et eller andet norsk blad fornyligt. Bare lige nogle tanker!!
mvh Hylle
|
Til top |
|
|
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich,
Har du fået lyttet til eAR LE2? Hvis ja, hvad er dit indtryk?
Mvh
|
Til top |
|
|