Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 10:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Beosound 2300 afspilning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanRiis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2016 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

En af vores venner er ved at flytte. I den forbindelse skal hun af med sit Beosound 2300 anlæg. Vi får det gratis. Det er
ikke i super stand, men selve anlægget fejler ikke noget pånær CD'en.

Jeg har prøvet at rense laseren. Det blev lidt bedre, men nogle skiver vil den ikke afspille. Andre vil den afspille nogle få
numre, og nogle uden problemer.

På nettet kan jeg læse at der nogle som har problemer med drevet. Det er lidt udsat pga designet og helt sikkert
alderen.

Nogen der ved om det kan betale sig at få det lavet, og hvad det evt koster - og om der findes et sted i Aalborg
området hvor det kan laves i så fald?

En sjov sidebemærkning. Min yngste søn på 14 år (som er lidt autist) lever som alle andre unge i MP3 alderen hvor
lydkvaliteten ligger temmelig langt ned af listen.
Da jeg fik lyd igennem til CD'en (Sanne Salmonsen - en af hendes live CD'er) kom han ind i stuen - det spiller godt, far!
Og når man sidder i midten så lyder det som om at hun synger i midten. Ja min søn - velkommen til CD verden fra en
tid hvor man lavede kvalitet og gik op i lyden :-)

Måske er det håb for ham i fremtiden :-)
Til top Vis DanRiis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanRiis

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2016 kl. 04:14 | IP-adresse registreret  

Det kan jo godt være, du har problemer med drevet, eller laseren skal renses endnu bedre eller bare igen. Men jeg fristes til at nævne, at cd'erne i sig selv kan være et problem, ikke alle, men nogle. Nogle mener, at nyere cd'er udgør et større problem end ældre, - jeg tror ikke, vi kender det retvisende svar. Men cd'en kan også behøve rensning, jeg tænker ikke på noget grundigt, men måske bare en aftørring. (Vær opmærksom på hvordan du ikke aftørrer eller renser.) Nogle gange virker det bare at stryge med hånden på tværs (- det skrev jeg ikke, for det er stik imod den officielle omgang med cd'er, men jeg gør det alligevel og har held med det). Vær også opmærksom på, i tilfælde hvor den blot afspiller få numre, om det er samme resultat ved hver afspilning.

Selvfølgelig er der håb for sønnen. Men pædagogiske puf henimod, hvordan man navigerer i nutidens efterhånden forvirrende muligheder vedr. lyd for at tydeliggøre, at noget er bedre end andet, bør naturligvis være del af god opdragelse (eller må jeg kun kalde det opvækst?).

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes