Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pladespiller til digital? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larsendrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har i dag fået fat i en digital forstærker(nad d7050), da min anden (denon pma50) af en eller anden grund stod af.
Mit indtryk af den er, at den er en del kraftigere end den anden, og den kan bedre spille mine B&W Cm1 s2 højtalere op. Det eneste
problem er, at jeg egentlig havde tænkt mig at få en pladespiller til mit anlæg (pma50'eren havde analog indgang). Jeg fik heldigvis
at vide, at man kunne købe en adapter fra digital til analog : https://www.hifiklubben.dk/kabler/diverse-kabel-stik-og-adap ter/cyp-
au-d4-converter/

Er der nogen der kender til denne metode og eller andre metoder?
Jeg fik at vide, at jeg ikke ville få det fulde udbytte ud den analoge lyd fordi den jo ville blive konverteret.
Men så længe det lyder bedre end mp3-filer, så gør det ikke det store, for det er mest ment som en tilføjelse til
streamingstjenesterne, så man man rent faktisk står med en plade i hånden, fremfor at have et online musikbibliotek.

mvh Mikkel :)
Til top Vis Larsendrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsendrengen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Du mangler muligvis også en RIAA, hvis den pladespiller du overvejer ikke har en indbygget. Denon dp 300f er en af de få af rimelig kvalitet hvor
den er indbygget. Hvis du ikke har nogen LPer kunne du med fordel vælge en CD afsp. i stedet, for de er nemme at finde second hand til små
penge, og de brugte CDer er rigtig billige. Og den kan du altid slutte til.

Larsendrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2016 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt mig at købe en hvor RIAA'en er indbygget. Og ja det har jeg os godt overvejet det med CD'en. men det var også
ment som pynt på en hylde :D
Til top Vis Larsendrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsendrengen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Larsendrengen skrev:
Jeg har tænkt mig at købe en hvor RIAA'en er indbygget. Og ja det har jeg os godt overvejet det med CD'en. men det var
også ment som pynt på en hylde :D

Jeg havde vinyl fra 81 til 88 og igen fra 2007. Dengang i 2007 var der bunker af gode plader til 10 og 20 kroner. Det er der ikke længere i nær
samme grad. Tilgengæld er CDerne blevet vildt billige second hand. Derudover kan du da nemt have både en CD afsp. og en pladespiller samtidig.
Da meget musik nok er langt nemmere at finde på CD, da det har været standarden for musik for næsten alle i ca. 25 år.

Larsendrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2016 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

hold da op, det lyder godt nok billigt. Jeg har været inde at kigge, på priserne på vinylerne, og dem jeg har kigget efter ligger i
100-300 klassen. Så det er os ret dyrt må man sige. Det er nok noget man må tage til overvejelse :)

Men under alle omstændigheder, skal jeg vel have en konverter, hvis jeg vil have en analog indgang går jeg ud fra :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes