| Forfatter |
|
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i øjeblikket en Vincent S1 cd afspiller.Men den er begyndt på at ikke kunne nogle af mine cd,er.Over vejer at skifte den ud med en Audio Flight 3 eller Tac afspiller.Kender ikke nogle af mærkerne er der nogen der kan sige lidt om dem.
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var lige en fejl det er en Vincent CD-S8 jeg har.Og den er begyndt på at nogle af mine cd,er kan den ikke læse.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pnnh.
Jeg har en Lyngdorf CD-1, som spiller helt fantastisk, men den laver ind imellem samme fejl som din.
Lyngdorf har oplyst, at det koster op til ca. 2.000 kr. at få den repareret. Jeg vil derfor sende den til reparation.
Jeg tænker, at hvis du ellers er tilfreds med din Vincent CD-S8, så var det en mulighed at få den repareret.
Hvis du skal have en anden CD-afspiller, kunne du eventuelt købe en brugt Lyngdorf CD-1. Den spille fantastisk
sammen med den lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC (hvis du altså stadig er interesseret i den).
Hvis det skal være super godt, kunne du også investere i en ny Lyngdorf CD-2.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste et sted at Teac's professionelle division Tascam er fremkommet med en vellydende cd afspiller til priser der er tæt på ovennævnte repr. pris
Den får tilmed gode anmeldelser og er tilsyneladende solidt opbygget både som cd-drev og som en komplet spiller, jeg er ikke meget for at anbefale noget jeg ikke har lyttet på men risikerer alligevel:
http://www.thomann.de/dk/tascam_cd200.htm?ref=search_rslt_ta scam_235512_5
" If affordable CD-only players are slinking away in the night, perhaps it's time to grab one—and TASCAM's professional CD-200 player is a very nice thing to be aware of. It might make sense to pick one up against future need. And perhaps John Atkinson can measure this one's technical performance, which I would expect to be good, given its professional pedigree. "
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige prøve at finde et værksted i Aarhus og omegn.Men den dac du har købt og et godt drev kunne også en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet Dan's Tv & HiFi-Center. Han er importør af Vincent (og til at tale med). Mener at laserhovedet hedder Philips VAM1250.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt betale sig at få den renset og smurt, eller fransk vask og strygning...
|
| Til top |
|
| |
Bsknudsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2015 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man benytter en ekstern DAC, hvor stor indflydelse har selve cd-afspilleren så?
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD-drevet har stor betydning for det samlede resultat, og kan sammenlignes med pickup'en på en pladespiller. Lyden bliver aldrig bedre end det svageste led...
|
| Til top |
|
| |
Bsknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden hopper bare lidt af for mig. CD'en indeholder mere eller mindre blot 1'er og 0'er, som CD-afspilleren skal aflæse og sende urørt videre til en
DAC. Jeg har svært ved at se hvordan dette kan gøres dårligt, medmindre aflæsningen er forkert? Er det hvad vi er ude i? Støj på det digitale signal?
|
| Til top |
|
| |
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bsknudsen skrev:
Tråden hopper bare lidt af for mig. CD'en indeholder mere eller mindre blot 1'er og 0'er, som CD-afspilleren skal aflæse og
sende urørt videre til en
DAC. Jeg har svært ved at se hvordan dette kan gøres dårligt, medmindre aflæsningen er forkert? Er det hvad vi er ude i? Støj på det digitale signal?
|
|
|
Ja - Det kan vel bedst betegnes som støj (jitter) på det digitale signal
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller at den "knækker" i musikken, f.eks. Ikke aflæser godt nok grundet støv og snavs på linsen.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det kan gå galt på mange måder... Ridsede plader, dårligt centrerede plader, snavs osv. som sætter laseren på overarbejde. Hertil kommer, at sporet kun læses én gang, hvilket betyder, at det ikke er sikkert at alle felter på pladen læses korrekt. Derfor sidder der en korrektionschip bagefter, som gætter det manglende signal.
Hertil kommer, at der nemt tilføjes støj undervejs. Digitale signaler er stadig afhængig af analog teknik for, at kunne transporteres videre, også med lysleder! Og desværre kan der ske "forskydninger" af signalet, som skaber digital støj, kaldet jitter, som giver en kold og hård bi-klang. Jeg kalder det "digitalitis"...
I øvrigt er der ikke 0'er og 1'er på pladen, men en række "huller" af variende længde (og ikke kun to længder!), som instruerer kredsløbene om hvordan, rækken af 0 og 1 videre til D/A kredsen skal være. Selve aflæsningen af pladen er faktisk analog, da lys er analog! Modsat hvad mange tror, så er der ikke 0'er og 1'er på selve pladen, men vellykket marketing har i CD'ens barndom fået alle til at tro dette. Bitsene skabes af afspillerens interne kredsløb.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bsknudsen skrev:
Tråden hopper bare lidt af for mig. CD'en indeholder mere eller mindre blot 1'er og 0'er, som CD-afspilleren skal aflæse og sende urørt videre til en DAC. Jeg har svært ved at se hvordan dette kan gøres dårligt, medmindre aflæsningen er forkert? Er det hvad vi er ude i? Støj på det digitale signal? |
|
|
Bsknudsen.... Er efterhånden træt af at linke til tråde, når folk ikke gider søge på forum  , men nu får du alligevel et link her. Det er billeder af forskellige cd-maskiners måde at sende et digitalt (s/pdif) signal ud på bøsniningen "digital out". Hvis du tvivler på, at dac´s lyder forskelligt, alt efter hvilket af disse signaler, de modtager, tjaaaah såååhhhh......... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=99413&K W=s%2Fpdif__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Bsknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have brugt det meste af aftenen på at læse op på emnet, kan jeg godt se at mit udbrud var lidt præmaturt. Endnu en del af lydkæden at eksperimentere med :)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en helt ny verden, der åbner sig, når man går på jagt, og man gider at prøve ting af. Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg gerne gi´r en "lytter", så folk kan høre med egne ører, hvad så´n et billigt Pioneer DVD-drev kan præstere med hensyn til rum, perspektiv m.m. Jo, jeg bruger en Pioneer DV-585 som drev. Den er til at få for et par hundrede/et par flasker øl/vin. Den er f**king robust og har til gode at se en død laser. Gav en "kammi" en DV-300, for lang tid siden (da jeg købte DV-585). Han har siden smidt den væk, har vist nok fortrudt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tillæg..... Hvis du er i tvivl, så Google-søg på Goldmund Pioneer DVD Scam  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2016 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk er det kun de gamle Pioneer DVD drev der er gode eller er de nye ligeså gode.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2016 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg så til gode at finde ud af, da min jagt på drev er slut  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2016 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de mange indlæg.Har renset linsen og nu kan den aflæse de cd,er den ikke kunne før.
|
| Til top |
|
| |