Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC som problemknuser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boyec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2015 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej med jer
Jeg har en Længe haft en Denon AVR 2807 en Bluesound Node og et par Infinity Kappa 600.
Jeg troede at der var mere i det sæt Infinity end det min Denon kunne levere. Især i stereo.
Jeg købte derfor en effekt forstærker, Cambridge audio 651W. Og hold da op hvor havde jeg ret.
Vi har været igang med en større renovering af hjemmet. Mit anlæg var derfor pakket ned.
For at få lidt musik, og prøve min nye effekt, lavede jeg en hurtig opsætning.
Bluesound forbundet med phono direkte til min effekt, og for satan det lød godt.
En anden stor fordel ved denne opsætning er den at min effekt vågner når den får input fra bluesound.
Man skal derfor bare trykke plat på bluesound app og så er der musik, så kan selv konen finde ud af det.
Nu har jeg så fået hele mit anlæg sat op. Bluesound med optisk til Denon, fra Denon preout til effekt.
Det har givet dårligere lyd og brugervenligheden er meget ringere, bla skal konen nu igen slås med den Denon.
Når konen og Denon slås, er det altid Denon som vinder, derfor kommer jeg nogen gange hjem og oplever at hun høre radio på vores tv.
Selv med hendes ringe interesse for god lyd, så mener hun ikke det er optimalt.

Jeg har derfor fået den ide at købe en Cambridge Dacmagic.
Tilslutte Bluesound og Denon til Hver deres indgang til dac, og selvfølgelig effektforstærkeren til udgangen.
Da jeg også bruger min Denon til at trække et par højttalere i køkkenet, vil jeg også tilslutte bluesound til Denon med phono.
Hvis DAC som udgangspunkt altid står på den indgang hvor bluesound sidder har jeg følgende muligheder.

1. Jeg starter bluesound via app og musikken spiller på mine Infinity
2. Samtidig med 1. tænder jeg Denon , nu spiller både Infinity og køkkenhøjttalere
3. Jeg skifter DAC til indgangen hvor Denon sidder, og kan spille lyd fra tv, bluray osv.
Så langt så godt (håber jeg )

Min Denon har en optisk udgang der hedder digital ud, den påtænker jeg at tilslutte DAC.
Jeg ved dog ikke om Dacmagic kan bruge det signal da det måske kan være Dolby digital, hvis det er det min Denon modtager fra tv eller bluray.
Hvis dette er tilfældet vil jeg købe en A/D konverter, tilslutte Denon til A/D konverter via preout og A/D til Dacmagic via optisk.
Det vil nok give en lidt dårligere lyd fra tv og bluray, men det kan jeg godt leve med for at få den gode lyd og brugervenlighed tilbage som jeg havde
ved min simple opstilling

Hvad siger i ?
Lyder det helt skørt eller kan det virke, og ikke mindst har i bedre forslag.

Glædelig jul og godt nytår til alle.
Til top Vis Boyec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boyec

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 December 2015 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Køb en Oppo 103D eller en tilsvarende Cambridge Blu-ray (det er vist Oppo indmad). Brug den som forforstærker, kan afspille og streame det meste.
Sælg din knallert af en Denon og bluesound - så slipper du også for Toslink.
Og skulle du med tiden få interesse for surround udvider du med flere effektforstærkere eller multikanals ditto...

Boyec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 December 2015 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har komplet 5,1 sæt i Infinity og sammen med avr 2807 er jeg rigtig godt tilfreds med det
Min bluesound er jeg også rigtig glad for så jeg skal bare have det til at køre sammen på bedste måde
Jeg tror heller ikke oppo løsningen er kone/brugervenlig
Men tak for input
Til top Vis Boyec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boyec

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 December 2015 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Ok! Bare et forslag.
Den er dog meget simpel at bruge via app.

wiljens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 December 2015 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Bruger selv blue node som afspiller til flacfiler fra en hhd til x-tern dac ,mit råd vil være at købe en god brugt dac(24-192) da du vil få mere for
pengen i pris område 2000 -3000 kr ,min erfaring med oppo er at lyden mangler lidt i toppen (diskant/mellentone) når den bruges til og afspille filer
og cd , den er mørk og kedelig men som Blu-ray-afspiller er den rigtigt god.

Mvh.Michael
Til top Vis wiljens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiljens

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes