Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 06:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: B&O Playmaker streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fibbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 26 Januar 2015 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Helt ny bruger her inde og IKKE en haj til setup osv..,så bær venligst over med mig

Jeg har fået købt mig en Playmaker fra B&O,troede så bare at det var at knalde den til det trådløse net og så installere deres Beomusic app og så kørte det.. Men nej. Der skal, som jeg forstår det,installeres et DLNA streaming program til at styre løjerne,når det er android man køre med.

Min oprindelige plan med den var,at køre trådløst musik til mit beosound anlæg via en harddisk. Måske lidt naivt at tro at det kunne lade sig gøre,men syntes jeg havde fået læst mig til,at det kunne man godt. Jeg har fået koblet Playmakeren op på mit trådløse net og det ser ud til at køre.

Mit problem er så,hvilken App til android skal jeg bruge for at styre det? Og hvordan helt praktisk for jeg min musik fra harddisk til min playmaker?,det skulle helst køre trådløst.

(følgende grej indgår: Beosound 2300 og beolab 8000 + extern harddisk)

Håber på der er en venlig sjæl som kan være behjælpelig...

Mvh.
Til top Vis Fibbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibbe
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 26 Januar 2015 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hvorfor forklarede du ikke der hvor du købte den playmaker hvordan du ville bruge den?
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Fibbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 26 Januar 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Har købt den lettere brugt, af en som have den kørende med noget mac,nogle hjemmelavede kabler osv. Så han kunne ikke hjælpe..
Til top Vis Fibbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibbe
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Så må du have fat i en B&O forhandler.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Fibbe skrev:
Helt ny bruger her inde og IKKE en haj til setup osv..,så bær venligst over med mig Jeg har fået købt mig en Playmaker fra B&O,troede så bare at det var at knalde den til det trådløse net og så installere deres Beomusic app og så kørte det.. Men nej. Der skal, som jeg forstår det,installeres et DLNA streaming program til at styre løjerne,når det er android man køre med. Min oprindelige plan med den var,at køre trådløst musik til mit beosound anlæg via en harddisk. Måske lidt naivt at tro at det kunne lade sig gøre,men syntes jeg havde fået læst mig til,at det kunne man godt. Jeg har fået koblet Playmakeren op på mit trådløse net og det ser ud til at køre. Mit problem er så,hvilken App til android skal jeg bruge for at styre det? Og hvordan helt praktisk for jeg min musik fra harddisk til min playmaker?,det skulle helst køre trådløst. (følgende grej indgår: Beosound 2300 og beolab 8000 + extern harddisk) Håber på der er en venlig sjæl som kan være behjælpelig... Mvh.



Findes en del playere til Android, min erfaring med Android er at kvaliteten er meget svingende, hvorimod IOS er langt mere stabilt, og bedre apps. Men du kan prøve at hente BubbleUPnP ellerDLNA Player eller Mediahouse UPnP. De kan alle se dine filer på din PC, på din PC skal du så installere en DLNA server, kunne være Twonky media, kan også tag deres mediaplayer til din Android, Twonky skal du betale for, men kan godt svare sig, og kører super godt og stabilt. Nu kan du så åbne din app på din Android og finde dit lager af musik på din PC. Du kan ikke hente det fra en USB Harddisk hvis du har det liggende på en sådan, kan se ud som om det er sådan du har det. Din Eksterne harddisk skal tilsluttes en PC eller MAC, så du bruger et program til at styre filerne, nemlig Twonky eksempelvis.

Se lige om dette kan hjælpe dig, ellers giv lyd igen
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
Fibbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

BeoBrian

Mange tak for hjælpen!

Det er installeret efter din vejledning,og køre super fedt!
Bruger Twonky media server som musik lager og styre det hele via BubbleUPnp på android. Perfekt. (næsten), Min Samsung S5 benytter sidste
cover billede som låsebaggrund efter afslutning af BubbleUPnp. Lidt mystisk,men det er til at leve med.

Endnu en gang tak for hjælpen!
Til top Vis Fibbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibbe
 
mslyng62
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Android opdatering KitKat OS 4.4.4 har som nyhed at musikalbum vil blive vist på låseskærm mens musikken afspilles.


__________________
Mvh mslyng62
Til top Vis mslyng62's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mslyng62
 
Fibbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hmm,okay.. det er så nok også tilfældet i Lollipop. Så er der jo en forklaring :)
Til top Vis Fibbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibbe
 
Fibbe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 Februar 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

BubbleUPnP kørte ikke særligt stabilt,Stoppede efter et par numrer,nogen gange en hel cd. Er derfor gået over til Mediahouse UpnP.. Det køre...
Til top Vis Fibbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibbe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes