Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Pioneer med Dolby True HD og DTS Master.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 April 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Har du allerede en Blu-ray afspiller, så vil du med en ny receiver fra Pioneer kunne nyde de nye tabsfrie lydformater i fulde drag. Desuden får du Digital iPod/iPhone understøttelse og mange andre spændende features.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2123&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 April 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

"Komprimeret lyd – genskabt!

...

Funktionen Advanced Sound Retriever forbedrer drastisk lydgengivelsen af iPhone, iPod og andre bærbare medie afspillere ved at genskabe den originale klang som forsvinder fra de komprimerede lydfiler. Volumen niveauer kan variere fra musiknummer til musiknummer, (f.eks. på MP3 og iPod), mellem forskellige indgange og også lyden fra TV når der f.eks. kommer reklamer. Pioneers Auto Level Control udligner volumen niveauet for alle signal kilder og formater, så man får en sammenhængende lytteoplevelse, uden pludselige niveau spring."

Nej nej nej... endnu én af disse "vi kan ikke holde hvad vi lover" producenter. Jeg havde forventet mere af Pioneer. Desværre minder de mere og mere om f.eks. Sony der rykker hen på budget-markedet, hvor løgn og latin åbenbart er nødvendigt

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 April 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Kim

Har du rent faktisk hørt Advanced Sound Retriever?
Hvis ikke så vil jeg anbefale dig at gøre det.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 April 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lige se det af beskrivelsen, men har de pre-out til fronterne ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 30 April 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Nej, der skal du op i LX modellerne, f.eks. VSX-LX51 og opefter

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Kim

Har du rent faktisk hørt Advanced Sound Retriever?
Hvis ikke så vil jeg anbefale dig at gøre det.

Der står den kan genskabe den ORIGINALE klang. Dette er jo lodret forkert. Metoden kan i bedste fald være en "ok" interpolation, men denne optræder jo i forvejen i dekodningen af den komprimerede fil.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 30 April 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Ved komprimeret lyd er informationer tabt for evigt og ligegyldigt hvad man gør, kommer det tabte ikke tilbage. Det svarer til at skabe et original billede ud fra en fotokopi, og den går heller ikke.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 30 April 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
Ved komprimeret lyd er informationer tabt for evigt og ligegyldigt hvad man gør, kommer det tabte ikke tilbage. 

Det tror jeg at alle er klar over.
Men hvorfor nøjes med en flad udynamisk lyd, hvis man kan 'peppe' det lidt op med en dynamisk equalising.
Nummer 1 er selvfølgelig den originale ukomprimerede CD lyd, men mange mennesker lytter også ( - eller udelukkende!) til komprimeret lyd. Dem vil vi gerne hjælpe til en lidt mere medrivende musik gengivelse. Derfor har vi lavet Advanced Sound Retriever.

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

flpdk skrev:
Ved komprimeret lyd er informationer tabt for evigt og ligegyldigt hvad man gør, kommer det tabte ikke tilbage. 

Det tror jeg at alle er klar over.
Men hvorfor nøjes med en flad udynamisk lyd, hvis man kan 'peppe' det lidt op med en dynamisk equalising.
Nummer 1 er selvfølgelig den originale ukomprimerede CD lyd, men mange mennesker lytter også ( - eller udelukkende!) til komprimeret lyd. Dem vil vi gerne hjælpe til en lidt mere medrivende musik gengivelse. Derfor har vi lavet Advanced Sound Retriever.

MIN pointe er at den slags markedsføring hvor et firma påstår noget der er direkte forkert, burde trækkes tilbage med en kæmpe undskyldning! Så hellere skrive præcist hvad den nye feature gør i stedet for den anden gang løgn/salgsgas. Så kan man selv tage stilling og som entusiast, helt undgå den slags produkter, eller blot slå den feature fra.

Kaspertg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Er VSX-819 på 4 eller 8 ohm?

Jeg står og skal til at købe en receiver i denne uge, og jeg har kigget meget på denne Yamaha.

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=7655

Men Pioneer har jo et lidt mere interessant design. Kan bare ikke finde den på sparshop.dk, som skulle være online forhandler.
Til top Vis Kaspertg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaspertg

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke sige at den er enten 4 eller 8 ohm. Du skal se på effekten opgivet ved forskellig ohm-load. Så vidt jeg husker plejer Pioneer at opgive ved 6 ohm. Det betyder ikke, at man ikke kan koble 8-ohms højttalere på, men effektopgivelserne vil være anderledes.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 03 Maj 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

KasperTG:
Det er målt i 6 ohm

http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-819H-K/specs .html

Læg mærke til at der også er forskel på features som iPod tilslutning og kalibreringssystemet.
Virkemåden af kalibreringssystemet er ret forskelligt mellem de forskellige mærker, og Pioneers MCACC får ros i mange anmeldelser.

Læg også mærke til at Pioneers forstærker kredsløb er lavet med diskrete komponenter.

Kaspertg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
Du kan ikke sige at den er enten 4 eller 8 ohm. Du skal se på effekten opgivet ved forskellig ohm-load. Så vidt jeg husker plejer Pioneer at opgive ved 6 ohm. Det betyder ikke, at man ikke kan koble 8-ohms højttalere på, men effektopgivelserne vil være anderledes.

Okay. Jeg har ikke helt kunne gennemskue, hvordan ohm-begrebet fungerede. Så blev man også lidt klogere i dag. Endda med tømmermænd! ;)

Det eneste jeg ved er, at de højtalere jeg har kigget er 4 ohms højtalere.
http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=66
Til top Vis Kaspertg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaspertg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes