Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Bel Canto USB Link 24/96 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Bel Canto USB Link 24/96 åbner et High Performance Link fra en computer og konverterer musikfiler op til 24 bit /96 KHz.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2068&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt dette produkt, og det fordi:

1. Hvis denne prisbillige 24 bit konverter forbedre lyden, hvorfor ser man den så ikke konverteren integreret i Cd-afspillere, og hvorledes kan denne 24 bit konvertering egentlig forbedre lyden?  
  2. Citat: "Et nødvendigt produkt for integration af computer musikfiler og HiFi systemet" og "Nu er du klar til at afspille ægte HiFi kvalitets musik fra din computer". Det skulle jeg mene man kan gøre ved blot at hive det digitale signal ud af pc'en. Det kræver jo blot, at man har benyttet et af de mange gode formater til at lagre filerne med, og den benyttet DAC er af en rimelig kvalitet.

Er der reel fornuft i denne konvertering, så kan produktet i hvertfald erhverves for rimelige penge  

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke at prisen er god.

Tvivler stærkt på at produktet gør det bedre end gode lydkort ville gøre.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Produktet undrer mig - jeg mener at windows og USB-standarden saetter en stopper for mere end 16 bit/48 kHz ud af pc'en.

Tager jeg fejl eller?
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Produktet undrer mig - jeg mener at windows og USB-standarden saetter en stopper for mere end 16 bit/48 kHz ud af pc'en.

Tager jeg fejl eller?

Præcis!

Sad også lige og studsede over det samme... Mener helt bestemt også at generic usb audio device standarden understøtter 16bit / 48khz.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Ja den forstår jeg heller ikke.

Kunne være man skulle prøve den.

Og hvad skal man med den hvis man har en D/A der tage usb.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Præcis!

Sad også lige og studsede over det samme... Mener helt bestemt også at generic usb audio device standarden understøtter 16bit / 48khz.

jensen skrev:

Den resampler nok inputtet skal du/i se.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
micma18 skrev:

Præcis!

jensen skrev:

Den resampler nok inputtet skal du/i se.

Tjaaa... men så holder den jo ikke helt, at de skriver at den kan spise 24bit filer?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Juspur skrev:
Produktet undrer mig - jeg mener at windows og USB-standarden saetter en stopper for mere end 16 bit/48 kHz ud af pc'en.Tager jeg fejl eller?

Præcis!

Det kunne jo være det ikke bare var en "generic usb audio device". Det er vist generel misforståethed at blot fordi et "lydkort" er med USB interface, så kan det ikke afvikle 24/96k feks.

Der findes masser af 24/96k USB lydkort derude, de kræver dog en anden driver end windows' egen.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Når man tænker på, hvor meget krudt de fleste firmaer bruger på at sikre en god stabil strømforsyning i deres produkter, kan det godt undre lidt, at de ikke anvender en ekstern strømforsyning. 5V forsyningen fra en USB port er mig bekendt ikke ligefrem støjfri. Det lugter langt væk af "bekvemmelighed før kvalitet".

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Den eneste omtale jeg kan finde om produktet, det nævner dette for værende produktet stærke side:

"This means that you can still use your USB out (and USB cable of choice … but instead of a USB connection, one can go into the DAC's S/PDIF for a cleaner more resolving sound (it should be noted that USB is a very dirty place and in many respects is one of the worst ways to get 'music' either in or out—so I am told by people in the know). The Bel Canto Link will clean up the jitter (and all that noise and crap that USB carries from your computer) to a very great degree."

Det er da sort snak eller i bedste fald vildledende oplysninger, idet man blot skal undgå at hente signalet via USB porten på pc'en, i hvertfald hvis lyden påvirkes så negativt på USB forbindelsen med det anvendte udstyr. 

Tør man håbe på, at importøren eller anden med kendskab til produktet, kommer på banen med en uddybende forklaring  

Kilde: Bel Canto/ Positive Feedback 

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Der står vist i retningslinierne noget med at branchemedlemmer ikke må tale dårligt om andres produkter?

I andre har vist heller ikke læst hvad der står. Det eneste knapt så heldige, er at der står den acceptere højtopløste musikfiler.

Men, der står også at den opkonverterer til 24/96. Det er jo ikke det første produkt på markedet, og hverken det dyreste eller billigste. Der ses ovenikøbet digitalkabler der er dyrere end dette produkt (som jo har dette med i prisen)

Trends Audio har deres UD.1 som godt nok er billigere og som sjovt nok er alletiders tingest.

Når det er sagt, vil jeg personligt helst bruge firewire, men det ikke lige let at opdrive i en PC.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg forstår ikke helt dette produkt, og det fordi:

1. Hvis denne prisbillige 24 bit konverter forbedre lyden, hvorfor ser man den så ikke konverteren integreret i Cd-afspillere, og hvorledes kan denne 24 bit konvertering egentlig forbedre lyden?  

Der findes da mange CD afspillere der opkonverterer, og det har eksisteret i en del år. Jeg har oplevet en marginal forskel på almindelige CD'ere og direkte dårligere lyd med opkonvertering på HDCD CD'er (man kunne kobler opkonvertering og HDCD dekoder til og fra som man havde lyst, og kombinationen af opkonvertering og HDCD dekodning var ikke heldig.)

1. Citat: "Et nødvendigt produkt for integration af computer musikfiler og HiFi systemet" og "Nu er du klar til at afspille ægte HiFi kvalitets musik fra din computer". Det skulle jeg mene man kan gøre ved blot at hive det digitale signal ud af pc'en. Det kræver jo blot, at man har benyttet et af de mange gode formater til at lagre filerne med, og den benyttet DAC er af en rimelig kvalitet.

Det er ikke mange PC'er der har digitalt output. Derfor findes der rigtigt mange USB til SPDIF produkter på markedet

Er der reel fornuft i denne konvertering, så kan produktet i hvertfald erhverves for rimelige penge  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Der står vist i retningslinierne noget med at branchemedlemmer ikke må tale dårligt om andres produkter?

I andre har vist heller ikke læst hvad der står. Det eneste knapt så heldige, er at der står den acceptere højtopløste musikfiler.

Men, der står også at den opkonverterer til 24/96. Det er jo ikke det første produkt på markedet, og hverken det dyreste eller billigste. Der ses ovenikøbet digitalkabler der er dyrere end dette produkt (som jo har dette med i prisen)

Trends Audio har deres UD.1 som godt nok er billigere og som sjovt nok er alletiders tingest.

Når det er sagt, vil jeg personligt helst bruge firewire, men det ikke lige let at opdrive i en PC.

Der er ingen der taler dårlige om noget.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Den eneste omtale jeg kan finde om produktet, det nævner dette for værende produktet stærke side:

"This means that you can still use your USB out (and USB cable of choice … but instead of a USB connection, one can go into the DAC's S/PDIF for a cleaner more resolving sound (it should be noted that USB is a very dirty place and in many respects is one of the worst ways to get 'music' either in or out—so I am told by people in the know). The Bel Canto Link will clean up the jitter (and all that noise and crap that USB carries from your computer) to a very great degree."

Det er da sort snak eller i bedste fald vildledende oplysninger, idet man blot skal undgå at hente signalet via USB porten på pc'en, i hvertfald hvis lyden påvirkes så negativt på USB forbindelsen med det anvendte udstyr. 

Tør man håbe på, at importøren eller anden med kendskab til produktet, kommer på banen med en uddybende forklaring  

Kilde: Bel Canto/ Positive Feedback 

Nu kommer selv Wadia med en USB opgradering til deres digitale produkter.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Chr. R skriver at han ikke forstår produktet, og dermed at Bel Canto har lavet noget uden virkning, og det mener jeg ikke et branchemedlem skal skrive (Selvom Chr. R. pakker det pænt ind). Især ikke når han ikke sætter sig ordentligt ind i produktet. Rigtigt mange med lyd fra bærbar/PC har brug for dette eller lignende produkter, og de vil altid være bedre end den linieudgang der kommer fra onboard lydkortet.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
jensen skrev:

Chr. R skriver at han ikke forstår produktet, og dermed at Bel Canto har lavet noget uden virkning, og det mener jeg ikke et branchemedlem skal skrive (Selvom Chr. R. pakker det pænt ind)...

Det har jeg på ingen måde skrevet !

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
jensen skrev:

Chr. R skriver at han ikke forstår produktet, og dermed at Bel Canto har lavet noget uden virkning, og det mener jeg ikke et branchemedlem skal skrive (Selvom Chr. R. pakker det pænt ind)...

Man, kan kun læse dit indlæg som at du betvivler produktets nødvendighed. Både din indledning og de efterfølgende to punkter er kritiske ift. produktet. Begge dine punkter kan afvises, hvis man har blot lidt viden omkring hifi-produkter.

Produktet virker dog dyrt ift. hvad man ellers kan få.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

USB er designet til at blive afbrudt i datastrømmen, og dermed oprindeligt tiltænkt scanner, printer, harddiske o.a. hvor det ikke giver problemer at datastrømmen afbrydes af andre enheder. Det er ikke så smart med lyd og video.

Firewire er designet til at håndtere ubrudte datastrømme, en datastrøm har derfor første prioritet indtil den ikke længere forefindes. Firewire kan dog ikke som med USB blot sættes i stikket og så virker det. 

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
jensen skrev:

Man, kan kun læse dit indlæg som at du betvivler produktets nødvendighed...

Jeg mener det er en lappeløsning at forbedre et håbløst produkt, hvilket her vil sige at benytte en USB udgang hvis lydkvaliteten påvirkes så negativt med det anvendte udstyr. Tilmed antydes det jo, at dette er den eneste måde at få god lyd fra pc'en.

Og igen, hvis denne opkonvertering er så god, så burde den være at finde i enhver Cd-afspiller. Det er bare ikke tilfældet. Langt fra...  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes