Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: De unge dropper B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Så lige dette på dr.dk, hvis det har interesse for nogen: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/03/28/081457.htm

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et meget simpelt svar på, hvorfor unge svigter B&O - pengene

Jeg står selv i den situtation at jeg ikke er i besiddelse af 50 jern til et Beovision 7, hvor flot og god kvalitet det nu end er!...Noget andet er, at man betaler en del for designet, hvilket jeg heller ikke bryder mig særlig meget om, i forhold til alt mulig andet!.

Men jeg ved, at det er på grund af prisen, at de unge svigter B&O...

Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt dokumentere min udtalelse, men den bygger på de vidneudagn til har hørt, rundt omkring (i de unge kredse - ca. 20 år +/- )

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

fladskærme er meget ens i idesign,her skiller

B&O sig ikke ud....det med pengene?? B&o har

altid været dyre,tror ikke det er derfor de har

problemer med de unge..det er bare ikke så hot

mere,det samme skulle vist gælde de danske

møbel-klassikkere har man læst......

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

det med pengene?? B&o har

Jeg tror nu alligevel ikke de helt kan sige sig fri for dét med at prisen afholder mange unge fra at købe det. For 5 år siden kostede det 11.000,- at komme ind i "B&O klubben", med et rimeligt gennemsnitligt størrelse tv. I dag vil de unge have fladskærms-tv, og det skal være 40" eller op. Det koster inkl. lyd i dag vel minimum 50.000,-, og så når tv'ene simpelthen ikke at komme ind i så mange hjem at der er særligt mange der når at blive misundelige på vennernes tv. Men derudover tror jeg nu også at de unge i stigende grad ser prestige i at skille sig ud, frem for at følge mængden. De hippe har en iPod og matcher hele lejligheden til den hvide farve på iPod'en - mens de RIGTIGT hippe køber en iPod i en anden farve, netop for at markere at man er selvstændig. På samme måde er der en sub-kultur af unge musik-interesserede, der er begyndt at samle på LP'er, som modreaktion på MP3 kulturen.

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

og så er der de ultra hippe som undertegnede der slet ikke har en iPod..... men at kalde mig ung vil være en udtalelse i konflikt med den faktuelle virkelighed
Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

keras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

"De unge dropper B&O ".

Det gør de gamle også

Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

fladskærme er meget ens i idesign,her skiller

B&O sig ikke ud....det med pengene?? B&o har

De danske møbel klassiker har aldrig været mere populær end de er nu

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Em Ipod er et udemærket produkt, problemet er de mennesker der forguder den.
Jeg har personligt ingen Ipod, så jeg må være en af de ultra hippe som går stik modsat strømmen.

Hvad angår B&O, så tror jeg stadig at prisen gør forskellen. Og et eller andet sted syntes jeg ikke at designet er så atraktivt mere.
Man får nærmest en fornemmelse af, at det er det specielle design, der har sat prisen.

Når man ser et B&O fladskærm til fx 50.000kr og et sæt højttalere til 100.000kr. Og så er der jo også lige forstærker mm.
Så kan jeg alså ikke lade være med at tænke på, hvor meget andet lækkert udstyr jeg kan får for de selv samme penge.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

jeg synes,at det er uheldigt at B&O er på vej til at overtage bilmærket, Opels varetegn, nemlig blødhat modellen og at det kun er de ældre medborgere der køber B&O.
Som nogen nævner, bør B&O være bedre til at sætte fingeren på pulsen i designfeltet samtidig med at de bibeholder deres status som tidløs.
Svært og ikke nemt, men vejen ud af dødvande, bl.a., tro jeg...

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
lexus skrev:

det med pengene?? B&o har

Jeg tror nu alligevel ikke de helt kan sige sig fri for dét med at prisen afholder mange unge fra at købe det. For 5 år siden kostede det 11.000,- at komme ind i "B&O klubben", med et rimeligt gennemsnitligt størrelse tv. I dag vil de unge have fladskærms-tv, og det skal være 40" eller op. Det koster inkl. lyd i dag vel minimum 50.000,-, og så når tv'ene simpelthen ikke at komme ind i så mange hjem at der er særligt mange der når at blive misundelige på vennernes tv. Men derudover tror jeg nu også at de unge i stigende grad ser prestige i at skille sig ud, frem for at følge mængden. De hippe har en iPod og matcher hele lejligheden til den hvide farve på iPod'en - mens de RIGTIGT hippe køber en iPod i en anden farve, netop for at markere at man er selvstændig. På samme måde er der en sub-kultur af unge musik-interesserede, der er begyndt at samle på LP'er, som modreaktion på MP3 kulturen.

Fuldstændig enig! Jeg synes ikke B&O skal gå ud og lave billige produkter, men i "gamle" dage kostede en MX'er ca. det dobbelte (i runde tal) af tilsvarende fjernsyn fra f.eks. Philips. Idag er den forskel altså større når man ser på fladskærme. Hvis man kunne købe en solid B&O 26" fladskærm i enestående design til omkring 10-15.000 (som MX'eren kostede) ville en ung fyr som mig måske overveje det.

Og så synes jeg heller ikke designet er helt hvad det har været. Det er længe siden der er kommet hvad jeg vil kalde designklassikere som f.eks. B&O LX, MX mm, samt Beolab 8000 højtalerne (orgelpiberne) som i mine øjne er de flotteste højtalere nogensinde.

Det er måske også fordi (som der bliver nævnt) at det er sværere at skille sig ud når det gælder fladskærme, hvor stort set alle producenter kan finde ud af at lave noget rigtig pænt (hvilket man bestemt ikke kunne sige om de store, gamle billedrørsfjernsyn fra Sony osv. som med deres billige plastdesign stort set alle ligner noget der er løgn).

Personligt synes jeg B&O's design idag er mere specielt end kønt, og at det samtidig er blevet så dyrt "at komme i gang" kan jeg godt forstå at de unge svigter.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
Jeg har personligt ingen Ipod, så jeg må være en af de ultra hippe som går stik modsat strømmen.

Hvad angår B&O, så tror jeg stadig at prisen gør forskellen. Og et eller andet sted syntes jeg ikke at designet er så atraktivt mere.
Man får nærmest en fornemmelse af, at det er det specielle design, der har sat prisen.

Når man ser et B&O fladskærm til fx 50.000kr og et sæt højttalere til 100.000kr. Og så er der jo også lige forstærker mm.
Så kan jeg alså ikke lade være med at tænke på, hvor meget andet lækkert udstyr jeg kan får for de selv samme penge.

Jo det er sandt nok, bortset fra det faktum at de fleste B&O speakers er aktive og derfor ikke behøver en seperat forstærker

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også der går lidt ipod i det. Forstået på den måde at stort set alle unge tænder på valgfrihed i forhold til form og farve, og ikke mindst er det vigtigt at det man har omkring sig på en eller anden måde beskriver en som person. Personlig synes jeg ikke selv specielt godt om B&O's design, jeg synes simpelthen det er for konservativt, og at det udstråler den side af den politiske fløj som jeg bestemt ikke er tilhænger af, jeg har svært ved at forklare hvorfor, men det er nu engang sådan jeg oplever det, måske har det noget at gøre med at det hele er så inkompatibelt med andre produkter.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:

Dan R. Hansen skrev:

Jo det er sandt nok, bortset fra det faktum at de fleste B&O speakers er aktive og derfor ikke behøver en seperat forstærker

Ja, det tænkte jeg også lige på

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
NAD-nørd skrev:

Dan R. Hansen skrev:

Ja, det tænkte jeg også lige på
Men derfor kan man jo altid drømme om en ny forstærker..

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 April 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Og hvem sagde, at ungdommen er i forfald?

Jeg tror ligesom NAD-nørd, at selv for folk der går op i design, der er deres design
alt, alt for konservativt, det appellerer til folk med samtalekøkkener
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

beolyse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Jeg har arbejdet med B&O en del år, og Jeg har ofte foreslået ved forskellige kurser i virksomheden at lave et par tiltag ;

De burde Øge reklamations-perioden på video siden til hen omkring 8 år, og på audio siden med omk. 5 år, så distancerer de sig på det punkt som de gjorde for 7-8 år siden..

Envidere burde de lægge den fjollede ide om at komme med så og så mange nye produkter hvert år på hylden , og først sende produkterne på markedet, når de er færdigtestede og KLAR til levering, og i overenstemmelse med afviklingen af kurser og produkt-træning af Sælgere, Front-medarbejdere, reparatører m.fl..

- På den måde ville slutbrugeren/kunden få den oplevelse fuldendt, det skal være at købe B&O, og virksomheden ville spare RIGTIG mange udgifter til opdateringer, srevicebesøg, udskiftninger, og hurtige problemløsninger.

Ydermere ville forhandlere få en større selvsikkerhed i vejledningen, og det servicerende personale ville få tid tid at servicere på et bedre og mere professionelt niveau end nu.

Resultat : Flere tilfredse kunder i alle henseender, og et bedre omdømme generelt. For har man givet 90.000 for et bv7-40 der ikke vil mere en dag, selv om det kun er en sw-opdatering, så glemmer man ikke at nævne det for sin omgangskreds, hvis den spørger til  om det er noget at købe !

....For det ER det ultimative produkt, og knaldlækkert, og de kan jo godt..

Mvh. Flemming

Til top Vis beolyse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolyse

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 27 April 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Debatten køre også andre steder hvis i har lyst til at læse mere.

B&O debatten raser.

Følg debatten ikke i avisen men her.

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv stor modstander af B&O, men det er nu ikke pga prisen, men mere pga den opblæsthed der er omkring B&O. Fedt design..ja på nogle af deres produkter, men come on...Jeg er ikke et sekund i tvivl om de høje herrer i Struer lader dem forgylde med de priser.

En anden ting der er skide irriterende ved B&O er, at kunderne der så køber B&O tror, at de har købt verdens bedste og der er ikke noget på jorden der er bedre end det. Kommer man med modargumenter er deres konkree svar altid..."Jamen hvorfor koster det så ikke lige så meget som B&O"?

Alt i alt er det ved et spørgsmål om hvem man er og hvad man vil have.

Jeg tror de unge hellere vil have noget andet end B&O pga prisen og at det nok mere er til de ældre deres produkter henvender sig til.

Ingen tvivl om at jeg ville købe et eller to produkter hvis de var billigere...et sæt beolab 5 ville se fedt ud på badeværelset LOL

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 27 April 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Jeg tror de unge hellere vil have noget andet end B&O pga prisen og at det nok mere er til de ældre deres produkter henvender sig til.

Nogen gange handler det vel også om at prioritere hvis man vil købe B&O's produkter. Idag er en bil også dyr, og alene tilvalg af ekstra udstyr eks. en større motor og et automat gir vil komme op i en pris, der hvis man sparede dette vil give mulighed for også at forfølge en et drøm om B&O.

Her min ide til en B&O nyhed til de unge. Er det noget i vil kunne bruge drenge

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

De unge af i dag, droppe bare ikke B&O men også HI-FI og god lyd/billde, til fordel for små musik/media afspille som mobil telefon, de er her at
B&O´s ny market let kan ligge, B&O prøver skam (uden den stor successes), men det er svært at gå i mod en Apple iPod.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes