| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede biografernes opløsning var højere end 1080P.
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke de digitale biografer... __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDave skrev:
| ikke de digitale biografer... |
|
|
Seriøst er det rigtigt? Var inde i biocity forleden og se Sunshine(fed film btw) med digital visning. Vil det sige at det kun var 1920*1080? Lærret er jo 20 meter bredt eller noget i den dur __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
| Jeg troede biografernes opløsning var højere end 1080P. |
|
|
Det skriver de så heller ikke, men at biograferne kører 24 fps (de opfinder godt nok begrebet 24P til formålet, hvilket jeg ikke håber griber om sig). Digitale biografer kan være flere forskellige ting. 2K er det tætteste på 1080P, dvs. 2048x1080, og såvidt jeg ved den opløsning de danske biografer indtil videre bruger. Derudover findes der fremvisere i 4K, 6K og sågar 8K.
Noget der derimod ikke er rigtigt er dette:
"Afspilleren har den nyeste farveteknologi indbygget, Sonys x.v.Colour, der understøtter xvYCC standarden, som er den nye fremtidssikrede, internationale standard for farvegengivelse. Teknologien fordobler det antal farver, der vises, når man afspiller optagelser fra AVC-HD videokameraer i forhold til den hidtidige RGB standard. Resultatet er, at man næsten lige så godt kunne være der selv."
xvYCC giver større farverum, men ikke flere farvegradueringer. Hvis det ikke kombineres med Deep Colour er xvYCC et problem, fordi det samme antal gradueringer fordeles over et dobbelt så stort område, hvilket øger risikoen for banding. Blu-Ray (eller HD-DVD) med AVC understøtter xvYCC, men ikke Deep Colour. Samtidig, så er D-Cinema, som filmene er designet til (såfremt de er digitale), langt mindre farverum end xvYCC, det betyder at det større farverum slet ikke udnyttes med biograffilm, men som de faktisk skriver, kun med AVC-HD videokameraer. Dvs. du skal lige lave nogle optagelser selv og brænde en skive på din PC-brænder (eftersom Sony'en er en ren afspiller), før du kan bruge xvYCC til noget som helst. Det værste der kan ske er faktisk at markedsføringsmekanismerne får filmstudierne til at begynde at udgive film i xvYCC - det vil ikke give andet end problemer. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Seriøst er det rigtigt? Var inde i biocity forleden og se Sunshine(fed film btw) med digital visning. Vil det sige at det kun var 1920*1080? Lærret er jo 20 meter bredt eller noget i den dur
|
|
|
2048x1080 såvidt jeg ved, men det beviser netop hvor høj en opløsning 1080P rent faktisk er, og understreger dén pointe jeg har forsøgt at fremføre gennem længere tid: På fladskærms-tv er forskellen på 720P og 1080P ganske enkelt ikke særligt væsentlig. 1080P er designet til meget større billeder.
Det skal dog siges at når du har set 1080P på hjemmebio-udstyr, så har du ikke set samme kvalitet signalkilde som i biografen. Signalet har meget højere bitrate, større farverum og større farvedybde. D-Cinema leverer en billedkvalitet der ligger et pænt stykke over Blu-Ray - det har bare ikke så meget med opløsningen at gøre. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
K. Rasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pris på 10 kilo var vel forventet, men er jeg den eneste der synes det "blå" i fronten er lidt for meget af det gode.
Ja ja, Sony - vi ved godt det er en BLU (blue)-RAY ting! 
Håber det er fotoet der er kikset! __________________ Med venlig hilsen
Kenneth Rasmussen
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Brian321 skrev:
| Jeg troede biografernes opløsning var højere end 1080P. |
|
|
Det skriver de så heller ikke |
|
|
Naaarh, men de skriver "Afspilleren kan vise filmen i samme format som biograferne, 24p, hvilket for første gang i en Sony afspiller gør film helt identisk med biografoplevelsen."
Hvilket tangerer min smertetærskel for hvornår reklamesnak går over i forkerte facts.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
| Naaarh, men de skriver "Afspilleren kan vise filmen i samme format som biograferne, 24p, hvilket for første gang i en Sony afspiller gør film helt identisk med biografoplevelsen."
Hvilket tangerer min smertetærskel for hvornår reklamesnak går over i forkerte facts.
|
|
|
Det kan du godt have ret i. "Samme format" er lidt udflydende, for teknisk set er fps ét format, opløsning et andet format, farverum et tredje format osv. Kan man så sige "samme format" hvis det kun er ét af formaterne der er ens? Det kan vist diskuteres. Men jeg mener stadig at markedsføringen af xvYCC er et langt større problem, fordi det brugt forkert vil kunne medføre decideret ringere billeder. Om 24 fps gøres til et lidt større vidunder end det ret beset er, det gør imho knapt så meget skade. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
taz123456 skrev:
Seriøst er det rigtigt? Var inde i biocity forleden og se Sunshine(fed film btw) med digital visning. Vil det sige at det kun var 1920*1080? Lærret er jo 20 meter bredt eller noget i den dur
|
|
|
2048x1080 såvidt jeg ved, men det beviser netop hvor høj en opløsning 1080P rent faktisk er, og understreger dén pointe jeg har forsøgt at fremføre gennem længere tid: På fladskærms-tv er forskellen på 720P og 1080P ganske enkelt ikke særligt væsentlig. 1080P er designet til meget større billeder.
Det skal dog siges at når du har set 1080P på hjemmebio-udstyr, så har du ikke set samme kvalitet signalkilde som i biografen. Signalet har meget højere bitrate, større farverum og større farvedybde. D-Cinema leverer en billedkvalitet der ligger et pænt stykke over Blu-Ray - det har bare ikke så meget med opløsningen at gøre. |
|
|
ahh så kan jeg bedre forstå. takker :-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Noget der derimod ikke er rigtigt er dette:
"Afspilleren har den nyeste farveteknologi indbygget, Sonys x.v.Colour, der understøtter xvYCC standarden, som er den nye fremtidssikrede, internationale standard for farvegengivelse. Teknologien fordobler det antal farver, der vises, når man afspiller optagelser fra AVC-HD videokameraer i forhold til den hidtidige RGB standard. Resultatet er, at man næsten lige så godt kunne være der selv."
xvYCC giver større farverum, men ikke flere farvegradueringer. Hvis det ikke kombineres med Deep Colour er xvYCC et problem, fordi det samme antal gradueringer fordeles over et dobbelt så stort område, hvilket øger risikoen for banding. Blu-Ray (eller HD-DVD) med AVC understøtter xvYCC, men ikke Deep Colour. Samtidig, så er D-Cinema, som filmene er designet til (såfremt de er digitale), langt mindre farverum end xvYCC, det betyder at det større farverum slet ikke udnyttes med biograffilm, men som de faktisk skriver, kun med AVC-HD videokameraer. Dvs. du skal lige lave nogle optagelser selv og brænde en skive på din PC-brænder (eftersom Sony'en er en ren afspiller), før du kan bruge xvYCC til noget som helst. Det værste der kan ske er faktisk at markedsføringsmekanismerne får filmstudierne til at begynde at udgive film i xvYCC - det vil ikke give andet end problemer. |
|
|
Damn! Hvor er jeg glad for at have dig med ombord Otto! __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt irriteret over at vi i Danmark skal betale så meget mere end de USD799 (DKK4500) som den koster på Amazon __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, er på gaden om få dage ?? (artikel skrevet d. 23-04-2007).....
Hverken forhandlere eller Sony selv, har et klart svar 
Den sidste "top-afspiller" jeg købte hos Sony var, som model, faktisk et par år gammel inden vi fik den i DK ! (DVP-NS999ES)
Sker det samme med denne model ?
Skal vi, fremover, til udlandet for at få de nyeste Sony-modeller ?
....eller skal vi bare købe andre mærker ? feks. Panasonics nye anden generations maskine ?
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |