Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: ISF og DataColour hos Scala Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Både Scala Hifi Århus og Scala Hifi Gentofte er nu fuldt ISF-certificerede og har desuden gennemført kurset ColourFacts Pro-fessional ”Calibration training according to ISF”.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1408&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

"Scala Hifi er de eneste butikker i Danmark, der har begge certificeringer, og er de eneste, der tilbyder denne service."

Jeg er ked af at blande mig i Scala's markedsføring omkring ISF-certificering igen, men hvad skal man bruge den "lille" certificering til når man har den "store"? Svarer det ikke lidt til at prale med at man har både stort OG lille kørekort?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 02 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Hvad er forskellen på det de tilbyder, og det I tilbyder? Jeg er certificeret ISF-forvirret

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Og jeg er i det hele taget forvirret, hvad drejer alt dette sig egentlig om ?
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hvad er forskellen på det de tilbyder, og det I tilbyder? Jeg er certificeret ISF-forvirret

Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke ved hvordan Scala arbejder. Men ISF certificeringen er der i mine øjne ingen forskel på.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Er det ikke mere en reklame end en nyhed ??
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

Er alle nyhederne ikke det?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
schumi_dk skrev:

Er alle nyhederne ikke det?

Jo, det er de vel i det omfang "nyhederne" er formuleret af forhandlere eller distributører.

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hmm i har nok ret, men tænk hvis der en dag var en seriøs test af forstærkere eller højt. til under 10.000. Hold da op et chok man ville få
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

"Scala Hifi er de eneste butikker i Danmark, der har begge certificeringer, og er de eneste, der tilbyder denne service."

Jeg er ked af at blande mig i Scala's markedsføring omkring ISF-certificering igen, men hvad skal man bruge den "lille" certificering til når man har den "store"? Svarer det ikke lidt til at prale med at man har både stort OG lille kørekort?

Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke ved hvordan Scala arbejder. Men ISF certificeringen er der i mine øjne ingen forskel på..

************************************************************ ********************

Øhmm og hvad skal man så bruge dit tidligere indlæg til ??

Måske du så skulle fortælle om forskellen på den lille og store certificering istedet.!!

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 November 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Øhmm og hvad skal man så bruge dit tidligere indlæg til ??

Måske du så skulle fortælle om forskellen på den lille og store certificering istedet.!!

Dårlig formulering fra min side: Det jeg mente er at TC og Scala er ligestillet hvad certificering angår, mht. ISF certificeringen, da den egentlige ISF-certificering er opnået af begge forretninger. Den "lille" certificering, som jeg kalder det, er ifølge ISF et kursus i brugen af Datacolor softwaren, samt et grundlæggende kursus i billedkvalitet og kalibrering. Den undervisning der indgår i dette kursus indgår også som en del af den egentlige ISF certificering, og "det lille" kursus er derfor overflødigt for enhver ISF certificeret forhandler. Hvis jeg har misforstået dette må man jo korrekse mig, men det er hvad ISF oplyser.

ISF certificeringen er tænkt som en garanti for kunderne for at dén kalibrering man får foretaget har en vis standard. Det "lille" kursus garanterer sådan set ikke andet end at forhandleren har fået at vide hvordan man gør. Dét der irriterer mig ved Scala's pressemeddelelse er at man forsøger at ophøje sig selv til noget helt unikt, på en - i mine øjne - falsk baggrund. Årsagen til at jeg blander mig, i stedet for at blande mig udenom hvad mine konkurrenter laver, er at jeg føler mig ret direkte ramt, når Scala forsøger at argumentere for at deres certificeringer er bedre end en "almindelig" ISF-certificering. Det er åbenbart ikke nok for Scala at forklare at man er ISF-certificeret, så længe andre også er det.

At den bedste kalibrering af et Pioneer tv så ikke fås ved at følge ISF-kursets fremgangsmåde til punkt og prikke, men ved at bruge dén viden man gerne skulle have tilranet sig ved et ISF kursus til at hive det maksimale ud af skærmen, det er så en helt anden ting. Det ironiske er at hvis man følger anbefalingerne fra ISF slavisk, så har man ikke forstået undervisningen. ISF garanterer som sagt et vist minimums-niveau, men det garanterer ikke at det er perfekt. Hvor god Scala's kalibrering er kan jeg af naturlige årsager ikke udtale mig om, jeg har ingen grund overhovedet til at tro at de ikke har styr på hvad de laver, tværtimod - jeg påpeger udelukkende at jeg opfatter oplysningerne i markedsføringen som fejlagtige.

Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Som afslutning på snakken omkring om forskellen på ISF og DataColor vil vi gerne lige give en kort forklaring:

DataColor-certificering betyder bl.a., at vi er uddannede til at bruge den C3-softwarepakke, der benyttes imellem Pioneer og ISF. Denne del af DataColor-kurset indgår ikke i det kursus, ISF afholder. Scala Hifi og TapeConnection er dermed ikke ligestillede hvad angår certificeringer.

Vi ønsker ikke at gøre os til dommere over hvem, der laver den bedste kalibrering – blot vil vi med vores pressemeddelelse informere om, at vi som de eneste i DK har begge certificeringer. Hvis vi skal blive i Otto’s bil-terminologi og ISF-certificeringen svarer til ”stort kørekort”, så svarer vores certificeringer til ”stort kørekort med hænger”.

I øvrigt behøver Otto jo ikke nødvendigvis beklage sin nød offentligt på forummet, for vi er ikke længere væk end en telefonopringning, hvis han er i tvivl om hvilke kurser, vi har gennemgået, og hvad kurserne betyder.

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Scala Hifi skrev:
DataColor-certificering betyder bl.a., at vi er uddannede til at bruge den C3-softwarepakke, der benyttes imellem Pioneer og ISF. Denne del af DataColor-kurset indgår ikke i det kursus, ISF afholder. Scala Hifi og TapeConnection er dermed ikke ligestillede hvad angår certificeringer.

...

I øvrigt behøver Otto jo ikke nødvendigvis beklage sin nød offentligt på forummet, for vi er ikke længere væk end en telefonopringning, hvis han er i tvivl om hvilke kurser, vi har gennemgået, og hvad kurserne betyder.

Ja men det samme kan så siges den anden vej - jeg fik et temmeligt grundigt C3 kursus som en del af min ISF uddannelse, måske fordi mit kursus var afholdt af Datacolor, så jo jeg er uddannet til at bruge C3 softwaren. At jeg så ikke bruger den, det er en helt anden snak.

Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jamen, hele tråden startede med ovenstående kommentar til vores pressemeddelelse. Din sammenligning med stort og lille kørekort er ikke korrekt og derfor reagerer vi med et indlæg.

Det er heller ikke korrekt at Datacolour-kurset er overflødigt hvis ISF-kurset er bestået. Ifølge Tom Vanthuyne fra Datacolour, som er den eneste autoriserede ISF-underviser i Europa, så indeholder selve ISF-kurset ingen undervisning i brugen af C3-softwaren, og i kursusbeskrivelsen står det heller ikke nævnt. (læs den her: http://www.isf-europe.com/training.html)

Derfor er Datacolour-kurset naturligvis interessant hvis der skal kalibreres optimalt på en Pioneer plasma.

Konklusionen er derfor, at Scala Hifi har to interessante certificeringer, TapeConnection har én. Hvem er så bedst til at kalibrere en skærm ? Som Otto ganske rigtigt siger, så giver en (eller to) certificering(er) ikke nødvendigvis en god kalibrering. Der skal også den rigtige person med masser af erfaring til.

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Scala Hifi skrev:
Otto, TC skrev:

Jamen, hele tråden startede med ovenstående kommentar til vores pressemeddelelse. Din sammenligning med stort og lille kørekort er ikke korrekt og derfor reagerer vi med et indlæg.

Det er heller ikke korrekt at Datacolour-kurset er overflødigt hvis ISF-kurset er bestået. Ifølge Tom Vanthuyne fra Datacolour, som er den eneste autoriserede ISF-underviser i Europa, så indeholder selve ISF-kurset ingen undervisning i brugen af C3-softwaren, og i kursusbeskrivelsen står det heller ikke nævnt. (læs den her: http://www.isf-europe.com/training.html)

Derfor er Datacolour-kurset naturligvis interessant hvis der skal kalibreres optimalt på en Pioneer plasma.

Jamen så lad os lade den ligge dér, at jeg har modtaget selvsamme undervisning som Datacolor kurset går ud på (ifølge samme Tom Vanthuyne...), men ikke har certifikat på det - men at al denne virak om noget netop beviser at certifikaterne i sig selv ikke er det væsentlige.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes