Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: HDTV nu en realitet i Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Canal Digitals strategiske satsning på fremtidens tv-format er en realitet. Godkendte HD set-top-bokse er nu kommet på markedet.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1154&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Så mangler vi (alle dem der bor i lejlighed i større byer) bare, at TDC får taget sig sammen og tilbyder det samme via kabel. Meeen der går nu nok 3-4 år.....mindst
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Og  stofa .....

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Mon der går SÅ længe?
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Mon der går SÅ længe?

Hvis man kender lidt til TDCs "innovations-motivation" så er det nok ikke helt galt - måske blot en smule overdrevet

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ahh så kan det da nok være at man bliver lidt ked af det.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Den nye kanal vil sende film ikke??
Hvor mange film er til dags dato optaget i HD-kvalitet?
Kommer det ikke ud på et om Canal Digital skalere det op eller om man gør det derhejemme? (må man da ellers håbe at deres scaler er bedre)

Er det bare mig eller giver det ikke endnu nogen mening at sende HD, eller har jeg misforstået noget (håber jeg da)??

Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Administrator skrev:
Mon der går SÅ længe?

Hvis man kender lidt til TDCs "innovations-motivation" så er det nok ikke helt galt - måske blot en smule overdrevet

Kunne jo være dette bliver ændret nu da TDC er blevet opkøbt? Når der ligepludselig er "én" ejer, så kommer der nok fart på feltet. Man kan vel altid håbe.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Kommer det ikke ud på et om Canal Digital skalere det op eller om man gør det derhejemme? (må man da ellers håbe at deres scaler er bedre)

Er det bare mig eller giver det ikke endnu nogen mening at sende HD, eller har jeg misforstået noget (håber jeg da)??

Mange produktionsselskaber har gennem de sidste 2 år optaget deres materiale i HD kvalitet, herunder Fox, Canal Digital selv, Discovery osv osv...

Det er mere end man umiddelbart tror
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
jdg1 skrev:

Administrator skrev:
Mon der går SÅ længe?

Kunne jo være dette bliver ændret nu da TDC er blevet opkøbt? Når der ligepludselig er "én" ejer, så kommer der nok fart på feltet. Man kan vel altid håbe.

Der er ikke én ejer nu - det en række kapitalfonde der har købt TDC.

Ledelsen bliver heller ikke udskiftet. Men man kan da håbe, at de kommer lidt op i gear

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Både TDC og Stofa har lovet HD til når vi skal se VM i fodbold til sommer, så jeg er yderst optimistisk mht. at få mindst et par kanaler i HD inden sommerferien 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Både TDC og Stofa har lovet HD til når vi skal se VM i fodbold til sommer, så jeg er yderst optimistisk mht. at få mindst et par kanaler i HD inden sommerferien 

Hvor har du læst det?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Clemmensen skrev:

Hvor har du læst det?

Nevermind - har fundet det

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1147&zoneid=2

Spændende - hvis TDC vitterligt kan holde den tidsplan, så tager jeg hatten af for dem

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

Rigtigt mange film er optaget i HD opløsning gennem de sidste mange år. Se bare på hvor mange film der sendes i HD i USA

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Kaizers skrev:

Mange produktionsselskaber har gennem de sidste 2 år optaget deres materiale i HD kvalitet, herunder Fox, Canal Digital selv, Discovery osv osv...

Det er mere end man umiddelbart tror

det er da nice... glad for at høre.. bare (som sædvanlig) vi er lidt bagefter her i DK

???? skrev:

Rigtigt mange film er optaget i HD opløsning gennem de sidste mange år. Se bare på hvor mange film der sendes i HD i USA

Havde jeg ingen anelse om.. men tak for oplysningen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

Selv DR begyndte at optage enkelte udsendelser i HD allerede i 1991.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Kaizers skrev:

Selv DR begyndte at optage enkelte udsendelser i HD allerede i 1991.

Hvis ikke jeg tager fejl, optog de Svanesøen fremført af Den Kongelige Ballet Kan huske at jeg så en udsendelse om optagelserne i fjernsynet om det.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

Du har misforstået noget  Film indspilles jo ikke i PAL eller NTSC, de indspilles (oftest) på 35 mm film (mange af de nye indspilles dog digitalt). 35 mm film indeholder en detaljering langt højere end PAL og NTSC, og på en måde også højere end HDTV. Filmrullerne er dog analoge, så det er svært at sætte præcist tal på hvilken opløsning det svarer til, opløsningen er begrænset af filmens kornstørrelse, og det kan ikke bare sådan lige oversættes til et digitalt format. Men opløsningen er _rigeligt_ høj nok til at der er en meget væsentlig forskel på en 35 mm film overført til PAL, og samme 35 mm film overført til HDTV. De fleste af de HDTV film du vil se på HD-kanalerne er oprindeligt optaget i 35 mm. Star Wars ep. 2 er den første film der er indspillet rent digitalt - enhver film du ser der er ældre end dette (minus Pixar osv) kan du derfor være sikker på er optaget analogt - og de fleste film indspilles stadig analogt.

www.detperfektekup.dk bliver svjv den første danske film der er indspillet rent digitalt.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kaizers skrev:

Du har misforstået noget  Film indspilles jo ikke i PAL eller NTSC, de indspilles (oftest) på 35 mm film (mange af de nye indspilles dog digitalt). 35 mm film indeholder en detaljering langt højere end PAL og NTSC, og på en måde også højere end HDTV. Filmrullerne er dog analoge, så det er svært at sætte præcist tal på hvilken opløsning det svarer til, opløsningen er begrænset af filmens kornstørrelse, og det kan ikke bare sådan lige oversættes til et digitalt format. Men opløsningen er _rigeligt_ høj nok til at der er en meget væsentlig forskel på en 35 mm film overført til PAL, og samme 35 mm film overført til HDTV. De fleste af de HDTV film du vil se på HD-kanalerne er oprindeligt optaget i 35 mm. Star Wars ep. 2 er den første film der er indspillet rent digitalt - enhver film du ser der er ældre end dette (minus Pixar osv) kan du derfor være sikker på er optaget analogt - og de fleste film indspilles stadig analogt.

www.detperfektekup.dk bliver svjv den første danske film der er indspillet rent digitalt.

troede faktisk der var en del flere/ de fleste der optog digitalt...

Glad for at jeg tog fjel...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes