| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler vi (alle dem der bor i lejlighed i større byer) bare, at TDC får taget sig sammen og tilbyder det samme via kabel. Meeen der går nu nok 3-4 år.....mindst
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og stofa .....
Michael
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon der går SÅ længe?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kender lidt til TDCs "innovations-motivation" så er det nok ikke helt galt - måske blot en smule overdrevet 
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh så kan det da nok være at man bliver lidt ked af det.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye kanal vil sende film ikke?? Hvor mange film er til dags dato optaget i HD-kvalitet? Kommer det ikke ud på et om Canal Digital skalere det op eller om man gør det derhejemme? (må man da ellers håbe at deres scaler er bedre)
Er det bare mig eller giver det ikke endnu nogen mening at sende HD, eller har jeg misforstået noget (håber jeg da)??
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Hvis man kender lidt til TDCs "innovations-motivation" så er det nok ikke helt galt - måske blot en smule overdrevet 
|
|
|
Kunne jo være dette bliver ændret nu da TDC er blevet opkøbt? Når der ligepludselig er "én" ejer, så kommer der nok fart på feltet. Man kan vel altid håbe.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Den nye kanal vil sende film ikke?? Hvor mange film er til dags dato optaget i HD-kvalitet? Kommer det ikke ud på et om Canal Digital skalere det op eller om man gør det derhejemme? (må man da ellers håbe at deres scaler er bedre)
Er det bare mig eller giver det ikke endnu nogen mening at sende HD, eller har jeg misforstået noget (håber jeg da)??
|
|
|
Mange produktionsselskaber har gennem de sidste 2 år optaget deres materiale i HD kvalitet, herunder Fox, Canal Digital selv, Discovery osv osv... Det er mere end man umiddelbart tror
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
Kunne jo være dette bliver ændret nu da TDC er blevet opkøbt? Når der ligepludselig er "én" ejer, så kommer der nok fart på feltet. Man kan vel altid håbe.
|
|
|
Der er ikke én ejer nu - det en række kapitalfonde der har købt TDC.
Ledelsen bliver heller ikke udskiftet. Men man kan da håbe, at de kommer lidt op i gear 
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både TDC og Stofa har lovet HD til når vi skal se VM i fodbold til sommer, så jeg er yderst optimistisk mht. at få mindst et par kanaler i HD inden sommerferien
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
Både TDC og Stofa har lovet HD til når vi skal se VM i fodbold til sommer, så jeg er yderst optimistisk mht. at få mindst et par kanaler i HD inden sommerferien  |
|
|
Hvor har du læst det?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Clemmensen skrev:
Både TDC og Stofa har lovet HD til når vi skal se VM i fodbold til sommer, så jeg er yderst optimistisk mht. at få mindst et par kanaler i HD inden sommerferien  |
|
|
Hvor har du læst det?
|
|
|
Nevermind - har fundet det 
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1147&zoneid=2
Spændende - hvis TDC vitterligt kan holde den tidsplan, så tager jeg hatten af for dem 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
|
|
|
Rigtigt mange film er optaget i HD opløsning gennem de sidste mange år. Se bare på hvor mange film der sendes i HD i USA 
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Mange produktionsselskaber har gennem de sidste 2 år optaget deres materiale i HD kvalitet, herunder Fox, Canal Digital selv, Discovery osv osv...
Det er mere end man umiddelbart tror 
|
|
|
det er da nice... glad for at høre.. bare (som sædvanlig) vi er lidt bagefter her i DK
???? skrev:
|
Rigtigt mange film er optaget i HD opløsning gennem de sidste mange år. Se bare på hvor mange film der sendes i HD i USA  |
|
|
Havde jeg ingen anelse om.. men tak for oplysningen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
|
|
|
Selv DR begyndte at optage enkelte udsendelser i HD allerede i 1991.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Selv DR begyndte at optage enkelte udsendelser i HD allerede i 1991.
|
|
|
Hvis ikke jeg tager fejl, optog de Svanesøen fremført af Den Kongelige Ballet  Kan huske at jeg så en udsendelse om optagelserne i fjernsynet om det.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
|
|
|
Du har misforstået noget Film indspilles jo ikke i PAL eller NTSC, de indspilles (oftest) på 35 mm film (mange af de nye indspilles dog digitalt). 35 mm film indeholder en detaljering langt højere end PAL og NTSC, og på en måde også højere end HDTV. Filmrullerne er dog analoge, så det er svært at sætte præcist tal på hvilken opløsning det svarer til, opløsningen er begrænset af filmens kornstørrelse, og det kan ikke bare sådan lige oversættes til et digitalt format. Men opløsningen er _rigeligt_ høj nok til at der er en meget væsentlig forskel på en 35 mm film overført til PAL, og samme 35 mm film overført til HDTV. De fleste af de HDTV film du vil se på HD-kanalerne er oprindeligt optaget i 35 mm. Star Wars ep. 2 er den første film der er indspillet rent digitalt - enhver film du ser der er ældre end dette (minus Pixar osv) kan du derfor være sikker på er optaget analogt - og de fleste film indspilles stadig analogt.
www.detperfektekup.dk bliver svjv den første danske film der er indspillet rent digitalt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Du har misforstået noget Film indspilles jo ikke i PAL eller NTSC, de indspilles (oftest) på 35 mm film (mange af de nye indspilles dog digitalt). 35 mm film indeholder en detaljering langt højere end PAL og NTSC, og på en måde også højere end HDTV. Filmrullerne er dog analoge, så det er svært at sætte præcist tal på hvilken opløsning det svarer til, opløsningen er begrænset af filmens kornstørrelse, og det kan ikke bare sådan lige oversættes til et digitalt format. Men opløsningen er _rigeligt_ høj nok til at der er en meget væsentlig forskel på en 35 mm film overført til PAL, og samme 35 mm film overført til HDTV. De fleste af de HDTV film du vil se på HD-kanalerne er oprindeligt optaget i 35 mm. Star Wars ep. 2 er den første film der er indspillet rent digitalt - enhver film du ser der er ældre end dette (minus Pixar osv) kan du derfor være sikker på er optaget analogt - og de fleste film indspilles stadig analogt.
www.detperfektekup.dk bliver svjv den første danske film der er indspillet rent digitalt. |
|
|
troede faktisk der var en del flere/ de fleste der optog digitalt... Glad for at jeg tog fjel...
|
| Til top |
|
| |