Forfatter |
|
Bjørns Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man køber en DVB-T modtager som f.eks. HUMAX BXR-HD+ (den B&O-kombatible version), så står der i manualen at
fjernbetjeningen med Beo4 remoten foregår over et scart kabel mellem B&O TV'et og boksen.
Hvad så med TV-signalet? Det løber da forhåbentlig ikke over scart forbindelsen også, men skulle gerne køre seperat over et
HDMI kabel.
Det må være sådan det fungerer, men er der nogen der kan bekræfte det ???
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens have både scart og HDMI tilsluttet på samme tid og via indgangsvælgeren se tv på en af dem ad gangen. Så på den måde kan det lade sig gøre at benytte scart til det fjernbetjente signal, som kører via ben 8 eller stel kappen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er det for et tv som du har, udover at det er et B&O tv
__________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
oleka Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Beovision 7 og overvejer også en Humax box i stedet for min B&O HDR1, men spekulerer på hvordan det virker i praksis.
Som det er nu vælger jeg optagelser ud fra EPGen på Beovisionen hvorefter der bliver låst på kanalen når der bliver optaget. Smart nok da HDR1 ikke har nogen digital tuner, men hvordan vil det virke med en Humax?
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du modtager dit tv signal via ejen antenne, så har Humax lavet en boks med dobbelt tuner i. Det vil sige at du kan optage et program mens at du ser et helt andet program.
Og så mener jeg også at der er kommet PUC koder til humaxen, så du kan styre den via din Beo4 __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
oleka Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er Humax boxen med dobbelt tuner jeg overvejer, men jeg er i tvivl om hvordan det vil virke sammen med EPGen i B&O TVet.
Som det er nu kan jeg optage på HDR1 ved at vælge et program fra B&O TV EPGen, men hvordan med Humaxen, skal man så ind på dens EPG for at vælge et program at optage.
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du kan ikke bruge EPG i Humaxen for at kunne optage på din HDR1. Jeg mener at du brude kunne programmere din HDR1 til optage noget via din DVB-T tuner i tvet, mens at du ser noget andet på en af dine Scart eller HDMi indgange. Hvis det er muligt, kan du jo se noget via Humaxen. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
oleka Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg mente, var om man kunne optage fra EPGen i B&O fjersynet på samme måde som man kan med HDR1.
Jeg har nu fået en Humax i stedet for HDR1 og det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre, da den røde knap til optagelse er forsvundet fra EPGen i fjersynet.
Så tilsyneladende kan jeg kun optage fra Humax EPGen.
|
Til top |
|
|
ole_aggerholm Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2012 Lokalitet: Denmark
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
Nej du kan ikke bruge EPG i Humaxen for at kunne optage på din HDR1. Jeg mener at du brude kunne programmere din HDR1 til optage noget via din DVB-T tuner i tvet, mens at du ser noget andet på en af dine Scart eller HDMi indgange. Hvis det er muligt, kan du jo se noget via Humaxen.
|
|
|
har en BV8 (MKII), og overvejer at købe en HD optager. HVis den styres via PUK koderne, hvordan fungere det så i praksis med at optage / timeshift. Skal man altid ind i menu på HD optager for at starte en optagelse.
Det kunne være snedigt, at man fx trykkede V.MEM (Beo4)og så fx trykkede rød navi, så startede timeshift optagelsen
Kan du sige noget om, hvordan man typisk får opsat den?
|
Til top |
|
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Samsung BD-D8900 HDD optager/blu ray styret via PUC sat til mit BV10-40.
Jeg kan ikke styrer den fra TV'et EPG, men skal trykke DVD (kan også sættes op til V.MEM) og så bruge program guiden der
på. Dette gøre ved at trykke MENU->3
Jeg kan faktisk ikke huske hvordan man starter timeshift, men optagelse startes ved MENU->8.
Husk du skal have lagt den rigtige PUC liste ind i dit TV
De bedste hilsner
Beoapple
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ole_aggerholm skrev:
Vilstrup skrev:
Nej du kan ikke bruge EPG i Humaxen for at kunne optage på din HDR1. Jeg mener at du brude kunne programmere din HDR1 til optage noget via din DVB-T tuner i tvet, mens at du ser noget andet på en af dine Scart eller HDMi indgange. Hvis det er muligt, kan du jo se noget via Humaxen.
|
|
|
har en BV8 (MKII), og overvejer at købe en HD optager. HVis den styres via PUK koderne, hvordan fungere det så i praksis med at optage / timeshift. Skal man altid ind i menu på HD optager for at starte en optagelse.
Det kunne være snedigt, at man fx trykkede V.MEM (Beo4)og så fx trykkede rød navi, så startede timeshift optagelsen
Kan du sige noget om, hvordan man typisk får opsat den?
|
|
|
Det kan godt lade sig gøre at tilslutte en HD optager, men det kan være lidt bøvlet at lave en optagelse, selvfølgelig afhængig af hvilken model og mærke du vælger.
Altså typisk sætter vi den op til at man skal trykke på enten DVT, V.MEN eller DVD. Da du har muligheder for at slukke for den analog tuner og derved flytter DTV op og lægger på alm. TV knap. (af det jeg husker) __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Hej
Jeg har en Samsung BD-D8900 HDD optager/blu ray styret via PUC sat til mit BV10-40.
Jeg kan ikke styrer den fra TV'et EPG, men skal trykke DVD (kan også sættes op til V.MEM) og så bruge program guiden der på. Dette gøre ved at trykke MENU->3
Jeg kan faktisk ikke huske hvordan man starter timeshift, men optagelse startes ved MENU->8.
Husk du skal have lagt den rigtige PUC liste ind i dit TV
De bedste hilsner Beoapple |
|
|
det er faktisk også den maskine som vi bruger, når en kunde vil have en HD optager, men syns bare at den ikke er sat logisk op i dens menu.
Men ellers en rimelig lækker optager, så den kan anbefalde til jeres B&O TV  __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilstrup
Jeg var også manualen igennem et par gange for at få det hele med
Det mest ulogiske er nu bestjeningen via Beo4 -> PUC. Hvorfor skal man trykke "GO" foran stor set alle kommandoer?
Spole frem er ikke pil til højre, men GO + pil til højre
Afspil er ikke GO, men GO + GO
osv.
Det burde da være muligt at ændre i PUC koderne.
På Apple TV er betjeningen meget mere logisk og som man kender fra B&O
Ved du hvorfor det er lavet sådan?
Men ellers en rigtig fin maskine
De bedste hilsner
Beoapple
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Hej Vilstrup
Jeg var også manualen igennem et par gange for at få det hele med
Det mest ulogiske er nu bestjeningen via Beo4 -> PUC. Hvorfor skal man trykke "GO" foran stor set alle kommandoer?
Spole frem er ikke pil til højre, men GO + pil til højre
Afspil er ikke GO, men GO + GO osv.
Det burde da være muligt at ændre i PUC koderne.
På Apple TV er betjeningen meget mere logisk og som man kender fra B&O
Ved du hvorfor det er lavet sådan?
Men ellers en rigtig fin maskine
De bedste hilsner Beoapple |
|
|
Nej det ved jeg desværre ikke, det er desværre sådan folkene i struer har valgt at lave det. Men hvilken type Beo4 har du? har du en Beo4 med joinstik? hvis ja, så kan det være at det hjælper at ændre lidt i indstillingerne, hvis ikke, så kan det evt. også være at der er kommet en ny opdatering af den PUC kode, men så kommer det jo til at koste penge for dig, hvis den skal opdateres. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|