Forfatter |
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg er på udkig efter noget, som man kan bruge til at tage lyden direkte fra TV-signal-antennekablet og bruge det i forstærkeren. Jeg tænker umidelbart noget kabel, hvor man sætter antennekablet i den ene ende og har måske phono udgange i den anden ende.
Findes der sådan noget?
Og kan det komme til at lyde bedre end at tage lyden fra TV'et, som jeg gør nu? (For det er ikke for godt)!
PFT
Claus
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du ikke. Den eneste mulighed er at tage lyden via en SCART ind/udgang bag på TV'et.
Der fås forskellige kabler alt efter formål.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det analoge signal dør også til november, så det var måske en idé at investere i en digital tuner. Her kan du som oftes tage lyden ud både analogt og digitalt
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i lejlighed og vil fortsætte med at få leveret signalet analogt efter november af min antenneforening.
Men tak skal du have, Kjeldsen. Jeg forstår, at der ikke er noget at gøre ved det.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find en billig brugt VHS afspiller med tuner, de har stort set alle uanset pris/alder analog udgang. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Jeg bor i lejlighed og vil fortsætte med at få leveret signalet analogt efter november af min antenneforening.
Men tak skal du have, Kjeldsen. Jeg forstår, at der ikke er noget at gøre ved det.
|
|
|
Hvis dit TV har SCART indgang kan du få lyden ud her. Ellers er en gammel stereovideo en fin løsning.
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere haft en VHS video, men heller ikke den var helt god rent lydmæssigt. Jeg begynder at tænke, at det kan være lyden på antennesignalet, som ikke er helt godt.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Jeg har tidligere haft en VHS video, men heller ikke den var helt god rent lydmæssigt. Jeg begynder at tænke, at det kan være lyden på antennesignalet, som ikke er helt godt. |
|
|
Jeg har aldrig oplevet specielt god lyd fra TV. Den er lidt ulden og pumpet. Sikkert for at lyder godt på de indbyggede højttalere i TV'et.
|
Til top |
|
|