Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Nyt tv NY LØSNING! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Akkrove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 August 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige købt et  panasonic 42px80e og synes ikke kvaliteten er ret god når jeg ser tv. Det skal dog siges at jeg kun har ANALOG CABEL TV MED TDC!

Jeg er interesseret i så god kvalitet som muligt uden at give 5 milliarder for det. Hvilken løsning ville i vælge? Har i købt HD eller kun Digitalt? PLZ hjælp er forvirret over de mange muligheder:)

Venlig hilsen Kristoffer
Til top Vis Akkrove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Akkrove Besøg Akkrove's Websted

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 August 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg får leveret det samme TV idag, så jeg lytter lige med.

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Du skal bare have en digitalboks fra YouSee(TDC). For 199,- /6 måneder får du adgang til samme pakke som du allerede modtager blot digitalt. Boksen koster vist 699,-, hvis du samtidig køber en digital tilkøbspakke - det kunne være favoritpakken, hvor du får 4 "valgfri" kanaler, eller HD pakken - begge koster vist ~49,- om måneden. Bemærk, at hvis du allerede har fuldpakken får du et par "gratis" HD kanaler med i købet.

Uanset hvad, vil det være billigst at købe boksen med en pakke, da du så sparer 1000kr - ekstrapakken kan opsiges efter 6 måneder (mener jeg).

Et alternativ vil være at købe en brugt Sagem 60, og så bare hente et digitalkort i TDC butikken - i så fald, vil du ikke få adgang til HD kanaler -  her er udbuddet heller ikke synderligt stort lige pt. (Kanal 5 HD, TV2 Sport HD, National G. HD, Discovory HD og Europort HD).

Uanset om du vælger en Sagem 60 eller den nye HD modtager, kan du regne med at få en betragtelig forbedring i billedekvaliteten på de almindelige kanaler.

Held og lykke med det.

SiXoN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:

Hej

Du skal bare have en digitalboks fra YouSee(TDC). For 199,- /6 måneder får du adgang til samme pakke som du allerede modtager blot digitalt. Boksen koster vist 699,-, hvis du samtidig køber en digital tilkøbspakke - det kunne være farvoritpakken, hvor du får 4 "valgfri" kanaler, eller HD pakken - begge koster vist ~49,- om måneden. Bemærk, at hvis du allerede har fuldpakken får du et par "gratis" HD kanaler med i købet.

Uanset hvad, vil det være billigst at købe boksen med en pakke, da du så sparer 1000kr - ekstrapakken kan opsiges efter 6 måneder (mener jeg).

Et alternativ vil være at købe en brugt Sagem 60, og så bare hente et digitalkort i TDC butikken - i så fald, vil du ikke få adgang til HD kanaler - men er er udbuddet heller ikke synderligt stort lige pt. (Kanal 5 HD, TV2 Sport HD, National G. HD, Discovory HD og Europort HD).

Uanset om du vælger en Sagem 60 eller den nye HD modtager, kan du regne med at få en betragtelig forbedring i billedekvaliteten på de almindelige kanaler.

Held og lykke med det.

Ja, køb deres digi hd box, det giver en hel del. :)
Kan kun stærkt anbefales. Plus de er blevet opdateret en del, så de er blevet en del bedre end tidligere.
Til top Vis SiXoN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SiXoN

Akkrove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har den store pakke fra TDC.  De spørger om en tekniker skal installere det? jeg er rimelig god til installation af tv mv. Men dog kun på det mere simple plan.. Har i installeret det selv eller?
Til top Vis Akkrove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Akkrove Besøg Akkrove's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Akkrove skrev:
Ja jeg har den store pakke fra TDC.  De spørger om en tekniker skal installere det? jeg er rimelig god til installation af tv mv. Men dog kun på det mere simple plan.. Har i installeret det selv eller?

Jamen så har du jo allerede installationen. Du får en settopboks fra TDC, som bare skal sættes til dit TV med et HDMI kabel - ganske som du tilslutter eksempelvis en DVD afspiller.

Den er ikke svær at få til at virke, og der følger en brugervejledning med.

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme tv og synes det analoge kabel-signal giver et ganske godt billede. Inden du farer ud og køber en digitalbox synes jeg du skal prøve at opgradere dit antenne-kabel
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

Akkrove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

altså købe en ny ledning:)?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

cktoft skrev:
Jeg har samme tv og synes det analoge kabel-signal giver et ganske godt billede. Inden du farer ud og køber en digitalbox synes jeg du skal prøve at opgradere dit antenne-kabel

Uanset hvor godt analogt signal du har, bliver det bare ikke det samme som det digitale - bevares, hvis du er tilfreds med det, men manden spørger efter "så god kvalitet som muligt".

Derudover får du også korrekt 16:9 på de kanaler der udsender i dette. Her er man på det analoge signal nødsaget til zoome ind på billedet, hvilket også giver en reduktion i billedekvaliteten. Det er muligt han kan opnå forbedring ved ændring af kabling osv, men det digitale signal giver altså bare nogle fordele, som man ikke vil kunne opnå på det analoge.

Sådan et TV fortjener altså et digitalt signal.

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Sendt: 12 August 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
cktoft skrev:

Uanset hvor godt analogt signal du har, bliver det bare ikke det samme som det digitale - bevares, hvis du er tilfreds med det, men manden spørger efter "så god kvalitet som muligt".

Derudover får du også korrekt 16:9 på de kanaler der udsender i dette. Her er man på det analoge signal nødsaget til zoome ind på billedet, hvilket også giver en reduktion i billedekvaliteten. Det er muligt han kan opnå forbedring ved ændring af kabling osv, men det digitale signal giver altså bare nogle fordele, som man ikke vil kunne opnå på det analoge.

Sådan et TV fortjener altså et digitalt signal.

Men samtidg spørger han også efter en løsning der ikke koster 5 mia.

Du har fuldstændig ret i at digitalt signal giver et bedre billede, men som jeg skrev før synes jeg egentlig også at px80'eren klarer det godt med analog signal og et godt antennekabel koster ikke mange penge at lave - og ud fra beskrivelsen af hans billede får han sikkert alligevel brug for det hvis han skal have digital tv
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

Akkrove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej nu har jeg fået installeret digital hd boks til tv'et og det MEGET BEDRE. Kan helt klart anbefales og så det jo ikke ret dyrt for sådan en boks. 699 kr for kassen + 49 kr pr. månede og 199 hver halve år for et nyt kort. Det er jo småpenge:)

Tak for alt hjælpen..

Kristoffer

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Akkrove skrev:
Hej nu har jeg fået installeret digital hd boks til tv'et og det MEGET BEDRE. Kan helt klart anbefales og så det jo ikke ret dyrt for sådan en boks. 699 kr for kassen + 49 kr pr. månede og 199 hver halve år for et nyt kort. Det er jo småpenge:)

Tak for alt hjælpen..

Kristoffer

Det lyder godt - god fornøjelse med den

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes