Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Tilslutning af recorder til fibernet tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
newbie123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Håber I kan hjælpe mig, da jeg har store kvaler med at tilslutte mit tv og harddisk recorder til fibernet. Mit tv er Panasonic px70 og min harddisk recorder er samsung HR737.

Helt grundliggende virker mit tv signal, men jeg kan kun se tv hvis jeg tænder for min harddisk recorder skifter dens kanal til ekstern og sætter mit tv til ekstern. Jeg kan ikke se hvordan jeg kan få mit tv og hd recorder til at "gemme" kanalerne på de forskellige kanalnumre. Jeg kan derfor ikke "sætte min hd recorder til at optage på kanal 3".

Som det er nu har jeg tilkoblet den digitale box med scart til min Hd recorder. Min hd recorder er så tilkoblet fjernsynet med HDMI kabel.

Hjælp hvordan ser jeg tv uden at tænde for min hd recorder, og hvordan kan jeg lagre kanaler på min hd recorder og tv for den sags skyld, så jeg kan optage på en anden kanal end den jeg ser...

Håber ovenstående knudret forklaring giver mening....

Til top Vis newbie123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newbie123

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Det kan du ikke. Det er din STB der bestemmer alt, hvad du foretager dig. Hvis du skal optage og se noget andet samme tid, så skal du bruge 2 stk. STB.

Det er det fremragende ved Fibernet. Du skal (kan) slet ikke bruge de indbyggede tunere til noget som helst. Det glemmer man ofte, at gøre opmærksom på, når FIber fremhæves som det eneste saliggørende. Det geniale ved Fiber er, at det kommer ud i yderområderne, ellers kan de det samme som alle andre.

Hvis du samtidig har mulighed for, at modtage signalet analogt, så kan du jo sætte enten tv'et ellers optageren til at trække dette signal. Så skal du kun undvære det digitale signal, imens du optager noget andet (eller omvendt selvfø'li)

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nej, det er flot. Jeg står selv i samme situation. Så optageren kan ikke bruges til en skid mere :-( Kan nu kun bruge den som afspiller FLOT. Er træt af det fibernet - syntes løsningen er alt for lidt gennemtænkt !

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:

Hej,

Nej, det er flot. Jeg står selv i samme situation. Så optageren kan ikke bruges til en skid mere :-( Kan nu kun bruge den som afspiller FLOT. Er træt af det fibernet - syntes løsningen er alt for lidt gennemtænkt !

Problemet er vel snarer mangelfuld information ved skifte af tv udbyder. Du kan jo sagtens bruge optageren, bare ikke uden STB'en. Det samme gælder jo for dit tv. Dy tænder tossen og klare resten på boksen.

Heldigvis begynder udbyderne så småt at indse behovet for at kunne optage, og flere har enten eller kommer med STB med indbygget harddisk

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes