Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Skulle i dag hjælpe en bekendt med at tilslutte en Sony rdr-hxd870 HDD optager. Øvrigt udstyr er et 32" samsung og en digital sat.boks fra canal digital.
Jeg har aldrig rodet med sat.udstyr, men det drillede mig en del!
Vi vil selvfølgelig gerne udnytte de digitale dvb-t kanaler som dvd optageren muliggør. (han har også antenne på taget ja)
Iflg manual under tilslutning af både digitale og analoge apparater har jeg gjort flg:
Antennestikket fra taget går bag i sat.boksen. Antenne videre derfra til analog ind på sonyen. Derfra går et nyt antennekabel fra analog ud til digital ind på samme sony optager, og derfra fra digital ud og op til antenne ind i tv'et.
Jeg har sat et hdmi kabel fra optageren til tv'et.
Det er scart fra optager til sat.boks, og scart fra sat.boks til tv.
Jeg vil gerne følgende:
Man skal kunne se dvb-t kanalerne via optageren. Ved at trykke på "input" på optagerens remote skal man kunne gå til sat.boksen. Og kan skal kunne optage fra sat.boks til HDD, mens man ser dvb-t kanalerne. Det kan ikke lade sig gøre med den nuværende opsætning.
Et sted undervejs i installeringen synes jeg at det funkede som det skulle, og endda uden alle scartkablerne, men kunne ikke finde den opsætning igen!?
Så alt i alt søger jeg den nemmeste opsætning der muliggør den bedste udnyttelse af funktionerne!
Er ved at være både desperat og pinlig berørt, så ville sætte megen pris på en løsning 
Mvh Søren K
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=RDR-HXD87 0B&productsku=RDRHXD870B.EC2&site=odw_da_DK&page Type=Accesories&imageType=Main&category=DVD+Recorder #tab
|