| Forfatter |
|
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej experter.
Ska have min united DVD-spiller udskiftet til noget mere tidsvarende.
Den skal kobles op på min PIO 436 FDE, der har HDMI indgang. Er nogen som helt ide i at købe en optager med HDMI uden at have adgang til en HD-kilde ?
Vil signalet med lavere opløsning blive opskaleret til 720 linier eller hvordan, og giver det en synlig forskel.
Håber at nogen kan gi en fornuftig forklaring.
|
| Til top |
|
| |
claust Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke selv set et HDMI overført billede, men ifølge diverse tests jeg har læst på nettet giver HDMI klart bedre billede også ved 'alm' DVD kigning. Enkelte DVD-recordere/afspillere f.eks. Philips kan endda opskalere til 1080i - ved så ikke om det er endnu bedre?
|
| Til top |
|
| |
Panarai Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
På papiret burde HDMI være bedst, men i praksis er komponent (analog) bedre til Plasma skæme.
Har selv er Pioneer 436, og Pioneer DVR-433 DVD/Optager, den køre med 625p som står knivskarpt.
Jeg ved ikke om det er fordi, der er meget stor forskel på optagere med HMDI udgang, udgangen er ikke bedre end de komponenter der ligge inde bag. Jeg tror ikke de billige er gode nok, endnu.
|
| Til top |
|
| |
claust Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et 37" LCD og satser kraftigt på at HDMI leverer varen :-) Ellers vil det nok være lidt skuffende at have investeret 12-1400kr. i kabler...igen.
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lcd liggende i stuen og har bestillt denon-1920 kun på grund af hdmi udgang.Håber min lcd kommer i omdrejninger?Såvidt heg har læst, lover denon at billede skulle være meget fint med hdmi på lcd'en?
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har selv købt en Philips DVP9000 m. HDMI udgang da jeg håbede at denne signalkilde ville forbedre billedet på mit philips 37pf9830. Jeg har kørt med 720p og 1080i uden at kunne se den store forskel imellem de to opløsinger men ifht. alm scart er billedet noget mere skarpt/kontrastfyldt.
Jeg må dog indrømme at jeg ikke har haft tid til en grundig sammenligning og test af hverken DVD eller TV.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
spilfair skrev:
| Vil signalet med lavere opløsning blive opskaleret til 720 linier eller hvordan, og giver det en synlig forskel. |
|
|
Det afhænger af afspilleren. Forskellen på analog og digital overførsel betyder dog mere end opskalering - signalet bliver alligevel opskaleret i tv'et, så om det sker i afspilleren eller tv'et er i princippet fløjtende ligegyldigt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto>>> hmm... siger du dermed at der ingen (synlig) forskel er på, om et ex. DVD-signal bliver opskaleret i DVD'en (ex. dvp9000) eller om det sker i selve tv'et?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
marvel skrev:
| Otto>>> hmm... siger du dermed at der ingen (synlig) forskel er på, om et ex. DVD-signal bliver opskaleret i DVD'en (ex. dvp9000) eller om det sker i selve tv'et? |
|
|
Nej, jeg siger at det ikke nødvendigvis er bedst at gøre det i DVD'en. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt så
|
| Til top |
|
| |
Peter_N Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et tillægs spørgsmål til denne tråd 
Jeg står selv i den situation at jeg skal ud at købe en ny DVD til mit Panasonic TH42PV500E.
Og så kom jeg til at tænke på lyden. Er det ikke smartere at købe en DVD med HDMI hvis man også gerne vil have direkte lyd til TV'et. ?
|
| Til top |
|
| |
claust Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joh, du slipper da for et ekstra kabel, og kvaliteten burde være tilsvarende bedre (digital)
|
| Til top |
|
| |