Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Denon 2910 vs 2920? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg overvejet en af det to afspillere, men problemet er hvilken en af de to?2910 har både dvi/hdmi mens 2920 har også sacd samt med dvi/hdmi.Er lidt forvirret pga 2920?Kan ikke se om den har dvi med?Da min lcd har kun dvi uden hdmi.Hvis er nogen som kan forklare?

Mvh

Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Har lavet fejl!Har faktisk tænkt på "1910 vs 1920" my bad.
Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

er slet ikke nogen som har forstand i det her afspillere???

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer selv en Denon DVD1910, 1910eren har DVI udgang, hvor den nye model 1920 har HDMI udgang (der har du den hovedsaglige forskel på de to) HVERKEN 1910 eller 1920 har HDMI OG DVI, det er dvi i 10'eren og HDMI i 20'eren.

Forskellen på de to er at HDMI også udsender lyd og ved dvi er det kun det digitale billede der sendes ud. Der er endnu en forskel angående kabeltræk af de to kabeltyper HDMI og DVI, DVI har en max træklængde på 5 meter, og hdmi er 15 til 20, dog vil et DVI kabeltræk på op til omkring de 15 meter  også fungere fint hvis kvaliteten af kablet er høj (sørg for at handle et sted hvor du kan levere kablet tilbage hvis ikke det fungere og vi snakker enten eller, altså enten er der signal, eller også er der ikke signal/delvise svigt i signalet hvor billedet forsvinder helt, så det er nemt at se om det virker eller ej)

MEN hvis du vælger at forbinde en afspiller med DVI med en projektor med HDMI gælder 5 meter reglen for DVI kablet igen, og ikke reglen for HDMI. (dog vil en god kvalitet af kablet virke her også "højst sansyneligt"

her ser du:

HDMI-HDMI kabel, træk tilladt op til 15-20 meter (uanset kvalitet)
DVI-HDMI kabel, træk op til 5 meter dog kan det virke op til 15 meter med højkvalitets kabler
DVI-DVI kabel, træk op til 5 meter dog kan det virke op til 15 meter med højkvalitets kabler
Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

Mange tak for oplysning, det var lige det jeg manglede.Hvad kan du sige mere vdr din afspiller?1920 har fået meget ros på hifiklubben's hjemmeside?Hvad synes du selv?Har en Sony DVP-S7700 og den er lidt forgammel og har brug for udskiftning på hjemmebane.Derfor mit valg var enten 1920 eller 1910.Den gang har givet 9.000 for afspiller, nu gider jeg ikke mere.Kan sagtens klare for 2.599. 

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg syntes det er en fremragende afspiller, helt klart.
Jeg må sige at jeg syntes de 2,3k var mange penge da jeg købte den, men efter jeg fik den hjem og fik den monteres blev jeg ret glad over resultatet!

DOG syntes jeg fjernbetjeneren er lige ud sagt, vammel! men så er det godt med en multifjernbetjening hehe
Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes