Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit anlæg - opdateret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 22 December 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke været aktiv herinde for alvor før ,dog var jeg lidt med kigger for en 6 år siden. men nu har jeg tiden og lysten til igen. Det er ca. 6 år siden jeg købte det meste af mit anlæg. Mephisto købte jeg brugt. Den er desværre begyndt at strejke og bliver ikke lavet før i det nye år. Jeg er selv aktiv deltids musikker så det er musikken der kommer i første række. Jeg har desværre nok mistet toppen af hørelsen efetr næsten 30 år med en stor rør guitar forstæker i røven, så mine ører høre nok ikke de sidste detaljer som mange af jeres ører. Jeg har på tænkt mig at skifte Malerne ud med The Music på et tidspunkt ,selvom jeg er super glad for mahlerne. men det er
mit næste projekt vel og mærke hvis cd spilleren kan repareres.

Version 2 med nye/brugte Martin Logan Ascent. helt fantastisk ht hvis du spørger mig



__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 22 December 2013 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Anlægget består af - Audia Flight 100 - audia flight pre - Audiomeca Mephisto II.x - Thorens td 190 med en billig riaa til.
jeg skrotter nok lp eller beholder denne her. har ikke købt en lp siden 90erne og gider ikke rigtig pga dovenskab

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 22 December 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Det ser flot og hyggeligt ud. Men de bare flader og det hårde, men ret flotte gulv er ikke godt for klangen på dit anlæg. Det skulle du gøre noget ved i form af et større, men flytbart rya tæppe mellem dig og lytte stolen på gulvet. Du kan nøjes med at lægge det, når der lyttes.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 22 December 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

......gem pladespilleren og riaa'en til senere brug. Du kan jo fortryde.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 22 December 2013 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Den med tæppet er en super ide ,især hvis jeg flytter det igen. Ellers kunne mine 2 velopdragne yorksire terrier helt sikkert godt finde på at urinere på det.

Jeg har nogle store malerier på side væggene og 8 graders hældning på loftet. Stuen er god 9 meter lang og mine lamel gardiner tager en del. Så lyden er faktisk rigtig god og helt sikkert bedre en teorien burde fortælle. Vi (konen og jeg) er igang med at bestille en bog/cd reol special bygget som skal stå i højre side af rummet. En reol skulle være en god akustik løsning.

Og jeg beholder sikkert min thorens ,men gider ikke rigtig opdatere eller købe flere lp'er. Jeg har en del lp'er fra dengang jeg både var ung og smuk. (nu er jeg kun smuk ) så der jo lidt nostalgi i dem. Og der er ingen tvivl om at der er mere dynamik i en lp. Men efter sigende skulle min Mephisto være meget analog lydende.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 22 December 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Det er jo heller ikke nødvendigt, at skulle købe flere lp'er, men blot det , at kunne lytte til dem du har trods alt. Pladespilleren er jo købt og betalt, og det er lp'erne jo også. Et rya tæppe vejer ikke meget, så det er nemt at rulle sammen efter brug.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 22 December 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tør næsten ikke spørge konen om lov ang. rya tæppet, og som jeg skriver har jeg faktisk en rigtig god lyd herinde.
Men jeg er klar over at det nok vil gøre lyden endnu bedre. Jeg overvejer det seriøst hvis jeg får The Music herind.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 22 December 2013 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Smukt rum! Jeg håber du får lavet din flotte Pierre Lurne afspiller
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 22 December 2013 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej Claus. Starcaster her fra Gearfreak! :)

Det ser jo rigtig fedt ud! Alle komponenter ville jeg sagtens kunne leve med... Jeg har lige fået mig et billigt IKEA tæppe og det
har hjulpet rigtig meget på akustikken i vores stue, men reolen vil helt sikkert også give lidt.
God Jul!

__________________
MVH Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 22 December 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej starcaster. Jeg har ellers ikke brugt mit normale forum navn Pluto her ,fordi dette jo ikke er et musiker forum.

Og nu får jeg sikkert slag af jer. Men man skal ikke gøre et rum fuldstændig dødt for at man får ditten og datten af detaljer med i musikken. Min bekendte Knud Møller som bl.a spiller guitar med Johnny Madsen og skriver og indspiller musik til bl.a dr. i hans studie er der plankegulve - trælofter og pudsede vægge. Han har et løst tæppe hist og her.
Nu ved jeg godt at man jo gerne bruger microfoner både foran og bagved og i flere afstande når man indspiller især guitar. men man får jo trods alt også lidt af rummet med. Jeg spurgte ham om det ikke var en fejl .og han svarede at et rum må godt være levende.

Og jo selvfølgelig kan det være jeg får en smule mindre og mere hvis jeg smider et tæppe. uden tvivl ,men jeg er ret vild med lyden herinde. Jeg hører heller ikke musik hvor der både er fløjter og violiner mm. Men jeg hører dog både Louis Armstrong - Dire Straits og en masser blues rock. Dynamikken betyder meget både når jeg selv spiller og når jeg hører musik.

Teknikeren som skal kigge på cd spilleren har en mistanke om at det er et relæ ved strøm fidusen der står oh klikker. han har dog ikke haft fingrene i den endnu. men jeg håber bare det er det ,for den har altid spillet fedt.

Og tak for komplimenterne i øvrigt.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 22 December 2013 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jamen du har helt ret. Jeg synes også et lytterum kan blive for dødt. Så hvis du ikke har nogle problemer i dit rum er det jo
bare super. Held og lykke med CD afspilleren!

__________________
MVH Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 24 December 2013 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert grej..

Har hørt Mahler et par gange og styret af ordentligt elektronik er spilleglæden og den fysiske tilstedeværelse i musikken abnorm.

Forstærkersættet er jeg lidt misunderlig på. Havde på et tidspunkt sådan et sæt på hånden og har senere fortrudt, at jeg dengang ikke sprang til.

__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 24 December 2013 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:
Lækkert grej..

Har hørt Mahler et par gange og styret af ordentligt elektronik er spilleglæden og den fysiske tilstedeværelse i musikken abnorm.

Forstærkersættet er jeg lidt misunderlig på. Havde på et tidspunkt sådan et sæt på hånden og har senere fortrudt, at jeg dengang ikke sprang til.


Mange tak. Jeg er også rigtig glad for det hele , og ideen med at købe The Music er almindelig gas som man siger i guitar verdenen. Det spiller ret fantastisk sammen det hele især når mephistoen spiller også

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Kunne lige se, at du skrev, at du havde solgt dine højttalere.

Udover Martin Logan hvilke alternativer har du som afløser for Mahlerne? Og hvorfor solgte du dem i det hele taget?

__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige hentet et sæt Martin Logan Ascent fra 2003 igår aftes. Hold da k... hvor er der bare meget mere luft og fylde i
musikken i forhold til alt hvad jeg ellers har lyttet på. Jeg har lige brugt morgenen til at fin justere placeringen og det var slet
ikke så svært som jeg har læst. Nu mangler jeg bare et sæt biwire kabel ,da det jeg havde på lager ikke er super men det
spiller da.

Jeg solgte mine Mahler mest fordi jeg gerne ville prøve noget nyt og droppede tanken ang. The music både fordi jeg ikke gider
bøvle med så tunge ht og fordi de koster rigtig mange penge også brugt. men det er helt sikkert en fantastisk ht.

Jeg prøver lige opdatere mine billeder

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Det lykkedes se i post 1

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke! Hvad måtte du give for sådan et sæt? 

__________________
Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hold da op, det var noget af et tæppe du har fået i stuen også Hvordan oplever du det på lyden? Ellers du lavede måske
skiftet med både tæppe og højtalere samtidigt?

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sige at jeg fik 12 k i friværdi efter salg og køb. mahler verse Ml. Så jeg syntes jeg har fået enormt meget ht for
pengene og lige nu er de bare rigtig meget federe end mine mahler og det er uden ordentlige kabler.

Men de kræver en stor stue og det har jeg også. Knap 40 m2 + 40 m2 køkken alrum i delvis åben forbindelse dog med en mur
ca. det
halve af rummets længde.
Og tak


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

prøv at rykke dem længere frem 1.5 meter fra bag væg
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes