Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2024 | 07:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Beta’s hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 14 April 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

På opfordring af MN 1974 lægger jeg nu nogle billeder af mit set-up ud på siden.

Den opmærksomme seer vil selvfølgelig straks stille det obligatoriske spørgsmål:

Står højtalerne ikke for tæt på bagvæggen? Svaret er både ja og nej...

Uden at virke høj..... vil jeg sige, at jeg for længst har sat mig ud over den slags petitesser, men i stedet nyder musikken,
når den strømmer mig i møde, hver gang jeg tænder for anlægget - jeg hører nok musik 2 - 3 timer dagligt.

Er I, mod forventning, i tvivl om hvad I ser, kan I se det nederst på siden.













Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 14 April 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ser rigtig fint ud dit setup Beta. Hvordan spiller det ? :-)

Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 14 April 2012 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Super flot. Der må være en god akustik i det rum, med kokostæppe og skråvægge.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 14 April 2012 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Takker...

Det spiller super godt.

Varmt og detaljeret med et stort og åbent lyttevindue.

Højtalerne er "nye", og de kunne måske nok profitere af en strammere og mere magtfuld effektforstærker. På den anden
side synes jeg, at det afhænger meget af indspilningen hvordan især bassen er. Alt det andet er upåklageligt.

Når det er blødt, er det blødt, når det er hårdt og kontant er det hårdt og kontant, så det er vel egentligt neutralt, og så
alligevel... ???

Som jeg lufter lidt i starten, er det musikken der er i centrum og det skal lyde godt, og det gør det, så hvad vil jeg mere?

Jeg synes man skal spørge sig selv: "Lyder det godt"? Er svaret, ja, så behøver man ikke tænke mere over det, men bare
nyde musikken.

Gid det var så enkelt.

Iøvrigt er der meget gratis musik i radioen: DR sender rigtigt meget klassisk og jazz i god kvalitet og det er en opgave den
gode gamle Pioneer F90 klarer rigtigt flot.

Med venlig hilsen





Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 391
Sendt: 15 April 2012 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jamen kan jo se du har fået nye højttalere siden jeg var at hente din Lyngdorf for nogle måneder siden.

Hvordan spiller de så i forhold til dine gamle standerhøjttalere, som jeg self. ikke kan huske navnet på?

PS.: Lyngdorf'en spiller derudaf stadigvæk
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 15 April 2012 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

heysan,
det er da godt ud;-)
Skal der ikke et billede med af dine Sota stander højttalere også,-)?
Hvordan er det nu, streamer du musikken?

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 15 April 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Uden at virke høj..... vil jeg sige, at jeg for længst har sat mig ud over den slags petitesser

Uden at jeg vil virke høj..... så er det altså altafgørende at opstille højttalerne korrekt. Med det fine udstyr du har er det synd ikke at udnytte det rigtigt. Og det er endda gratis.

Det svarer lidt til den lidt højr.... mand som køber en mercedes og kører rundt i den på halv flade dæk  

Er dit rum alligevel håbløst med de meget skrå vægge siden du virker så ligeglad ?

Det er fint at sige at det jo kun er musikken der tæller men så kunne man jo også bare helt give op    sælge alt sit bras  og lytte på et sæt computerhøjttalere.

Det kunne godt lyde lidt som om dit anlæg ikke performer som du havde ønsket og du så har sagt til fanden med det nu hører jeg bare på det som det er.   Hvis man er nået der til kan jeg fortælle at jeg engang under en ombygning havde fede musikalske tider med en jvc boomblaster fordi det var hvad jeg måtte leve med. 

Betyder det så at jeg ville nøjes med den ?    Gu vil jeg da ej  da ikke når jeg ved hvor meget mere musikken på alle plader har at byde på når anlæget kan kan og ikke mindst får lov til at vise det.

Men hvis jeg er helt galt på den så må jeg vel lige undskylde på forhånd for at virke lidt høj.....  



__________________
Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 15 April 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:
Hej,

Jamen kan jo se du har fået nye højttalere siden jeg var at hente din Lyngdorf for nogle måneder siden.

Hvordan spiller de så i forhold til dine gamle standerhøjttalere, som jeg self. ikke kan huske navnet på?

PS.: Lyngdorf'en spiller derudaf stadigvæk


Hej Jannik

De spiller mere til den varme side og jeg synes de halter en smule efter SOTA'erne, som har en fantastisk mellemtone og
diskant, og samtidig en tranparens, som få højtalere kan matche.

Jeg tror Lyngdorfen ville have været et bedre match, ihvertfald i forhold til bassen.

De hedder iøvrigt SOTA Panorama og lever i den grad op deres navn: S(State)O(Of)T(The)A(Art) Panorama.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 15 April 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
heysan,
det er da godt ud;-)
Skal der ikke et billede med af dine Sota stander højttalere også,-)?
Hvordan er det nu, streamer du musikken?


Hej Morten.

Tak skal du have. Ja, det ser godt ud, og det lyder ikke mindre godt.

Jeg spiller gammeldags CD'er og hører meget radio.

Du får lige et billede af SOTA'erne, så du kan mindes...
Jeg har spillet på dem rigtigt længe og har faktisk kun manglet den dybe bund, så det er grunden til at jeg købte B&W'erne -
nu får vi se hvem der bliver stående...

Med venlig hilsen



Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 15 April 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:

Uden at virke høj..... vil jeg sige, at jeg for længst har sat mig ud over den slags petitesser


Uden at jeg vil virke høj..... så er det altså altafgørende at opstille højttalerne korrekt. Med det fine udstyr du har er det
synd ikke at udnytte det rigtigt. Og det er endda gratis.


Det svarer lidt til den lidt højr.... mand som køber en mercedes og kører rundt i den på halv flade dæk  


Er dit rum alligevel håbløst med de meget skrå vægge siden du virker så ligeglad ?


Det er fint at sige at det jo kun er musikken der tæller men så kunne man jo også bare helt give op    sælge alt sit bras 
og lytte på et sæt computerhøjttalere.


Det kunne godt lyde lidt som om dit anlæg ikke performer som du havde ønsket og du så har sagt til fanden med det nu
hører jeg bare på det som det er.   Hvis man er nået der til kan jeg fortælle at jeg engang under en ombygning havde fede
musikalske tider med en jvc boomblaster fordi det var hvad jeg måtte leve med. 


Betyder det så at jeg ville nøjes med den ?    Gu vil jeg da ej  da ikke når jeg ved hvor meget mere musikken på alle
plader har at byde på når anlæget kan kan og ikke mindst får lov til at vise det.


Men hvis jeg er helt galt på den så må jeg vel lige undskylde på forhånd for at virke lidt høj.....  



Hej HIFY.

Ja, du er helt galt på den.

Jeg synes på ingen måde jeg har givet udtryk for at være ligeglad eller har givet op, tværtimod. Jeg giver udtryk for glæde
over mit anlæg og en endnu større glæde ved musik.

Det kan da godt være det vil lyde mere "HIFI-rigtigt", hvis jeg rykker højtalerne 1 cm. længere frem og vinkler dem et par
grader indad og iøvrigt placerer hovedet i en skruestik, men det ændrer ikke på det grundliggende, nemlig min glæde
ved musik...

Nu synes jeg du, kritisk, skal læse dit indlæg igennem og forhåbentligt komme til samme konklusion som jeg, nemlig, at du
intet, absolut intet, ved om det du skriver om. Du har en masse antagelser og drager en masse konklusioner som du ikke
har forudsætninger for.

Men tab ikke modet - vi bliver alle klogere.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 15 April 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Lige præcis beta. Go indgangs vinkel du har til musik og Hifi. Vi bliver nemlig alle lidt klogere, bare lidt :-)
Mvh Søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 15 April 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Du har da helt og aldeles ret i at jeg ikke aner hvordan lyden er hos dig  og at jeg derfor ikke aner hvad jeg taler om. Jeg går da ud fra at det er det du hentyder til at jeg ikke aner noget om.

Jeg skrev nok mit indlæg fordi jeg selv har arbejdet meget med opstilling og lært at netop dette virkelig er noget der kan rykke ved oplevelsen i en sådan grad som selv det dyreste kabel ville sno sig meget for at opnå.  

Men jeg huskede da at sige undskyld på forhånd  



__________________
Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 15 April 2012 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:

Du har da helt og aldeles ret i at jeg ikke aner hvordan lyden er hos dig  og at jeg derfor ikke aner hvad jeg
taler om. Jeg går da ud fra at det er det du hentyder til at jeg ikke aner noget om.


Jeg skrev nok mit indlæg fordi jeg selv har arbejdet meget med opstilling og lært at netop dette virkelig er noget der kan
rykke ved oplevelsen i en sådan grad som selv det dyreste kabel ville sno sig meget for at opnå.  


Men jeg huskede da at sige undskyld på forhånd  



Det er helt ok, jeg blev s.. bare lidt muggen over, at du vidste mere om mig og mit, end jeg selv gør.

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 16 April 2012 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det ser flot og enkelt ud, og jeg kender godt de højttalere. Meget fyldig lyd med et lille dyk i mellemtonen, men det er jo netop det mange B&W ejere går efter. Dette lille dyk er jo med fuldt overlæg da det giver den "varme" der tales om mange steder.

Men hvor skilte du dig af med Lyngdorfén.

Du har ret i at nogle gange overtager hi-fi dyret glæden ved musikken. Du ved, man begynder at droppe de dårlige indspillninger. Men sådan burde det ikke være. Alt skal kunne høres hvis det nu giver gode minder.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 16 April 2012 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

beta

Du ved godt, at der er en bas kommode til de fine Sota'er, ikke? Var det ikke noget, at søge lidt efter? B&W's højttalere er tit udviklet til større rum, hvilket det større hæv fra 200hz og ned indikerer. Sjovt nok er de 803s2 du har, fysisk noget mindre end f.eks Snell type E original og alligevel kan de sætte et rum på prøve i bassen pga dette hæv, som type E ikke gør. Som din opstillng er nu, vil B&W'erne fordre en forstærker med en stram tør bas. Dette vil gøre det nemmere, at have dem stående hvor du har dem nu. Men som du selv nævner, beholder du måske ikke B&W'erne.

 



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 16 April 2012 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

High sky skrev:
Men hvor skilte du dig af med Lyngdorfén. Du har ret i at nogle gange overtager hi-fi dyret glæden ved
musikken. Du ved, man begynder at droppe de dårlige indspillninger. Men sådan burde det ikke være. Alt skal kunne høres
hvis det nu giver gode minder.Mvh



Jeg havde en køber til Doxa'en, men skulle så lige høre den, inden jeg sendte den afsted. Den besnærede mig så igen med
sin musikalitet, varme og store lydbillede, så jeg besluttede at beholde den, og istedet sælge Lyngdorfen.

Efter jeg anskaffede mig Benchmark-konverteren, har jeg faktisk ikke haft nogen CD'er jeg ikke kunne holde ud at høre på.
Benchmarken har en ekstrem ren lyd og frihed for fnidder i diskanten, så jeg vil næsten påstå, at man har ikke hørt sin CD-
samling, for man har hørt den gennem den.

Jeg ved godt der er mange herinde, som ikke bryder sig om den, men det er for mig fuldstændigt uforståeligt. Det skyldes
måske, at folk ikke giver sig tid til at vænne sig til dens "lyd".

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 16 April 2012 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

beta


Du ved godt, at der er en bas kommode til de fine Sota'er, ikke? Var det ikke noget, at søge lidt efter? B&W's højttalere
er tit udviklet til større rum, hvilket det større hæv fra 200hz og ned indikerer. Sjovt nok er de 803s2 du har, fysisk noget
mindre end f.eks Snell type E original og alligevel kan de sætte et rum på prøve i bassen pga dette hæv, som type E ikke
gør. Som din opstillng er nu, vil B&W'erne fordre en forstærker med en stram tør bas. Dette vil gøre det nemmere, at have
dem stående hvor du har dem nu. Men som du selv nævner, beholder du måske ikke B&W'erne.


 



Jeg har faktisk et stort rum på 32 m2, så jeg synes ikke jeg generelt har problemer med for meget bas. Den kan dog bliver
lidt for fyldig, hvis indspilningen har en blød og fyldig bas, ellers synes jeg det er meget neutralt. Jeg er dog også sikker på,
at Lyngdorfen ville have været et bedre match i bassen, hvor den er ret ekseptionel.

Når alt kommer til alt, drejer det sig også meget om at vænne sig til den aktuelle lyd.

Med venlig hilsen



Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 16 April 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt Flatline biwire ind i systemet - det blev det bestemt ikke ringere af.

Det er altid godt at have flere skud i bøssen...

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 17 April 2012 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg fik lige øje på at dine højttaler har basporten monteret foran.  De er måske faktisk bygget til at stå tæt op mod væggen ?

Jeg er måske lidt langsom men du er lige nødt til at forklare mig hvilke petitesser det er du for længst er vokset fra og vælger at undvære.  Grunden til at jeg spørger er at jeg kan se at du lægger vægt på at det skal være nogle bestemte kabler der bruges . De forskelle der er på kabler går så ikke ind under de samme små petitesser ?

Kan du forklare mig lidt om hvad du fravælger og hvad du opnår med de nye tiltag..  Helst uden at blive sur



__________________
Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 17 April 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

HIFY

 B&W's højttalere er designet til at stå rimeligt fri af væggene. Men ved at vælge det rigtige udstyr rent klangligt i bassen, kan man i visse tilfælde godt have dem nær væggene.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes