Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2024 | 20:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mer stereo......med bilder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 December 2003 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Er det plass til en normann her også.... 

Meget interessant forum, med mye interessant lesestoff!  Siden jeg har kost meg med å lese her en stund, tenkte jeg kanskje det var på tide å bidra litt også, og da ved å presentere mitt ringe stereoanlegg for de øvrige medlemmer.

Jeg var den lykkelige eier av et surround-anlegg i et par år, men etter å ha flyttet for en tid tilbake og deretter tilbragt mye tid sammen med en audiofil kamerat, var det ikke lengre mulig å lyve for meg selv: det låt altfor dårlig i stereo!  Dermed forsvant alt surround-relatert utstyr over en kort periode og resultatet av salgene + mye mer gikk med til å innhente følgende:

300 &

Forforsterker: Classe DR 6 (ca 10 år gammel, men fortsatt en av de beste.  Særdeles bra RIAA trinn).

Effektforsterker: Musical Fidelity E300

Og en LC Audio Millennium XP (modifisert med 2 x 600VA trafoer, bedre elektrolytter, fullbalansert og custom kabinett.  Klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg vil beholde...).

Platespiller: Nottingham Analogue Spacedeck m/Syrinx PU3 arm & Grado Ref. Platinum pick-up.  Valgt etter prøvespilling av maaaange spillere.

RIAA: Electrocompaniet ECP-1 (har et lite kjærlihetsforhold til denne og har ikke klart å skille meg av med den selv om forforsterkeren har RIAA.  ECP-1 er etter min mening en av de aller beste jeg har hørt under 20.000...)

CD: Musical Fidelity E600 (ikke siste skrik, men meget musikalsk).

Cass: Sony TCK-515S (så bra som en cass. spiller trenger å være...)

Tuner: Technics ST-Z1 (billig, gammel og god analog tuner)

Høyttalere: Living Voice Auditorium Avatar (mmmmmmm.....deilig!)

I tillegg høyttalerkabler fra Rapport, RCA kabler fra Monster (M1000), Wireworld (Oasis), Straightwire (Encore II), HMS (Duetto II) og AudioBS (BlackConnect), samt Supra EFF-IXLR XLR kabler.

Og det var vel det hele.

Jeg er i det store og hele meget fornøyd med anlegget, dog spesielt med høyttalerne, forforsterkeren og platespilleren.  Det tilfredsstiller uansett mitt ikke-helt-audiofile behov meget bra og om jeg skal oppgradere videre vil det nok kun bli fordi jeg får et tilbud som jeg simplethen ikke kan si nei til.  Alt jeg trenger for øyeblikket er et godt, praktisk og pent rack.  Anlegget er for tiden montert på vegg (VM Acoustics), men dette blir for slitsomt når ting skal skiftes eller flyttes på grunn av svært liten plass bak komponentene.  Har ikke bestemt meg for noe bestemt merke ennå, men jeg heller litt i retning av Sound Organisation.  I tillegg venter jeg på en custom-bygget platespillerhylle av eget design.

Tja, da er det vel ikke så mye mer å si, annet enn at kommentarer mottas med stor interesse!

Agrippa

PS - nei, det er ikke jeg som har bygget LC Audio effektforsterkeren...

Til top Vis Agrippa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agrippa
 
-=*Martin*=-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 21 December 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Fedt nok...

Man må tage hatten af for de fornemme mærker du bruger i dit anlæg, og især dine højttalere, har hørt om dem, men aldrig oplevede dem "live", siges at de kan rykke tænder ud på en flodhest...

Til top Vis -=*Martin*=-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -=*Martin*=-
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 21 December 2003 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Very nice indeed - kender dog ikke mærket på højttalerne! Hvor kan de findes henne, for de er særdeles interessante!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 21 December 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

 

       http://www.livingvoice.co.uk/

       Living Voice  er et engelsk mærke, der er kendt for

   monster store hornhøjttalere 

 

 

   

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 December 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Takk for snille komentarer!  Jeg er litt opprådd for flodhester akkurat nå i juletiden, men når jeg neste gang ser en skal jeg gjøre en test for deg Martin...   

Agrippa

Til top Vis Agrippa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agrippa
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 December 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ej det er sgu nice , den preamp er god og de speaker skle være rigtig gode , jeg har ikke selv hørt dem , men har tit tænk på at købe et par hjem.

synd man ikke ser dem her i dk , men de hedder jo ikke revel eller jmlap ,b&w nok derfor .

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 December 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

De ER meget gode, men trenger du ordentlig dypbass må du ha en sub i tillegg.  Det er imidlertid den eneste svakheten de har, såvidt jeg har oppdaget.  Jeg spiller alt fra viser til Death Metal (nåja, veldig lite DM...) og de klarer det meste med bravur.  Det går dog mest i akustisk musikk og der er de virkelig uovertrufne!  I'm in love!

Skulle jeg skifte, må det trolig bli toppmodellen Avatar OBX-R.  Ellers har jeg faktisk aldri hørt Revel, men kunne godt tenke meg å prøve ut et par F30.  F50 eller Studio hadde vært gøy, men jeg er ikke så glad i store høyttalere.  Mårten Design er et annet merke jeg gjerne skulle prøvekjøre når jeg en gang vil ha nye bokser.  Det blir dog en stund til...

Agrippa

Til top Vis Agrippa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agrippa
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 December 2003 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Agrippa skrev:

De ER meget gode, men trenger du ordentlig dypbass må du ha en sub i tillegg.  Det er imidlertid den eneste svakheten de har, såvidt jeg har oppdaget.  Jeg spiller alt fra viser til Death Metal (nåja, veldig lite DM...) og de klarer det meste med bravur.  Det går dog mest i akustisk musikk og der er de virkelig uovertrufne!  I'm in love!

Skulle jeg skifte, må det trolig bli toppmodellen Avatar OBX-R.  Ellers har jeg faktisk aldri hørt Revel, men kunne godt tenke meg å prøve ut et par F30.  F50 eller Studio hadde vært gøy, men jeg er ikke så glad i store høyttalere.  Mårten Design er et annet merke jeg gjerne skulle prøvekjøre når jeg en gang vil ha nye bokser.  Det blir dog en stund til...

Agrippa

revel synes jeg er meget opblæst det samme med jm lap .

heller PraAc 3,8 eller D38

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 22 December 2003 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Agrippa

Der er altid plads til en norsk nordmand fra Norge - dææææjååå

Flot samling du har der!

Det var eller en flot finish du har lavet der med den XP forstærker din

Kunne du hjælpe med lidt flere billeder af den?

Bare min Zappulse boede ligeså flot!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 22 December 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

 

     Revel er svindel og humbug.Har undersøgt en af deres

    10 tommer så kaldte metalmembraner. undersøgelsen

     foregik med en varm loddekolbe.Den strøg lige igennem.

     Den var sgu af plastic.Jeg skal nok lige tilføje at enheden

     var defekt inden undersøgelsen. Jeg mener den stakkels

     ejer måtte slippe 7kkr for en ny.  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes