Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 08:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Atoll, Denon, Dali og B&W - Nu med SVS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 September 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Det er et kombineret hifi og surround anlæg.

Udstyr:

  • Sony KV32FQ85
  • Denon AVR 2400
  • Denon DVD 2910
  • Atoll CD100
  • Atoll AM100
  • Atoll AM50

Kabler og diverse:

  • Tara Labs Prism Nexa.
  • Diverse Tara Labs og Audioquest signalkabler
  • Soundstyle standere og tv-møbel

Højttalere:

  • Dali Evidence 870
  • Dali Evidence C70
  • Dali Evidence 370
  • B&W ASW 750

Denon-receiveren fungerer som forstærker for center og baghøjttalere og forforstærker for fronterne. Jeg benytter DVD2910 dekoderen og overfører 5.1 signalet. Fronthøjttalerne bi-ampes med de to Atoll AM effektforstærkere.

Atoll'erne. De to effekttrin i bunden og cd-afspilleren ovenpå. Placeringen er pæn på grund af symmetrien - men det er også for at give begge forstærkere lidt luft, da de bliver afsindigt varme:

De to Denon-kasser. Kabelrodet bagved er ikke synligt med mindre man ligger på knæ ..

Et kig bag på forstærkerne:

Dali Evidence 870 set ovenfra:

Højttalerterminalen:

Subwooferen uden forklæde. 12" bas, trykkabinet og 1000 W digital forstærker:

Fronthøjttaler og subwoofer set forfra:

Dali Evidence 370 og Soundstyle stander med spikes bruges som bagkanaler:

Systemet forfra:

Systemet bagfra:

Kommentarer?



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 04 September 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:

Det er et kombineret hifi og surround anlæg.

Udstyr:

  • Sony KV32FQ85
  • Denon AVR 2400
  • Denon DVD 2910
  • Atoll CD100
  • Atoll AM100
  • Atoll AM50

Kabler og diverse:

  • Tara Labs Prism Nexa.
  • Diverse Tara Labs og Audioquest signalkabler
  • Soundstyle standere og tv-møbel

Højttalere:

  • Dali Evidence 870
  • Dali Evidence C70
  • Dali Evidence 370
  • B&W ASW 750

Denon-receiveren fungerer som forstærker for center og baghøjttalere og forforstærker for fronterne. Jeg benytter DVD2910 dekoderen og overfører 5.1 signalet. Fronthøjttalerne bi-ampes med de to Atoll AM effektforstærkere.

Atoll'erne. De to effekttrin i bundet og cd-afspilleren ovenpå. Placeringen er pæn på grund af symmetrien - men det er også for at give begge forstærkere lidt luft, da de bliver afsindigt varme:

De to Denon-kasser. Kabelrodet bagved er ikke synligt med mindre man ligger på knæ ..

Et kig bag på forstærkerne:

Dali Evidence 870 set ovenfra:

Højttalerterminalen:

Subwooferen uden forklæde. 12" bas, trykkabinet og 1000 W digital forstærker:

Fronthøjttaler og subwoofer set forfra:

Dali Evidence 370 og Soundstyle stander med spikes bruges som bagkanaler:

Systemet forfra:

Systemet bagfra:

Kommentarer?

Super, super flot system.

Jeg har selv haft Dali Evidence 870 en gang og de spiller sgu godt.

Tillykke med et superfedt setup.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 September 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Super, super flot system.

Jeg har selv haft Dali Evidence 870 en gang og de spiller sgu godt.

Tillykke med et superfedt setup.

Tak. Ja, jeg synes også de spiller udmærket på trods af deres måske blakkede ry. Jeg har skrevet et par kommentarer i en tråd om Dali-højttalere som jeg klipper ind her - da det sådan set også er ret relevant i en tråd om mit anlæg.

Jeg har haft Evidence fra serien var næsten ny og jeg har boet to forskellige steder siden da. Og jeg synes generelt de har været svære at få til at lyde rigtig godt. Jeg har fundet at de lyder bedst ca. ½ m væk fra væggen og vinklet ganske let mod lyttepositionen. Jeg synes aldrig jeg har kunnet få dem til at spille rigtig dybt - så jeg har en B&W ASW 750 subwoofer til at hjælpe til (også for surround). Det har ikke været let at stille det ind og har kostet en del flytten rundt på højttalere og subwoofere, samt eksperimenteren med fase, frekvens / styrke på subben. Jeg har fundet den bedste placering mellem fronthøjttalerne, modfase og med low-pass filteret på et sted mellem 50-60 Hz.

Det har også hjulpet en HEL DEL på dynamik og perspektiv at udskifte udstyret til Atoll. Jeg bruger en CD100 som cd-afspiller og bi-amper med AM50 og AM100. Især cd-afspilleren gav det hele et løft, jeg var overrasket over hvor stor forskel der var. Jeg havde før en Denon DCD-1550AR. Jeg bruger (desværre) en Denon AVR2400 surround-receiver som forforstærker indtil videre. Den står til udskiftning når jeg finder den surround forforstærker jeg vil have. Det er et krav at den skal kunne håndtere begge dele, da jeg vil køre stereo / surround på samme udstyr. Det kunne let blive Atoll's PR5.1 og et 3-kanals effektrin - men da det jo i sig selv er en større udskrivning så venter det nok lidt. Jeg har dog på fornemmelsen at Denon'en tilfører lidt unoder til lydbilledet.

Jeg har før bi-ampet med Denon receiveren og et NAD 218 THX effekttrin. Jeg har også prøvet at køre det single-wire på receiveren og NAD'en alene. Denon'en led under at den ikke helt kunne kontrollere højttaleren med dens 90 W. NAD'en havde imponerende 225W kræfter, og den holdt bassen i et jerngreb men havde en del mangler i de lysere områder. Det lød klart bedst med bi-amping og heldigvis havde de nogenlunde samme følsomhed / gain.

Effekten var dog tydelig da jeg skiftede til bi-amping med forstærkere fra samme producent / serie. Atoll'en har ikke NAD'ens kræfter - men jeg synes ikke man mærker til at den har færre hestekræfter og dens større musikalitet træder virkelig igennem. Jeg er ganske enkelt imponeret over hvor godt de spiller - i forhold til prisen. Skal man kritisere er finishen på kabinettet (alu fronten er flot) ikke den bedste, forstærkeren bliver sindsygt varme og fødderne er noget lavt gummipjat, så man kan ikke stable to forstærkere (dvs. det tør jeg ikke, for de bilver godt nok varme af selv ikke at spille særligt højt). Og så er fjernbetjeningen ikke noget at skrive hjem om. Men de lyder godt og det er jo det vigtigste.  

Jeg bruger Tara Labs Nexa som højttalerkabler og noget halvbilligt Tara Labs og Audioquest signalkabler. Jeg har snakket lidt med hificables og de har anbefalet Quadra Blue til højttalere og Viablue til signalkabler ud fra mine ønsker om farvningen. Det er decideret ødelæggende for lyden hvis højttalerne får for "lyse" kabler - jeg prøvede nogle QED forsølvede kabler, men de fik alt til at lyde skingert og kvindestemmer fik nogle ubehageligt skarpe S-lyde. Jeg glæder mig til at jeg får de nye kabler.

Tilbage til Evidence højttalerne. Jeg synes de generelt spiller rigtig godt. De har en dejlig afslappet varm lyd og med en sub der hjælper med dybbassen har det hele en god fylde. Der hvor jeg synes den ikke klarer sig godt er når musikken bliver for kompleks. Dvs. der sker for meget i lydbilledet. Så bliver perspektivet lidt indeklemt og føler at lyden er "komprimeret" - jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det. Jeg ved ikke hvor meget af den effekt jeg skal tilskrive højttalerne og kabler / forforstærker. I første omgang skifter jeg kablerne.

Jeg beholder nok mine Dali'er et godt stykke tid endnu. Jeg skifter i hvert fald det andet lydudstyr først så alt er i samme "klasse". Man skal ikke negligere effekten af at surroundhøjttalerne er fra samme serie. Jeg har før brugt Dali 202 og SC7 sammen med Evidence højttalerne og selvom det i det store hele gjorde arbejdet godt - så giver det et klart bedre lydbillede i surround at have højttalere med nogenlunde ens klangfarve.

Det betyder også at starter man med at opgradere højttalere så står man over for en ikke helt ubetydeligt udgift. Jeg har ikke lyttet til så forfærdeligt mange højttalere - men noget af de bedste jeg har hørt er B&W's nautilus (demo-setup med Holfi). Så den - eller måske 700 serien er et godt bud på en afløser af dali'n når den tid kommer. Indtil da er jeg godt tilfreds.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Det ser rigtig godt ud, ja selv fruen må være tilfreds med det design.

Så mangler du kun projektoren og 100" så er biffen i hus

Flot design de Atoll produkter, passer fint til tvét, dog ikke til den nederste hylde



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Lars

Det ser rigtig godt ud, ja selv fruen må være tilfreds med det design.

Så mangler du kun projektoren og 100" så er biffen i hus

Flot design de Atoll produkter, passer fint til tvét, dog ikke til den nederste hylde

Tak. Jeg købte tv lidt for tidligt, det var før LCD'erne rigtig var kommet og en kvali 42" plasma kostede 40k. Så nu får tv'et lov til at blive et par år og så ender det nok med en 42" LCD eller plasma (hvad der nu findes til den tid). Der er ikke plads til et lærred og jeg gider ikke rigtig besværet med en projektor.

Nederste hylde er på listen over ting der skal udskiftes. Jeg har et godt øje til Atolls 3-kanals effektforstærker samt deres 5.1 stereo / surround forstærker der skulle give god surround uden at gå på kompromis med stereo.

DVD'en er sort og er forholdsvis ny, så den bilver nok ikke skiftet foreløbigt. Men det kan jo være jeg smider den på en hylde eller sådan, når jeg kan fylde hele "bordet" op med sølv / alu design.

Jeg har tidligere gået meget efter sort, for at det skulle passe med resten af anlægget. Der er dog en tendens til at alt skal være sølv, alu, guld eller lign - og kommer man lidt op i klasserne kan man stort set ikke få det i sort. Så lidt ved et tilfælde ender jeg med at købe en alu-farvet cd-afspiller og så rullede "lavinen".

Jeg synes ikke det gør så meget - visuelt set - når det er på hver sin hylde. Men det så godt nok forkert ud da cd-afspilleren var der alene sammen med to Denon-kasser i deres klassiske blank-sorte og en NAD 218 i NAD's mørkegrå farve.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 05 September 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Havde problemer med stående bølger i 30-40 Hz området. Jeg havde prøvet at flytte subben rundt inden for rækkevidden på mit 2 m kabel, men enten kom den ud af fase og lød grimt og ellers forstærkede den 30 Hz området voldsomt.

Før jeg dog ville til at overveje noget lyd-manipulerende udstyr tænkte jeg at jeg ville forsøge med lidt flere placeringer, så på vej hjem måtte jeg så forbi den lokale HFK og købe et kabel. Ikke verdens bedste - men jeg gad ikke betale for et super-kabel, hvis nu det viste sig at jeg ikke skulle bruge det.

Sådan ser det så ud pakket ud. Virker lidt spaghetti-agtigt:

Subwooferens placering før:

Og placering efter:

Det lød faktisk udmærket. Prøvede at flytte den lidt rundt på væggen, men det lød bedst forholdsvis tæt på fronthøjttaleren. Den er så lav så den ikke ødelægger perspektivet.

Her et billede hvor kablerne er blevet tæmmet lidt:

Og et billede af hele stereo-opstillingen:

Ixos kablet i forhold til mit gamle Tara Labs Prism 2200s:

Det har løst problemet med forstærkningen ved 30 Hz en del. Det er stadig lidt udtalt, men i langt mindre grad. Muligvis lidt på væggen over subben kan bryde de stående bølger yderligere.

Indtil videre får den lov til at blive, og jeg overvejer om det er værd at købe et bedre kabel.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 05 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Kanon setup!

lige et par konstruktive kommentarer også:

Ryk evt. hele setuppet ½ eller 1 m. til venstre, og ryk fronthøjttalerne ud, så de har mere luft og ikke noget TV imellem de to. Jeg vil umiddelbart tro det vil stramme lyden væsentlig op - både til film og musik?

mvh. Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 05 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Kanon setup!

lige et par konstruktive kommentarer også:

Ryk evt. hele setuppet ½ eller 1 m. til venstre, og ryk fronthøjttalerne ud, så de har mere luft og ikke noget TV imellem de to. Jeg vil umiddelbart tro det vil stramme lyden væsentlig op - både til film og musik?

mvh. Malthe

Tak for dine forslag. Du ser ikke stuen i sin helhed på billedet - men det er ikke muligt at flytte anlægget længere til venstre. Men du har ret - jeg er også lidt ked af at den højre højttaler står så tæt på hjørnet, da det forstærker bassen og man kan faktisk godt høre det i perspektivet. Det er dog ikke værre end at man lever med det.

Vedr. højttalernes placering fra bagvæggen. Jeg har eksperimenteret en del, både med afstand fra væg og med vinkling. De står ca. en halv m fra væggen og er ca. halvt forbi tv'et. Det er det kompromis jeg har lavet - perspektivet lyder udmærket her og de står ikke midt ude på gulvet og flagrer og ser dumme ud. Jeg flytter dem af til et par cm. for at finjustere. Det er en uendelig proces.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 05 September 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Prøv at stil subben midt i rummet, eller ved din sofa. Spil noget musik der sætter gang i resonansen. Gå rundt i stuen indtil du finder den bedste basgengivelse. Her bør subben stå. Hvis ikke den integrere så godt her må du flyttet fronter derhen, eller prøve at dele dybere.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 05 September 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Prøv at stil subben midt i rummet, eller ved din sofa. Spil noget musik der sætter gang i resonansen. Gå rundt i stuen indtil du finder den bedste basgengivelse. Her bør subben stå. Hvis ikke den integrere så godt her må du flyttet fronter derhen, eller prøve at dele dybere.

Jeg kender godt tricket - jeg er dog også lidt krakilsk med hvor jeg ønsker at subben skal stå. Det lader dog til at placeringen i siden er rigtig god. Jeg er ved at fintune low-pass filteret og volumenen. Jeg vil helst dele så højt jeg kan, for at surrounden lyder ok. Dekoderen klipper ved ca. 80 Hz vil jeg tro - og jeg vil helst ikke skulle til at slå low-pass filteret til og fra hele tiden. Lidt under 60 Hz er et rimeligt kompromis. Det er så dybt at man ikke kan retningsplacere lyden sammen med fronthøjttalerne og og det er også i det område hvor fronterne begynder at tabe energien i bassen. Det er dog tilstrækkeligt høj frekvens at surround lyder ok.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:

Vedr. højttalernes placering fra bagvæggen. Jeg har eksperimenteret en del, både med afstand fra væg og med vinkling. De står ca. en halv m fra væggen og er ca. halvt forbi tv'et. Det er det kompromis jeg har lavet - perspektivet lyder udmærket her og de står ikke midt ude på gulvet og flagrer og ser dumme ud. Jeg flytter dem af til et par cm. for at finjustere. Det er en uendelig proces.

OK. Det er sikkert billederne, der har snydt mig lidt ved første øjekast.

Jeg er helt enig i at man kan finjustere i det uendelige - ikke fordi der er én endegyldig optimal løsning, men i stedet fordi vores præferencer for lyd kan forandre sig over tid. Mine egne højttalere er meget følsomme overfor placering, så der kan gå lidt af en sport i at finjustere i højden, dybden og bredden!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

OK. Det er sikkert billederne, der har snydt mig lidt ved første øjekast.

Jeg er helt enig i at man kan finjustere i det uendelige - ikke fordi der er én endegyldig optimal løsning, men i stedet fordi vores præferencer for lyd kan forandre sig over tid. Mine egne højttalere er meget følsomme overfor placering, så der kan gå lidt af en sport i at finjustere i højden, dybden og bredden!

Billede af højttaler og væg:

Billede af højttaler fra siden:

Men derudover har du helt ret. Det ødelægger lyden en del hvis højttalerne står "bag" tv'et i mellem dem.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 05 September 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se at også andre har valgt Atoll, det er super grej. Mht. din bi-amping, hvordan har du bi-ampet dem? AM100 til bas og AM50 til diskant/mellemtone? Eller omvendt? Jeg har nemlig ikke fået ekspermenteret med min Atoll bi-amping endnu, altså kører jeg AM100 til bas og men IN80 til diskant og mellemtone.

Ellers super fedt steup! Kan godt forstå at du gerne vil have fingerne i Atolls 5.1 forforstærker plus en fra deres AV-serie, det ville sætte prikken over i'et.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 05 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Nightreaver skrev:
Dejligt at se at også andre har valgt Atoll, det er super grej. Mht. din bi-amping, hvordan har du bi-ampet dem? AM100 til bas og AM50 til diskant/mellemtone? Eller omvendt? Jeg har nemlig ikke fået ekspermenteret med min Atoll bi-amping endnu, altså kører jeg AM100 til bas og men IN80 til diskant og mellemtone.

Ellers super fedt steup! Kan godt forstå at du gerne vil have fingerne i Atolls 5.1 forforstærker plus en fra deres AV-serie, det ville sætte prikken over i'et.

Jeg er også ret glad for Atoll. Det udfylder et fint hul mellem mainstream og high-end produkterne. Man får en high-end agtig lyd til forholdsvis rimelige penge - jeg vil ikke gå så langt som at kalde Atoll billigt! Men i forhold til ydelsen synes jeg de er uovertrufne.

Jeg bi-amper med AM100 til bassen og AM50 til diskanten. Du skal have den mest strømstærke forstærker til at trække bassen, så du har gjort det rigtigt nok. Hvad har du af højttalere?



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:

Jeg bi-amper med AM100 til bassen og AM50 til diskanten. Du skal have den mest strømstærke forstærker til at trække bassen, så du har gjort det rigtigt nok. Hvad har du af højttalere?



Yep, det var nemlig også min tanke, men jeg fik at vide at det ikke altid er tilfældet og at man derfor skal prøve sig frem for at finde den bedste lyd. Jeg ejer et par Acoustic Energy højtalere som du kan se en smule mere om på min hifi tråd.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Nightreaver skrev:
lars99 skrev:

Jeg bi-amper med AM100 til bassen og AM50 til diskanten. Du skal have den mest strømstærke forstærker til at trække bassen, så du har gjort det rigtigt nok. Hvad har du af højttalere?



Yep, det var nemlig også min tanke, men jeg fik at vide at det ikke altid er tilfældet og at man derfor skal prøve sig frem for at finde den bedste lyd. Jeg ejer et par Acoustic Energy højtalere som du kan se en smule mere om på min hifi tråd.

Da vel ikke hvis det er samme mærke. De burde jo i princippet have samme "Lyd" blot med forskellig effekt. Skulle den ene lyde bedre, så må det være den store - og så burde man have købt to af dem. På den anden side er det også lidt overkill at have et så stort effekttrin til at trække diskanterne .. ?

Dit anlæg set flot ud. Det ser stilfuldt med de to atoll'er ved siden ad hinanden. Jeg kender desværre ikke Acoustic Energy højttalerne.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 06 September 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kom frem til den konklusion at jeg kunne retningsbestemme subwooferen for meget når den stod i siden. Jeg fik også fundet en low-pass frekvens hvor jeg kan stille den ind, så den ikke runger i 30 Hz området. Men selvom jeg deler ved ca. 47-48 Hz så kan jeg retningsbestemme lyden. Så jeg har stillet den tilbage ved siden af tv-bordet - og det er blevet bedre. Jeg synes stadig jeg kan høre det, men ikke så udtalt mere - og jeg er bekymret for at jeg ikke løser det med mindre jeg stiller subben foran tvbordet (ikke godt) eller køber een mere (heller ikke ret godt). 

 



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg deler nu så langt nede som 45 Hz men kunne stadig retningsbestemme bassen. Har prøvet at vinkle wooferen. Den skal drejes en del - og man kan diskutere hvor pænt det ser ud - men det lader til at hjælpe på perspektivet.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Næste forslag: Stil den foran dit sofabord, men med membranen pegende imod TV´et!  

Joh; så ligger der et kabel på gulvet!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Næste forslag: Stil den foran dit sofabord, men med membranen pegende imod TV´et!  

Joh; så ligger der et kabel på gulvet!  

Grmbl!  

I øvrigt er der ikke plads nok, for så skærmer den jo anlægget og man kan ikke gå forbi. Så meget palds er der ikke mellem sofabordet og tv'et. Og det kan ikke stå under bordet, for det overvejede jeg en kort stund.

Tilgengæld lader det indtil videre at fungere okay med vinklingen, så lige nu leger jeg lidt med den præcise vinkel samt finjustering af low-pass filteret og volumen. Igen igen igen.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes