Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 15:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hifi for begyndere... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Mojnes.
I forbindelse med tråden om de daaarjlige gamle Avance Concrete under DIY så har jeg da også lige fået lyst til at få nappet et par billeder af mit begynder setup.
Rummet som sådan - Ja, jeg er studerende og bor stadig hjemme 


Dejligt, ikke sandt? Noget af det bedste ved mine Avancer er:


Jeps, lige præcis. Der er stadig de originale fronter med til dem. De er MEGET skrøbelige lige rundt ved den øverste enhed, hvorfor de ikke skal have været af til mange fester, før de er knækket der, hvis folk har taget lidt hårdt ved dem...
Lidt tættere på dem, en dejlig klassiker:


Som det sikkert kan ses, så sidder bas/mellemtonerne i med blanke selvskærende skruer. Ja, enhederne har været udskiftet af en tømrer... Det er nogle Vifa enheder der sidder i nu, hvor begge er tilsluttet - dvs. at der ingen passiv membran er længere, delefiltret blevet ændret (er dog lidt i tvivl om det er fabrikeret specielt til disse højttalere, eller der bare er en standart 2 eller 2½ vejs løsning). Diskanterne er de oprindelige, og spiller ganske dejligt. Omend de er en lille smule trætte og mærket af tidens tand efterhånden, øv. Men stadig de bedste højttalere jeg har haft (siger dog ikke det helt store...), da tidligere er et sæt Jamo 300 II og Dantax P2000 (de var billige og store).
Men om ikke andet. Satelitterne fra det Jamo sæt har jeg stadig - Jamo sat 300 II - til når jeg får lyst til at stille op til sorroundsound. Kan dog ikke helt bestemme mig for hvordan det skal være, og om jeg gider have det oppe og hænge hele tiden, så indtilvidere ligger de på hylden



Hov, der kom vist lige et billede med af min dårlige samvittighed...
Recieveren er en Sony STR-DB780 QS - som faktisk har overrasket mig positivt med en i klassen MEGET udemærket levende lydbillede, som dog af og til godt kunne bruge en *lille* smule mere dybde. Men til prisen positivt overrasket. Skulle bare have noget sorround sound.
Løb så ind i det problem at jeg ikke gad bruge cd-afspilleren i computeren, samt at lydkvaliteten kunne være bedre, så jeg tænkte at invistere i en dvdafspiller da godt kunne betragtes som en fremtidssikring og købte en:
Sony DVP-NS305 - som da også er bedre end computeren, med coax - og for den sags skyld også alm. analog.
Nåh ja, min gamle md-afspiller jeg fik i konfirmationsgave af mine forældre:
Sony MDS-JE330 - kræver vist ingen nærmere forklaring, den er der bare

 - så, alt i alt et anlæg jeg er rigtig godt tilfreds med. Kunne dog godt tænke mig en lidt anden forstærker og evt. også afspiller til, men... Har også bil og er studerende, så det er lidt småt med pengene... Bilen trækker det hele, hehe... Kunne ellers være sjovt at prøve at smide en bedre klasse stereoforstærker til.


__________________
Mvh Lars Larsen
Til top Vis Dyne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyne
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Dyne skrev:



Hvor tit skifter du egentlig sokker?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Sokker? Der ligger da ikke nogle gamle sure nogen... Har da lige ryddet så dejlig fint op  Sjældent det sker... 

__________________
Mvh Lars Larsen
Til top Vis Dyne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyne
 
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 752
Sendt: 28 April 2005 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvor tit skifter du egentlig sokker?



Hvor må det være fedt at uploade sit anlæg, og så få sådan et spørgsmål tilbage - du får 6 for det kunstneriske Otto!!!

__________________
MvH. Dolkin.
Til top Vis Dolkin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolkin
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Det er helt "rart" at se de gamle beton højttalere. Kan huske dem da de kom frem...



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Dyne skrev:
Sokker? Der ligger da ikke nogle gamle sure nogen... Har da lige ryddet så dejlig fint op  Sjældent det sker... 

Jeg tror det er fordi den ene højtaler står foran kommoden



__________________
Jamo er nu slet ikke så ringe
Til top Vis PeptoBizmo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeptoBizmo Besøg PeptoBizmo's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Dyne skrev:
Sokker? Der ligger da ikke nogle gamle sure nogen...

Hehe, jeg tænkte bare på at du har en Concrete stående foran kommoden...  Du skal selvfølgelig have et  for at få plads til et godt anlæg på så lidt plads, det viser sand entusiasme.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 29 April 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ahhh, nu er jeg med på hvad du mener. For det ikke skal være løgn, så har jeg faktisk alle mulige andre små dimser, dingenoter o.l. i kommoden, end lige tøj. Det har jeg et skab til, der står lige uden for billedet til højre :P Så det er ikke noget problem.
Men at få noget wanna-be-hifi ind på pladsen... Der SKULLE bare være noget brugbart, og jeg er efterhånden ved at være træt af altid at skulle bruge en alt for billig sub, fra når jeg ville have noget kvali-lyd ud af jamoerne (imens jeg havde dantax'erne), så kravet var nogle gode, billige højttalere i en tilladelig størrelse.

Og ang. vægten, har da heldigvis størrelsen til at flytte rundt på dem, hvis det endelig skal være. Men så slemt er det nu hellerikke, 30.5 kg pr. højttaler.



__________________
Mvh Lars Larsen
Til top Vis Dyne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyne
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes