Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 15:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hifi for begyndere... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Mojnes.
I forbindelse med tråden om de daaarjlige gamle Avance Concrete under DIY så har jeg da også lige fået lyst til at få nappet et par billeder af mit begynder setup.
Rummet som sådan - Ja, jeg er studerende og bor stadig hjemme 


Dejligt, ikke sandt? Noget af det bedste ved mine Avancer er:


Jeps, lige præcis. Der er stadig de originale fronter med til dem. De er MEGET skrøbelige lige rundt ved den øverste enhed, hvorfor de ikke skal have været af til mange fester, før de er knækket der, hvis folk har taget lidt hårdt ved dem...
Lidt tættere på dem, en dejlig klassiker:


Som det sikkert kan ses, så sidder bas/mellemtonerne i med blanke selvskærende skruer. Ja, enhederne har været udskiftet af en tømrer... Det er nogle Vifa enheder der sidder i nu, hvor begge er tilsluttet - dvs. at der ingen passiv membran er længere, delefiltret blevet ændret (er dog lidt i tvivl om det er fabrikeret specielt til disse højttalere, eller der bare er en standart 2 eller 2½ vejs løsning). Diskanterne er de oprindelige, og spiller ganske dejligt. Omend de er en lille smule trætte og mærket af tidens tand efterhånden, øv. Men stadig de bedste højttalere jeg har haft (siger dog ikke det helt store...), da tidligere er et sæt Jamo 300 II og Dantax P2000 (de var billige og store).