Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 12:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Klans primær og sekundær anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 27 April 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Halløjsa

Nu har jeg i snart et par år fulgt med i hvordan andres anlæg ser ud, så mon ikke tiden er kommet til lige at vise de beskedne der er blevet råd til i Svendborg:

CD - Spiller : Thule CD100

Forstærker: Thule IA100

Tuner: Thule ...

Ekstra effekt: Thule PA100

Højttalere: Audiovector M3 signature

Højttalerkabler: Nordost Flatline

Interconnect: Kimber PBJ

Der er ikke forfærdeligt meget plads i stuen, så mine højttalere må stå med ryggen op ad skottet. Men anlægget har tjent mig trofast i mange år, og jeg er kanon glad for det. Spørg ikke til diskanten og bassen, eller hvordan mellemtonen lyder, for det eneste jeg bruger det til er at spille MUSIK. Jeg har intet forstand på finere detaljer, men elsker musikken. Det senest indkøbte er Stevie Ray Vaughan, Live at Montreux 82 + 85, Nirvanas Boxsæt med akustiske og elektriske eksempler på hvad de har lavet, Nick Caves B-sides and Rarities, og for Fruen skyld Keane. Alt høres så stråtaget er ved at lette....

Den ekstra effektforstærker er ikke koblet ind endnu, jeg har tænkt mig at bi-ampe audiovectorerne, men mit problem er at cd-spilleren allerede hopper med 'kun' den almindelige forstærker på. Havde overvejet at skrive til Jazz og høre hvad et par nye fødder til cd-spilleren mon kunne gøre

Det lille anlæg der står inde ved siden af... hmmm... altså, rummet var planlagt til at skulle være dame-værelse, så jeg satte lidt op derinde, men så var der et par af rødderne der havde et bord med grønt klæde i overskud, så det flyttede ind for halvanden uge siden. Så nu skal der lige ommøbleres. Men Fruen har accepteret at en rigtig mand ikke kan leve uden et billard bord, så nu får vi at se hvordan rummet ender med at se ud

CD - spilleren er min gamle Denon DCD1290

Højttalere Audio Note AX-one

Tuner - Denon TU544 mener jeg...

Kabler - Rega + diverse

og så forstærkerne:

De totalt Ukendte Artsound rør kontrol og mono effekt forstærkere, ca 2 x 10 watt. Og hele setuppet spiller forrygende! Jeg er nu blevet så forelsket i rør'ne at jeg skal til at spare op til at skifte ud i primær anlægget. Ikke at jeg egentligt er utilfreds med det, men rørene gør bare et eller andet...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 27 April 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fint ud, rigtig mange timers hygge der, især omkring bordet ved det sekundære! Et spil skoma'r med rørforstærkere til at levere lyden, det er sgu klasse.

God hifi-kotyme byder mig dog at kommentere dine højttalerkabler. De bør ikke ligge sådan. Helst skal de ligge udstrakt og ikke rullet sammen.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 28 April 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

ja, kablerne, et tilbagevendende problem. De blev købt til den gamle lejlighed, hvor der var brug for 2 x 5 meter, men det er lige i overkanten her. Er ikke helt sikker på hvordan jeg lige skal have fikset problemet.

Til gengæld er der gang i det inde ved det sekundære. Der skal flyttes møbler, og så skal bordet have ny dug og bander. Jeg kender en der kender en osv...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 
Andreas Brink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 28 April 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Det kunne være man skulle overveje rør..??



__________________
Setup

Opdate

Stop Talking LISTEN
Til top Vis Andreas Brink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas Brink
 
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Andreas Brink skrev:

Det kunne være man skulle overveje rør..??

Prøv at lytte til dem... I det rigtige miljø og med det rigtige musik findes der ikke andet der spiller som det.

Jeg har fulgt med i debatten om asp1000 modulerne, og må desværre erkende at jeg nok ikke er til 'rigtig' hifi, men 'forkert' hifi, hvor tingene bliver 'sovset' ind, men til gengæld har høj luftguitar-effekt.

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Nydeligt!

Er de AudioVector ikke pænt følsomme, for så kunne du vel allerede nu bruge dine rør på det primære anlæg?
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

hej lækkert anlæg jeg har selv haft thule og det er, en lækker forstærker du har spiller godt til gode penge......

 

mvh novisad

 

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Spiller fint til de penge der er givet for det. Audiovectorerne er dog dem jeg er gladest for.

Fruen i huset mener at en terasse er bedre end nye rør-forstærkere. Hvad man dog udsættes for i ægteskabets hellige navn

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Spiller fint til de penge der er givet for det. Audiovectorerne er dog dem jeg er gladest for.

Fruen i huset mener at en terasse er bedre end nye rør-forstærkere. Hvad man dog udsættes for i ægteskabets hellige navn

Tror Daniels mente at du kunne prøve at koble dine 2x10 rør-watt til dit "#1" anlæg for at høre hvordan det ville lyde.



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Jeps!

Men 10W er godt nok ikke meget til et sæt gulvhøjttalere, men det afhænger jo selvfølgelig af, hvor højt man vil spille.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jow, 10 watt rækker ikke langt på m3'erne. Jeg erindrer ikke lige hvad driftseffekten er på dem, men de 2 x 100 jeg har på lige nu kører fint. Jeg har en ekstra effektforstærker holdende, hvor jeg kunne tænke mig at bi-ampe. Den er nøjagtigt ens med den integrede forstærker, bare uden kontroldelen. Problemet er lidt spørgsmålet om kabler:

1) Hvad er bedst? 2 ens kabler, til bas og til mellemtone/diskant? Eller må/kan der godt være forskel på dem?

2) Aktivt delefilter? Det skulle ikke være nødvendigt, vel?

3) Kabel mellem effekt forstærker, og pre-out fra den integrerede. Kommer der delay, eller er det så ubetydeligt at det kan gøre lige meget?

mvh

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

1) Kabelteori er et religionsspørgsmål, og du vil kunne få ligeså mange svar, som der er HiFi intresserede .

Personligt bruger jeg Van den Hul Clearwater til både diskant/mellemtone og bas, hvilket jeg er fuldt ud tilfreds med. Jeg mener ikke merprisen for markant bedre kabler er retfærdiggjort. Normalt plejer jeg bare at anbefale tykke kabler, gerne forsølvet.

2) Jeg bruger selv aktivt delfilter mellem mine baskabinetter, og mine 2-vejs topmoduler, men det er typisk i basområdet jeg, indtil videre, oplever bedste forbedring (jeg mener klart, der er en forbedring med aktivt delefilter kontra passivt over hele linien). Dels fordi man ofte skal bruge store=dyre komponenter for at lave et passivt delefilter der deler ved f.eks. 100-200Hz, men også fordi aktivt delefilter tillader et gainer-kredsløb, hvor man kan forstærke de dybeste signaler, og derved få et bassystem, der spiller dybere og mere linært. Desuden kan man også tilføje et subsonisk filter, der sortere de dybeste frekvenser fra, som bassystemet alligevel ikke kan gengive - derved øges belastbarheden af bassystemet.

Men aktivt filter betyder jo du skal omgå det interne filter, hvis det er til dine AV du tænker på at bruge det.

3) Jeg har aldrig hørt nogen tale om problemer herom. Vil mene det er ubetydeligt, men man kan jo bruge så korte kabler som muligt - hvilket vel altid er at anbefale. Selv bruger jeg nogle hjemmelavet 30cm sølvkabler mellem effekt og pre, for at gøre dem så korte som muligt.

Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

hold kæft hvor ser det thule anlæg alt for fedt ud - hu hejsa - det er jo for lækkert 
Men tænker lidt om ikke fjernbetjening er fyldt med knapper, der er jo ikke for meget at røre ved på selve enhederne

Skal da vist til at spare noget op for at nå det niveau
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej ja rør gør at man får den dejlige varme lyd, og det spiller musikalsk og ja det er jo lige sådan det skal være min cd afspiller har også rør og nejjj hvor det lyder dejligt så kan udeemærket følge dig, og hvor er det fedt du er så glad for dine anlæg tillykke med det.....

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte rørforstærkerne til anlæg#1?

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes