Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Graa´s designbio, Stereo. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Så synes jeg lige det er min tur til at fremvise mit netop anskaffede designudstyr:

Min stueindretnng har gennem nogle år givet mig grå hår på hovedet, idet tv-et efter min opfattelse gør sig bedst midt mellem højttalerne. Nu fandt jeg netop en løsning der kunne tilfredsstille den øvrige indretning og konens smag.

Dette krævede lige, at jeg byggede et møbel der passede i et hak...... Nå... Billeder siger mere end 1000 ord.

Her er så hele setuppet  i slukket tilstand set fra lyttepositionen.

Det består af:

NAD 32 tommer LCD-tv på vægbeslag.

Piega C2 stander/reol-højttaler m. "ribbon" diskant.

NAD L53 stereo DVD forstærker.

Zitech bærbar, nyere 1,7 mhz centrino, m. 250 gb. ekstern harddisk, ekstern tv-box.

Logitech "Di Novo" Bluetooth tastetur m. mx900 mus samt Bluetooth hub..

NAD HTR L53 multi-fjernbetjening.

Hifi-møblet er konstrueret i 22 mm. MDF, der har været en tur forbi en industrilakerer. Der er hulrum både over og under de elektriske apparater, hvorved der kan afgives luft, samtidig med, at ALLE kabler er skjult. Det har været nødvendigt at rille kabler ind i væggen fra møbel -> tv for at gøre det lidt pænt.

Møblet flugter en tilstødende væg, hvilken har afgjort dybden på 36 cm.

Så lige nogle flere billeder:

Set fra en anden vinkel. Nb. baggrundsbilledet er ungerne i fastelavnskostume.

C2-eren tæt på. Lækker lille højtaler i alu og sort jerngitter. Passer perfekt til TV-et. Spreder diskanten godt i rummet.

L53 erens front er det eneste der ses. Den får rigelig luft alligevel. Den har et godt tag på C2-erne, og kan give god biografoplevelse med kun 2 højttalere.

Med 1 fjernbetjening, mus og tastetur kan hele systemet betjenes fra sofaen.

Der er INGEN begrænsninger for, hvad systemet kan:

TV, DVD, CD, MP3, Internet, spille (også 3D spil), optage fra tv (via Pinaccle PCTV USB), lægge videokameraoptagelser ind på harddisk, fotoalbum, musikbibliotek mv. mv. mv.

Kvaliteten af tv-optagelserne begrænses af, hvor meget man ønsker det skal fylde.

Lige et nærbillede af den hjemmebyggede stereobænk der er fastgjort væggen i siderne og kan skubbes ud (hvis nødvendigt).

Billedet yder ikke skærmen retfærdighed. I øverste højre hjørne ses PIP billede. I nederste højre hjørne er PCTV-billedet med optagefunktion. Så let som at klø sig i r....,. Konen kan finde ud af det.

Nå jo. til orientering, kan jeg sige, at DVD/forst. er tilsluttet med Komponent kabel. Computer er tilsluttet via vga, opløsning 1366x768. Super billede for begge tilslutninger. TV-signalet er glimrende fra "Stofa"-lokalnet. På nogle punkter slår billedet faktisk mit tidligere tv (beovision 3, 32 tommer). Den eneste anke er responstiden (10 ms)  som er et større  problem for mange andre LCD-tv. Farver og skarphed har jeg aldrig set bedre på andre tv. Designet slår klart ( i mine øjne) B&O´s nye LCD-fjernsyn.

Jeg har tilsluttet et DVI kabel til tv-et, og har det liggende utilsluttet i den anden ende i tilfælde af, at jeg skulle udskifte min bærbare med en stationær model med DVI out inden for nogle år. Det kræver bare, at jeg finder mig et pænt kabinet, hvilket bliver svært med en dybde på kun 36 cm. incl. tilslutninger.

Til slut: jeg er åben for ris/ros/forslag/kommentarer. Bare fyr løs.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 25 December 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Stil - stil - stil

Din kone må være stolt af dig.

Godt sammensat og enkelt at kikke på = vellyd via mindre komponenter. Hvor stor er stuen?

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Til bowlingmestere mr. 300..

Stuen er 25 kvm. Højttalerne står ikke optimalt i forhold til den øvrige stue, men perfekt i forhold til lytteposition. Kompromis som altid.

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 25 December 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Flot enkelt og stilfuldt , og virkeligt lækkert at se noget hjemmebygget hifi møbel, flot ser det ud.

Mvh. kiro 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

HifiWoman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Sendt: 25 December 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Flot må jeg sige, men men, den der NAD har jeg slev kigget på mange gange sammen med min bedre halvdel. Og NAD'en har desværre mange problemer, både på indgangene og især de mørke farvetoner. Jeg tog Dybet SE med ned i hifiklubben på egen dvd-afspiller (sælgeren gav nemlig en Denon-afspiller skylden for næsten alt jeg sagde) og der var det at helt mørkeblå scener blev meget slørede og med tydelige overgange i det der skulle være dyb dyb sort og mørkeblåt.

Du må have samme problem som alle andre. Det er jo ikke ligefrem det bedste Samsung panel der sidder i NAD'en har jeg fået af vide af en kollega på arbejdet.

Derfor venter jeg til sommer med at købe fladt fjernsyn og det ender nok med en plasma.

Hilsen

HifiWoman

Til top Vis HifiWoman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HifiWoman

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Til HIFI Woman.

Jeg mener ligefrem, at det er det bedste Samsung-panel der sidder i skærmen. Det skulle være identisk med det panel der sidder i B&O-erne, og være et af de bedste på markedet..

Du skriver, at jeg må have det samme problem som alle andre. Jeg går ud fra, at du hentyder til Sortniveauet. Jeg har desværre ikke set Dybet SE, men så meget andet. Jeg oplever det ikke som et STORT problem. Og problemet er i hvert fald ikke større end på samtlige andre LCD-skærme på markedet. Jeg mener faktisk, at den mørke kostrastskærm forbedrer sortniveauet i forhold til de bedste Philips og Sony Modeller på markedet.

Hvis DU har kendskab til, hvilket Samsungpanel der sidder i, som ikke skulle være et af de bedste på markedet, kan du måske uddybe det, og nævne, hvilke modeller der er i besiddelse af de bedste.

Tak for svarene.

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud! Jeg ville nok have lavet hyller i stedet for "slots" til apperaterne - ikke pga. varme, bare fordi jeg tror det ville være en anelse pænere(efter min mening)

Mht. dit LCD-tv kommer billedkvaliteten mere mere an på de reguleringskredsløb, der anvendes end selve panelet... Jeg har i øvrigt ikke set nærmere på dit NAD eller ret mange andre, da det er udenfor min økonomiske formåen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 29 December 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest tillykke det ser rigtig godt ud!

Hvordan virker dit tastatur/mus med bluetouth. Jeg har selv normalt inferred og det irriterer mig, da det skal række 4 meter og det kan det ikke...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Til L. Becker.

Bluetooth virker super godt op til 20 meter, hvis det ikke skal række gennem tykke betonmure. Jeg kan sidde på daterens værelse på 1. salen og styre musikken i stueetagen via Mediapad med Bluetooth.

Til Jan P.

Hvis jeg havde lavet møblet med hylder kunne jeg ikke gemme 3 km. kabel, ekstern harddisk, tunerbox, fjernbetjeninger af vejen, og så synes jeg hele konceptet var tabt på gulvet.

Tak for svarene.....

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud særdeles gennemført !

Jeg bruger også selv DiNove tast. og mus, menUmiddelbart så fylder et almideligt tastetur og mus jo ret meget på et almideligt dansk sofabord - har du kigget på et "HT-pc tastetur" med evt. indbygget mus?

Forresten så virker dit tilpassede møbel ikke helt tosset

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 December 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Lækker diskret løsning

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 December 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Gennemført stil

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Kanon løsning med stereo bænken!!!!

Det er lige hvad jeg har ledt efter!  - Den ide nupper jeg!

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange pæne tilbagemeldinger.

Til Falken: Ja. Tasteturet fylder en del på sofabordet. Der står det også kun når jeg skal på nettet. Ellers står det i stereobænken, så det ryger væk når der er gæster. Det meste kan også styres med mus og fjernbetjening.

Til BenFi: Ja nup du bare løs. Det er jo derfor vi har et forum som dette. MDF træ er yderst nemt at arbejde med, og så er det jo billigt. 400 kr. i udskåret træ fra Silvan og 700 kr. for lakering. Det kan laves i en weekend. Og så kan man jo få det som man vil have det.

Mvh. Graa.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 29 December 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Til L. Becker.

Bluetooth virker super godt op til 20 meter, hvis det ikke skal række gennem tykke betonmure. Jeg kan sidde på daterens værelse på 1. salen og styre musikken i stueetagen via Mediapad med Bluetooth.

Til Jan P.

Hvis jeg havde lavet møblet med hylder kunne jeg ikke gemme 3 km. kabel, ekstern harddisk, tunerbox, fjernbetjeninger af vejen, og så synes jeg hele konceptet var tabt på gulvet.

Tak for svarene.....

Det lyder da helt super!  Hvor har du købt dit tastatur/mus og til hvilken pris?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 29 December 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

nice nice og nice.
det ser sku flot ud
Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Det ser superlækkert ud. Minimalistisk og funktionelt på den gode måde.

Jeg kan kun tilslutte mig til at der er et rigtigt godt billed på det Nad TV, bare ærgeligt at det ikke fås større end 32".

Jeg gav i øvrigt 1600 for mit DiNovo-tastatur i computercity, på tilbud, men nu kan det fås lidt billigere endda: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=110271

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg købte selv tasteturet i Computercity på tilbud til vist nok 1500-1600 i oktober måned. Specielt musen er jeg vild med. Den skal kun på opladeren ca. 2 gange om måneden.

Til DonJensen: Jeg har hørt, at NAD-skærmen i foråret vil kunne fås i 37 tommer også.  Men med HIFI-klubbens evindelige udskydninger af resease-datoer (taler af dårlig erfaring), skal man nok hellere sige til efteråret 2009.

Aalborg!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at få fremgangsmåden på dit hjemmelavet møbel?

Jeg går ud fra at du har sammensat pladerne med lim, men har du også brugt spartelmasse, eller har du bare fået pladerne lakeret?

Til top Vis Aalborg!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aalborg!

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Til Aalborg.

22 mm. MDF hele vejen igemmen. Lim og skruer. Træ-spartelmasse er anvendt, men her et halvt år efter har spartlingerne bevæget sig lidt anderledes ens MDF-pladerne, så de fremtræder ved direkte belysning. Her vil jeg anbefale at bruge lidt trælim blandet med MDF-slibestøv.

Intet avanceret ved samlingerne: Hullerne i fronten er lavet med stiksav så præcis en hånd nu kan lave det. Hullernes størrelse er tilpasset de apparater der skal stå i det... De er nu blevet helt lige efter at være blevet finpudset med sandpapir.

Den indvendige gennemgående hylde er sat i en højde, så apparaterne ca. står i midten. Indvendigt er al kabelføring mellem de 6 rum ført gemmem huller lavet med hul-bor. Samtidig er alle de apparater, der ikke skal kunne betjenes anbragt i de nederste indvendige utilgængelige rum (fx. ekstern harddisk, ekstern tuner, mv.)

Møblet kan trækkes ud via skinner i siderne. Sidepladerne/endepladerne er således fastgjort ca. 10 cm. inde i møblet (ses ikke), så ophænget har kunnet skjules fuldstændigt.

Håber ikke du blev mere forvirret......

Kort sagt kan det siges, at møblet er lavet med 6 rum, og til sidst påført en frontplade  med huller der passer til de anvendte apparater...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes