Så synes jeg lige det er min tur til at fremvise mit netop anskaffede designudstyr:
Min stueindretnng har gennem nogle år givet mig grå hår på hovedet, idet tv-et efter min opfattelse gør sig bedst midt mellem højttalerne. Nu fandt jeg netop en løsning der kunne tilfredsstille den øvrige indretning og konens smag.
Dette krævede lige, at jeg byggede et møbel der passede i et hak...... Nå... Billeder siger mere end 1000 ord.

Her er så hele setuppet i slukket tilstand set fra lyttepositionen.
Det består af:
NAD 32 tommer LCD-tv på vægbeslag.
Piega C2 stander/reol-højttaler m. "ribbon" diskant.
NAD L53 stereo DVD forstærker.
Zitech bærbar, nyere 1,7 mhz centrino, m. 250 gb. ekstern harddisk, ekstern tv-box.
Logitech "Di Novo" Bluetooth tastetur m. mx900 mus samt Bluetooth hub..
NAD HTR L53 multi-fjernbetjening.
Hifi-møblet er konstrueret i 22 mm. MDF, der har været en tur forbi en industrilakerer. Der er hulrum både over og under de elektriske apparater, hvorved der kan afgives luft, samtidig med, at ALLE kabler er skjult. Det har været nødvendigt at rille kabler ind i væggen fra møbel -> tv for at gøre det lidt pænt.
Møblet flugter en tilstødende væg, hvilken har afgjort dybden på 36 cm.
Så lige nogle flere billeder:
Set fra en anden vinkel. Nb. baggrundsbilledet er ungerne i fastelavnskostume.

C2-eren tæt på. Lækker lille højtaler i alu og sort jerngitter. Passer perfekt til TV-et. Spreder diskanten godt i rummet.

L53 erens front er det eneste der ses. Den får rigelig luft alligevel. Den har et godt tag på C2-erne, og kan give god biografoplevelse med kun 2 højttalere.
Med 1 fjernbetjening, mus og tastetur kan hele systemet betjenes fra sofaen.
Der er INGEN begrænsninger for, hvad systemet kan:
TV, DVD, CD, MP3, Internet, spille (også 3D spil), optage fra tv (via Pinaccle PCTV USB), lægge videokameraoptagelser ind på harddisk, fotoalbum, musikbibliotek mv. mv. mv.
Kvaliteten af tv-optagelserne begrænses af, hvor meget man ønsker det skal fylde.

Lige et nærbillede af den hjemmebyggede stereobænk der er fastgjort væggen i siderne og kan skubbes ud (hvis nødvendigt).

Billedet yder ikke skærmen retfærdighed. I øverste højre hjørne ses PIP billede. I nederste højre hjørne er PCTV-billedet med optagefunktion. Så let som at klø sig i r....,. Konen kan finde ud af det.
Nå jo. til orientering, kan jeg sige, at DVD/forst. er tilsluttet med Komponent kabel. Computer er tilsluttet via vga, opløsning 1366x768. Super billede for begge tilslutninger. TV-signalet er glimrende fra "Stofa"-lokalnet. På nogle punkter slår billedet faktisk mit tidligere tv (beovision 3, 32 tommer). Den eneste anke er responstiden (10 ms) som er et større problem for mange andre LCD-tv. Farver og skarphed har jeg aldrig set bedre på andre tv. Designet slår klart ( i mine øjne) B&O´s nye LCD-fjernsyn.
Jeg har tilsluttet et DVI kabel til tv-et, og har det liggende utilsluttet i den anden ende i tilfælde af, at jeg skulle udskifte min bærbare med en stationær model med DVI out inden for nogle år. Det kræver bare, at jeg finder mig et pænt kabinet, hvilket bliver svært med en dybde på kun 36 cm. incl. tilslutninger.
Til slut: jeg er åben for ris/ros/forslag/kommentarer. Bare fyr løs.