Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2024 | 20:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: FreZh fortvivlelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 27 September 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

NYT NYT NYT

v2.2

Så er der sket nyt igen! Jeg har fokuseret på stereo delen, og holdt et godt øje på KSB, og så relativt få penge har jeg fået noget lækkert grej!

Jeg har købt en Aragon D2A MkII DAC til min Pioneer afspiller hvilket skulle give den et ordentligt hak opad i stereo lyden på alle punkter regner jeg med. Pioneer DVD'en er skam en ganske udemærket DVD afspiller til prisen, men træerne vokser jo ikke i skoven, det er stadig en let plastik klods til 999,-

Aragon D2A derimod. Av av  av! Det viser sig at være det tungeste komponent i hele mit setup med en +10kg incl strømforsyning. Den er godt nok solidt bygget, og ser heller ikke tåbelig ud under låget! Jeg glæder mig sådan til at høre hvordan det lyder. Men det kan jeg ikke lige PT da jeg ikke ejer et digitalt kabel så jeg kan få sat kilden til :P Jeg er på skarp jagt

Luxman SQ700 er kommet i hus, og det er godt nok en lækker sag selvom den er lidt ældre. Man kan på ingen måde høre den er +30 år gammel. Jeg har hørt den mod min Panasonic SA-XR59 , min Thule IA50 og en NAD 325BEE, og samtlige af disse for tæsk i nærhver, åbenhed, nerve  og dynamik som jeg sætter stor pris på. Der kunne være mere go og spræl i basserne og større detaljegrad  og perspektiv, men hvad kan man forlange af en +30 år gammel japaner til en flad tusse.  Den er i hvert fald farvoritten til de fleste genre af de forstærkere jeg har haft lyttet på også.

Billederne for idag er taget med min mobil, da Canon er så geniale IKKE at lave vista drivere til mit Powershot S40, hvorfor jeg nok ender med at "nedgradere" til XP igen. Det er en OM'ER!









Opsætningen er nu således:

  • Focal.JM Lab Chorus 807v - 2008
  • Pioneer DV400 - 2007
  • Aragon D2A MkII - 1997 ca.
  • Luxman SQ700 - 1975 ca.

De eneste kabler der er værd at skrive om er:

  • Ixos 6004 Biwire
  • Bandridge Profigold

Hvad synes i om de nye tiltag?

Næste ting på listen er måske et desideret drev, og så måske en ny forstærker hvis jeg finder noget der er tilpas bedre end min Luxman til en tilpas pris. Og så måske et par nye billeder hertil :P
v2.0

Så er der godt nok sket en del siden jeg sidst skrev i denne tråd! Ak disse minder :)

Men hvad er der så sket?! Tjo nu skal du høre. Fuglen er fløjen fra reden efter han blev student, så nu bor han selv og har sin egen stue. Lækkert lækkert!

Der er faktisk ikke sket særlig meget ind til en god måneds tid siden, hvor en gæst kom til at spilde en drink i min H/K forstærker og den måtte til rep. I mellem tiden har jeg så anskaffet mig en surround reciver (Panasonic SA-XR59) til at erstatte den, da jeg også har fået fladskærm + nogle skrammel højttalere fra føtex til de ekstra kanaler. Det er nu dejligt nok til film :)

Efter dette blussede interessen rigtigt op og jeg har købt nogle lækre FocalJM Lab Chorus 807v højttalere på Chorus standere, og de spiller simpelthen så flot så der ikke er et øje tørt. Efter dette har jeg indset hvor meget jeg har forsømt stereo delen, så det koncentrerer jeg mig om nu.





Lige her de sidste dage har jeg kigget en del på KSB og det førte til at sådan en sag her er på vej til mig:



Jeg glæder mig som et lille barn til at modtage den Den spiller med garanti helt anderledes end den digitale Panasonic gør. Det er ikke sikkert den bliver fast inventar, men det kunne da være hvis den gør det godt nok.

De næste planer er så en DAC til min Pioneer DV400 DVD-afspiller hvilket jeg håber gør den meget stærkere på analog siden. Derudover kigger jeg også KSB igennem for pladespillere da jeg må eje sådan en også.

Hvad synes i om det drenge?


---

v1.0 (hjemme ved mor og far :)


Så fik jeg endelig mit nye grej! Jeg var inde og hente det for 2 time siden og jeg har lige fået det rigtig sat til og lyttet de første numre på Dance Chart 8 som jeg fik med i prisen.







Anlæget består af:



  • Harman Kardon HK675 Amp (3800,-)
  • 2xJBL LX2004 Speakers (2x1500,-)
  • NAD 512 CD-Player (2000,-)
Og kablingen er:

  • CD -> Amp: Bandridge Profigold 0,5m (139,-)
  • Amp -> Speakers: Ixos Bi-wire 2x3m (40,-/m)
  • PC (Audigy 2) -> Amp: Bandridge 3.5mm Stereo (standart) 6m (120k,-)
Amp, ht og htkabel fik jeg til 6000kr samlet. Højtalerkablerne ligner meget disse: http://www.ixos.co.uk/interconnects/products/speaker/product .asp?id=471, bare i Bi-wire version. Det var så hvad mit allerførste HiFi system består af. Jeg synes self. lige nu det lyder SÅ godt, men det er nok mest fordi jeg de sidste år kun har lyttet til diverse PC speakers. Selv synes jeg, det er meget godt når jeg ikke engang er på SU endnu (16 år) og jeg har tjent alle penge ved fritidsarbejde. Til næste måned bliver det opdateret til v1.1 med en H/K DVD22 nok :) Kommentare og meget andet spas er velkommene :)

UPDATE

Så fik jeg en bærbar og den skulle jo lige testes med LOTR 3 Der er godtnok ingen surround eller projekter, men lidt hjemmebio er der da over det :)











Lyder er slevfølgelig ikke så god fra bærbaren, men det hjælper alligevel kraftigt når det kommer ud af de store gulvhøjttalere. Billedet synes jeg er utroligt godt af en XGA skærm at være, og det er meget bedre end at se det på mit gamle 17" fjernsyn.

Hvad synes i om denne opfindsomme løsning? Skærmen føles slet ikke så lille fordi den står så tæt på..
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 27 September 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Ja, det første anlæg er sku en stor ting.. kan tydeligt huske fatters ansigt da jeg havde brændt konfi pengene på et Sony setup..

Det lyder bestemt som et ok anlæg ! og rart at se du har smidt penge efter en cd spiller

Top Nice  men billeder er jo altid velkomne

 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 September 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det.....

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 27 September 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

 Tillykke

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 27 September 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Tak tak :)

Live21, den CD-afspiller har jeg "arvet" af min far.

Hvad siger i til kablingen? Billed 4 synes jeg viser godt hvor tykt det er. Det er et mini jack stik der ligger ved siden af.

Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 27 September 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

tillykke med det:-)

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 27 September 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

tillykke med det.. de højttalere ser lækre ud, hvordan spiller det hele? jeg synes det ser ud til at de står rimelig tæt på bagvæggen, prøv at "lege" lidt med placeringen, du har jo pladsen til at de kan komme lidt længere væk fra væggen.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 27 September 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Witzel, jeg synes det spiller kanon godt. Meget detaljeret og klart med forholdsvis kraftig bas som passer fint til det musik jeg hører. Dog er de nok ikke de mest dynamiske, men jeg føler slet ikke jeg er i stand til at vurdere det så godt da jeg ikke har hørt meget andet. Men jeg tror jeg slæber min fars Dali 102 (er det vist) ind ved siden af.

Men har det nogen effekt at flytte dem længere fra væggen? Det er jo ikke en bas-reflex konstruktion.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
A-Fox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

tilløk med dit køb da

Til top Vis A-Fox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A-Fox
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

pas lidt på med at slæbe din fars Dali'er ind ved siden af......det bliver noget mudret noget med slap og upræcis bas fordi den anden ht'er (Dali'en) kommer til at virke som en passiv enhed. Skal du teste dem op imod hinanden skal du kun have 1 sæt i rummet ad gangen   

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Man kan tilslutte 2 sæt højtalere til forstærkeren, og man kan vælge at høre kun 1 sæt og så skifte mellem dem. Går det så ikke?
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Man kan tilslutte 2 sæt højtalere til forstærkeren, og man kan vælge at høre kun 1 sæt og så skifte mellem dem. Går det så ikke?

Nope, de skal helt ud af rummet hvis ikke de skal spille "med"



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

ganz nice

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Hede
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 27 September 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke .

Mvh



__________________
Mvh.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede
 
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 27 September 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

udemærket..
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 28 September 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tak tak :) Jeg er godt nok også glad for det! Højtalerne kan virklig spille mine forældre helt ud af huset
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 28 September 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at du vil kunne opnå en del ved at lege med opsætningen, evt. fjerne din stereobænk osv.

Du har mange gode timer foran dig!

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 28 September 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige flyttet højtalerne ud fra racket og stillet dem lidt længere sammen, og jeg må virkelig indrømme de spiller mere fyldigt nu og lige har løftet glæden endnu en tak!

Så mangler jeg bare en masse CD'er! Jeg har kun 7 rigtige CD'er.. Resten er Mp3 på min computer, og det lyder ikke godt ift .wav!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 28 September 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

He He... Ja pludselig kan man høre forskel på MP3 og rigtige CD'er

Tillykke med det hele!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Tak endnu engang :)

Jeg har lige kigget lidt rundt på forummet under Tweaks/Tilbehør, og der kan jeg se folk anbefaler noget dyrere kabler end jeg har invisteret i. 10-20% af det resterende skulle man bruge på kabler.

Hvis vi ikke regner med det rabat jeg har fået og CD-afpilleren, så er vi oppe i nærheden af 10000kr, og nu er det sådan jeg kun har brugt 400kr på kabler ialt. Vil jeg få mere ud af det ved at opgradere kablerne en gang?
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes