Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit flygtige setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver tit spurgt i diverse fora hvad jeg selv bruger, så nu må det vel være tid til at jeg kommer med mit bidrag... Jeg skifter tit grej ud, og får ofte nogle mærkelige idéer som jeg fortryder senere, så mit setup skal ikke tages for den endegyldige sandhed... Af samme årsag er der heller ikke gjort det helt vilde ud af opstilling og kabelføring:

 

Mit anlæg p.t. er sammensat ud fra en kombination af to kriterier: For det første magelighed. Jeg har et ret afslappet forhold til musik, jeg sætter mig sjældent ned og lytter koncentreret - det får jeg gjort rigeligt når jeg er på arbejde... Så anlæggets primære opgave er at lege jukebox i baggrunden mens jeg laver noget andet (siddende foran PC'en, som regel...) Derfor har jeg sammensat et anlæg hvor en lyttevenlig og behagelig gengivelse er prioriteret højere end traditionelle "hifi-dyder" som stereoperspektiv, attack og evne til at udpensle detaljer. For mig er det vigtigste at jeg kan slappe af med at høre musik.

Højttalere: DLS R 55

God allround højttaler med rigeligt punch og detaljering, kombineret med lige præcis den behagelighed jeg ønsker, uden at lyden bliver indelukket. I mine ører prisklassens ubetinget bedste højttaler.

Forstærker: Jolida RD 302

Min første rør-forstærker  Jeg elsker bare den bløde, musikalske lyd. Specielt sangstemmer er rigtigt lækre og naturlige. Jeg er ikke sikker på overboerne er enige, for den afslappede lyd giver mig konstant lyst til at skrue højere op...

D/A konverter: AMC DAC 9

Nu begynder det at blive spændende... jeg har faktisk p.t. hverken en CD-afspiller eller DVD-afspiller! Det er dog på vej, jeg skal bare lige bestemme mig til hvad jeg skal gøre... Indtil da, så bruger jeg DAC 9'en, en glimrende D/A konverter med rør i udgangene, sammen med - nej, ikke PS2'en... Jeg bruger PC'en som jukebox. Og inden I nu vrænger alt for meget på næsen over det, så lad mig forklare: Jeg er simpelthen overfølsom overfor komprimeret lyd ala MP3, selv som baggrundsmusik. Den fnidder komprimeringen tilfører lyden er alt andet end afslappende. Jeg har derimod lagt en del af mine CD'er ind på harddisken i APE-format. APE er et lossless format, dvs. musikken afspilles bit-for-bit identisk med den oprindelige CD. At rippe en CD til harddisken er rent faktisk en mere præcis gengivelse end en almindelig CD-afspilning, da man med det rigtige software kan rippe groft sagt fejlfrit. Når et CD-drev læser forkert, så bruger man fejlkorrektion til at gætte sig til det rigtige. Ved en ripning kan man bare læse forfra, indtil man læser rigtigt. Men derudover skal en række andre forudsætninger være i orden, før lyden fra PC'en afspilles ordentligt. Mit lydkort (billigt Trust DX 514) er f.eks. valgt fordi netop dette kort kan sende 44,1 kHz signaler ud uden at upsample til 48 kHz som de fleste andre consumer-lydkort gør. Desuden skal der pilles lidt i opsætningen, for bl.a. at slå alle former for volumenreguleringer fra. Alt i alt sender mit setup en bit-for-bit perfekt kopi af CD'en til D/A konverteren. Der er stadig jitter at tage højde for, på det punkt er mit setup temmeligt sikkert ikke optimalt, og derfor vil et kvalitets CD-drev nok stadig være bedre, men sammenlignet med en almindeligt god DVD-afspiller er PC-løsningen (i min udførelse) mindst lige så god. Sammenholdt med mageligheden i afspilningen er denne løsning faktisk helt perfekt til mit brug.

Kriterie nummer to: Jeg er begyndt at lege med vinyl, hvilket er lidt af en proces, da jeg indtil nu ikke har ejet en eneste LP... Jeg er ikke rigtigt kommet i gang endnu, så min pladesamling er - ahem - ikke videre stor indtil nu... Det vil vise sig om jeg får udviddet samlingen eller om jeg om et år kan se tilbage på det som endnu en grille, men grejet har jeg da fået købt (bortset fra en væghylde, som kommer senere):

Project 1Xpression, med Grado Prestige Gold pick-up, Nottingham Analogue Spacemat plademåtte og Creek OBH 18 RIAA m. OBH 2 strømforsyning.

Folk der kender mig fra diverse fora vil sikkert undre sig betragteligt over at jeg ikke har projektor og surroundanlæg... Det har jeg skam også haft, i forskellige afskygninger - projektoren er mere eller mindre permanent udlånt til min lillebror, og surroundanlægget - tja, jeg brugte det alligevel mindst 90% af tiden til musik eller almindeligt tv, hvor surroundlyden ikke er så vigtig. Der står alligevel federe grej til film-kigning i butikken...  Så jeg blev træt af at have et surroundanlæg hvor hverken surround- eller stereo-lyden tilfredsstillede mig. Nu er stereo'en i det mindste hvor jeg vil have den, så kan jeg udvidde til surround hen ad vejen.

Nå ja, kablerne: Ixos coax-kabel fra PC til DAC, Black Rhodium Harmony fra DAC til forstærker, Black Rhodium S300x2 højttalerkabel. Deruder et Fletcher 100 signalkabel mellem RIAA og forstærker. For de interesserede er TV'et et Philips 32 PW 8807. Racket er et halvt Audio Magic Xenta 3 S Twin.

Kommentarer er velkomne.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Sjovt at være hardware entusiast og samtidig have en så kedelig holdning til musikken?? Det var da for  !

Men dit anlæg ser da heldigvis rimelig "voksent" ud, så det kan man jo ikke brokke sig nok over!

Hvad koster dine højttalere ellers?



__________________
Voksne er børn der er blevet sindsyge
Til top Vis chrhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhansen
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup, og som du ganske rigtigt siger skal man ik sidde i sweetspot og lytte koncentreret for at nyde musikken

din holdning til PS2/pc som drev er jeg ik enig i, men lækkert at se der er blevet plads til lidt vinyl

en skam det tog så lang tid før vi fik dit setup at se

hvordan er soundstage med dit tv i midten ? og de bare vægge og gulv er vel heller ik optimalt ?

dine dls taler du meget varmt om, så må jo hellere snart få hørt lidt på hvad de er for nogle størrelser

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

du bliver nødt til at finde en ordentlig cdafspiller, selvom jeg for et års tid siden læste om en eller anden tysk anmelder, der brugte en PS2 som drev, når han testede DAC og forstærkere, så kan en pc vel også gå an.

En ting falder mig især i øjnene, kabelrod! ok jeg er ikke hellig hvad det angår, men i dit setup ville det være prikken over i'et, for resten er jo lækkert.
Har du et nærbillede af din RIAA?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

din holdning til PS2 som drev er jeg ik enig i,

Dennis, læs nu teksten

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

chrhansen skrev:

Sjovt at være hardware entusiast og samtidig have en så kedelig holdning til musikken?? Det var da for  !

Kedeligt? Det er jeg nu ikke helt enig i, jeg synes da eksempelvis det er langt mere kedeligt at sidde og lytte til musik for lydkvalitetens skyld. Men der er jo heller ingen der har sagt at alle skal være enige i min holdning til musikken :-) Men ja, min holdning til musik er afslappet - jeg ER hardware entusiast og ikke musik-entusiast, det lægger jeg ikke skjul på.

chrhansen skrev:
Hvad koster dine højttalere ellers?

10K for et sæt.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Live21 skrev:

din holdning til PS2 som drev er jeg ik enig i,

Dennis, læs nu teksten

done, og havde os rettet, håbede ik der var nogen der så det  men lod ps2 stå til offentlig beskuelse

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

chrhansen skrev:

Sjovt at være hardware entusiast og samtidig have en så kedelig holdning til musikken?? Det var da for !




Kedelig?
Jeg ville kalde den pragmatisk.
Det skal lyde ordentligt, selvom man egentlig laver noget andet end at lytte.
Jeg forstår godt Ottos tankegang. Selv er jeg elendig til at lytte HIFI - det er dødssygt. Hver gang jeg prøver, ender jeg med at høre efter musikken i stedet.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
din holdning til PS2/pc som drev er jeg ik enig i, men lækkert at se der er blevet plads til lidt vinyl

Det er ikke en holdning, det er udtryk for praktisk erfaring

Live21 skrev:
en skam det tog så lang tid før vi fik dit setup at se

Tja, jeg har skiftet drastisk rundt på mit setup 6-7 gange inden for de sidste par år, så du havde såmænd fået noget helt andet at se hvis jeg havde gjort det før...

Live21 skrev:
hvordan er soundstage med dit tv i midten ? og de bare vægge og gulv er vel heller ik optimalt ?

TV'et mellem højttalerne er aldrig optimalt, nej, men jeg bruger også anlægget når jeg ser TV, så der er ikke så meget valg... Det gør dog en del forskel at højttalernes front står længere fremme end TV'ets front. På sigt er det meningen at surround og stereo skal skilles ad til to separate anlæg, så bliver det problem løst. Og nej, mit rum er langtfra optimalt, men da min nuværende lejlighed er relativt midlertidig, så gider jeg ikke rigtigt gøre det helt store nummer ud af det. Væggen bag tv'et er dog normalt ikke tom, og akustikken er generelt faktisk slet ikke så slem som man skulle tro. Som nævnt - det nuværende setup er ikke den endegyldige sandhed for hvordan jeg ønsker mit anlæg skal være...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

du bliver nødt til at finde en ordentlig cdafspiller, selvom jeg for et års tid siden læste om en eller anden tysk anmelder, der brugte en PS2 som drev, når han testede DAC og forstærkere, så kan en pc vel også gå an.

Jeg har skam sammenlignet, PS2'en lyder forfærdelligt sammenlignet med PC'en.

witzel skrev:
En ting falder mig især i øjnene, kabelrod! ok jeg er ikke hellig hvad det angår, men i dit setup ville det være prikken over i'et, for resten er jo lækkert.

Dovenskab - jeg har racket ude fra væggen et par gange om måneden, fordi jeg tit slæber grej med hjem og lege med, så det skal bare være nemt at gå til. Jeg så også lige på billedet at det står p... skævt lige nu, det havde jeg slet ikke lige lagt mærke til - hermed rettet

witzel skrev:

Har du et nærbillede af din RIAA?

Coming up.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 31 August 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hvilke program bruger du til at rippe i APE formatet?

Kan man konvetere sine WMA eller Mp3 til dette format?

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 31 August 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Kan man konvetere sine WMA eller Mp3 til dette format?

Hvad ville idéen dog være i det?

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 31 August 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

det var en interessant måde at klare signal kilden på....

men ellers fedt nok..... det er et eller andet sted meget betryggende at du selv har dls, så kan det jo ikke være helt skidt....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Hvilke program bruger du til at rippe i APE formatet?

Exact Audio Copy. Der skal vistnok et separat plugin til for at det understøtter APE.

Raskolnikov skrev:
Kan man konvetere sine WMA eller Mp3 til dette format?

I princippet ja, men det vil ikke give nogen mening. Lydkvaliteten i APE er præcis som det oprindelige format, dvs. du vil bare få nogle større filer med samme lyd som på de WMA/MP3 filer du komprimerer fra.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
det var en interessant måde at klare signal kilden på....  

Idéen stammer faktisk fra Meridian's afspillere. De (nogle af dem i hvert fald) ripper skiven til en buffer, og behandler lydsignalet derfra, netop for at sikre at signalet aftastes så præcist som muligt fra skiven. Min tanke var at lave en fattigmands-udgave af det princip. Jeg har naturligvis temmelig sikkert oceaner af jitter, men til gengæld er både betjening og pris noget anderledes end Meridian...

Jeg har iøvrigt aldrig hørt en Meridian afspiller, så jeg kan ikke kommentere på hvorvidt det hos dem fungerer i praksis, men det inspirerede mig da i hvert fald... Lyden fra min løsning er som sagt på niveau med digital-udgangen fra de DVD-afspillere jeg har haft til rådighed. Jeg har ikke lige taget mig sammen til at sammenligne med en seriøs CD-afspiller endnu, men dér tror jeg dog den separate CD vinder.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 01 September 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Ahhh. En plov og en rørforstærker! Det emmer jo ligefrem af sjæl og atmosfære.

EL-34 rørene har en helt fantastisk velopløst og forførende mellemtone og en fin diskant. Til gengæld er de jo kendt for ikke at være det allerbedste når det drejer sig om den helt dybe basgengivelse. Kan du beskrive hvordan basgengivelsen er med Jolida / DLS kombinationen?

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 01 September 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok sige at jeg er lidt pjattet med de højttalere der, dog uden at have hørt dem... endnu!

Fås de i andre farver end den du har der, og har de et sæt i butikken i karrebæksminde, så jeg kan få lyttet til dem?

Hvilken afspiller bruger du på din PC'er?

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 September 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

EL-34 rørene har en helt fantastisk velopløst og forførende mellemtone og en fin diskant. Til gengæld er de jo kendt for ikke at være det allerbedste når det drejer sig om den helt dybe basgengivelse. Kan du beskrive hvordan basgengivelsen er med Jolida / DLS kombinationen?

Mit rum forstærker bassen en hel del, så det er svært at vurdere her, men umiddelbart vil jeg give dig ret. Bassen er afgjort til den bløde side. På det punkt vil jeg ikke kalde Jolida'en for en optimal sparringspartner for DLS'erne. Man kunne godt eksperimentere med en transistor på basenhederne, men i en 2-vejs (2½-vejs helt præcist) konstruktion vil jeg nok miste for meget af rørenes vellyd i mellem-området.

Bas er ekstremt rum-afhængigt. Derfor vil jeg ikke bruge energi på at forbedre bassen i det rum jeg har nu. Jeg har mere eller mindre ofret bassen for at få det jeg ønsker i resten af frekvensområdet. Så må jeg se hvordan det fungerer når jeg er flyttet - hvis det ikke er godt nok, så må jeg jo "bare" skifte noget af grejet ud igen



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 September 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

Jeg må nok sige at jeg er lidt pjattet med de højttalere der, dog uden at have hørt dem... endnu!

Fås de i andre farver end den du har der, og har de et sæt i butikken i karrebæksminde, så jeg kan få lyttet til dem?

Kun i den farve (de er dog lidt lysere i "real life" end det ser ud på billederne her, jeg er ikke nogen mesterfotograf :-) Der skulle stå et sæt i Karrebæksminde - ring evt. i forvejen.

KasperP skrev:
Hvilken afspiller bruger du på din PC'er?

Winamp 5. Da Ape er lossless er der ikke noget at tage hensyn til med lydkvaliteten, udover at man skal slå volumenkontrollen i winamp fra for at få signalet ubehandlet igennem. Winamp giver mig nogle betjeningsmæssige fordele, da mit tastatur har nogle genvejstaster (play, stop, frem og tilbage) der er sat op til at styre winamp. Og så synes jeg at jeg har fået lavet en cool brugerflade - eller mangel på samme. Winamp kører altid minimeret, betjeningen foregår jo via genvejstasterne, og så har jeg et plug-in der viser sangens titel i højre hjørne af titelbjælken på det aktive vindue, uanset hvilket program jeg kører. Mht. playlists, så hører jeg oftest hele albums. Hvert album ligger i sit eget bibliotek, sammen med et billede af coveret lagret som folder.jpg. Det betyder at når man bruger stifinder så får jeg en oversigt over alle albums med thumbnails af hvert cover. En genvejstast til mit musik-directory, og så behøver jeg aldrig kigge på winamp. Det synes jeg selv er ret neat  



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 01 September 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
KasperP skrev:

Jeg må nok sige at jeg er lidt pjattet med de højttalere der, dog uden at have hørt dem... endnu!

Fås de i andre farver end den du har der, og har de et sæt i butikken i karrebæksminde, så jeg kan få lyttet til dem?

Kun i den farve (de er dog lidt lysere i "real life" end det ser ud på billederne her, jeg er ikke nogen mesterfotograf :-) Der skulle stå et sæt i Karrebæksminde - ring evt. i forvejen.



Ok det må jeg lige få kigget på når jeg er ovre min mellemøresbetændelse, og (forhåbentlig) har fået ordnet hullet i min trommehinde. 

Otto, TC skrev:
KasperP skrev:
Hvilken afspiller bruger du på din PC'er?

Winamp 5. Da Ape er lossless er der ikke noget at tage hensyn til med lydkvaliteten, udover at man skal slå volumenkontrollen i winamp fra for at få signalet ubehandlet igennem. Winamp giver mig nogle betjeningsmæssige fordele, da mit tastatur har nogle genvejstaster (play, stop, frem og tilbage) der er sat op til at styre winamp. Og så synes jeg at jeg har fået lavet en cool brugerflade - eller mangel på samme. Winamp kører altid minimeret, betjeningen foregår jo via genvejstasterne, og så har jeg et plug-in der viser sangens titel i højre hjørne af titelbjælken på det aktive vindue, uanset hvilket program jeg kører. Mht. playlists, så hører jeg oftest hele albums. Hvert album ligger i sit eget bibliotek, sammen med et billede af coveret lagret som folder.jpg. Det betyder at når man bruger stifinder så får jeg en oversigt over alle albums med thumbnails af hvert cover. En genvejstast til mit musik-directory, og så behøver jeg aldrig kigge på winamp. Det synes jeg selv er ret neat  



Ok lyder meget smart med det lille plugin så man slipper for at se på afspilleren.
Jeg benytter mig selv af en minimeret Windows Media Player (Bruger den også som ripper til mine cd'ere, da den også kan gøre det uden tab) samt genvejstasterne på mit keyboard. Sangen der bliver spillet må jeg dog lytte mig frem til eller maximere media playeren.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes